1
Vraag
2
Reacties
Noma050

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

WiFi netwerk is verdwenen

Ik weet dat er een landelijke storing is maar bij mijn kastje brand het witte led lichtje weer zoals die altijd brandt wanneer alles goed werkt. De hele middag hebben de groene pijltjes geknipperd nu dus niet meer. In de lijst van netwerken zit de mijne niet meer tussen. Heb op meerdere apparaten geprobeerd mijn netwerk te zoeken maar helaas. Ik heb het witte kastje net ook al gereset. Waar is mijn netwerk gebleven of is de storing nog niet opgelost?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Noma050
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Evert wrote:
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.

Wanneer het niet mogelijk is om een laptop/pc bekabeld te verbinden met het modem, dan zou ik het reset knopje achterop het modem voor 10 seconden indrukken met een sate prikker.

Ps, het kastje voor internet wordt modem genoemd en het type modem dat jij hebt heet Connectbox 🙂



Dank voor je reactie! Heb inmiddels contact gehad met Ziggo. Mn modem was online. Doordat ik op de reset knop had gedrukt was alles terug naar fabrieksinstellingen gegaan. Ik had mijn netwerk een eigen naam gegeven maar die was dus ook terug naar fabrieksinstellingen ?

Bekijk in context

6 Reacties 6
Fester 538

Level 1
  • 554Posts
  • 27Oplossingen
  • 73Likes
Wat je kunt doen is om in te loggen op de connectbox om te kijken of niet de WiFi door een of ander reden uitstaat ip 192.168.178.1
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
https://tweakers.net/nieuws/151244/ziggo-kampt-met-omvangrijke-storing-in-limburg.html

Artwido
7 april 2019 17:22Volgens de klantenservice kunnen modems die niet verbonden zijn niet verbinden, dit is een NIEUWE storing die los staat v/d storing in Limburg en doet zich landelijk voor. Technisch gezegd: de DHCP server van Ziggo is overleden en geeft geen IP adressen meer uit... Klantenservice heeft geen idee wanneer het opgelost is!
Noma050
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Fester 538 wrote:
Wat je kunt doen is om in te loggen op de connectbox om te kijken of niet de WiFi door een of ander reden uitstaat ip 192.168.178.1


dank je voor antwoord alleen wat is de Connectbox en waar kan ik me daarop inloggen??
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.

Wanneer het niet mogelijk is om een laptop/pc bekabeld te verbinden met het modem, dan zou ik het reset knopje achterop het modem voor 10 seconden indrukken met een sate prikker.

Ps, het kastje voor internet wordt modem genoemd en het type modem dat jij hebt heet Connectbox 🙂
Noma050
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Evert wrote:
Ik zou het modem eerst even opnieuw opstarten. Als dat niet werkt, dan kun je in de browser gaan naar 192.168.178.1 maar dit lukt alleen met een pc/laptop die bekabeld verbonden is met het modem. Het wachtwoord dat je nodig hebt, staat op de sticker onderop het modem.

Wanneer het niet mogelijk is om een laptop/pc bekabeld te verbinden met het modem, dan zou ik het reset knopje achterop het modem voor 10 seconden indrukken met een sate prikker.

Ps, het kastje voor internet wordt modem genoemd en het type modem dat jij hebt heet Connectbox 🙂



Dank voor je reactie! Heb inmiddels contact gehad met Ziggo. Mn modem was online. Doordat ik op de reset knop had gedrukt was alles terug naar fabrieksinstellingen gegaan. Ik had mijn netwerk een eigen naam gegeven maar die was dus ook terug naar fabrieksinstellingen ?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, dat zorgt inderdaad voor gekke gezichten :see_no_evil:
Maar top dat het helder is 🙂

Weer veel internetplezier! :blush:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic