1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Antoonvanlanen

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

WiFi niet verbonden (Sony KD-49XH9505)

beste mensen
Ik heb een smart tv Sony KD-49XH9505 en sinds eind november ongeveer krijg ik regelmatig de melding ‘WiFi niet verbonden’ rechtsboven op mijn tv te zien. 
wanneer ik via instellingen ga kijken naar mijn WiFi instellingen staat er ‘verbonden’ en signaalsterkte ‘uitstekend’. Ik heb een iPhone en iPad maar ervaar geen enkel WiFi probleem. Ook heb ik geen probleem met de tv behalve dan dat deze melding soms in beeld komt.

ik heb gebeld met de supportdesk van Ziggo, maar zij hebben geen oplossing.

weet iemand misschien hoe ik van die melding kan afkomen?

vriendelijke groeten 

Antoon

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Antoonvanlanen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn modem gereset op vrijdag en heb nu geen meldingen meer gehad

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Staan bij de instellingen ook ergens een IP adres, een aparaat kan wel een wifi verbinding hebben deze moet ook en IP adres krijgen.

Mogelijk helpt het om de verbinding instellingen opnieuw te doorlopen, en ik adviseer toch om de TV bekabeld aan te sluiten.

Antoonvanlanen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie.

ja er is een Mac en ip adres en de tv is ook fysiek verbonden 

vriendelijke groeten 

Antoon

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Ik ben niet direct bekend met Sony, van mijn Samsung weet ik dat het of/of is. Bij de netwerk instellingen kies ik ofwel een wifi verbinding of bedraad.

Voor de volledigheid het is een melding van de TV zelf, niet van een mediabox?

Smart apps op de TV werken deze of komt dan de melding?

Ik vind zojuist dit.

1. Als u [Wifi] wilt uitschakelen, drukt u op de HOME-knop en selecteert u vervolgens [Instellingen] — [Netwerk en internet] — [Wifi].
Antoonvanlanen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is een melding van de tv zelf. Smart apps op de tv werken gewoon zonder deze melding. en ik verbind bijv. Via mijn iPhone of iPad via WiFi met mijn tv voor projectie van foto’s. Dus ik wil WiFi niet uitschakelen en alles werkt gewoon ik krijg alleen regelmatig de melding ‘WiFi niet verbonden’ terwijl het wel verbonden is en de verbinding als status ‘uitstekend’ heeft.

volgens Ziggo ligt het waarschijnlijk aan mijn Sony tv …..maar eerder had ik deze melding niet en ik heb geen wijzigingen uitgevoerd 

Vr gr

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Een directe wifi verbinding staat los van de wifi verbinding naar het internet.

Is bij het installeren van de TV voor zowel een vaste als een wifi verbinding gekozen?

Er is duidelijk iets veranderd. Word alleen de Connectbox gebruikt of nog andere wifi toegangspunten?

Antoonvanlanen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De installatie is uitgevoerd door een Ziggo monteur. Er zijn geen andere WiFi toegangspunten. Het heeft bij instellingen dezelfde naam als ik heb op mijn iPhone en iPad 

Antoonvanlanen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb mijn modem gereset op vrijdag en heb nu geen meldingen meer gehad