Ik heb sinds een aantal weken last van erg trage WiFi op mijn Samsung Galaxy A7 2018 smartphone. Ik haal via een speedtest meestal rond de 0,8 MB/s, upload begint 'ie niet eens aan. Voorheen nergens last van, sinds kort wel. Heb daarvoor niets veranderd in de instellingen of verbinding.
De grap is dat alle andere apparaten (laptop, chromebook, PS4, Google Home) binnen het netwerk wél snel werken (50 MB/s), ook via WiFi. Via 4G heeft mijn telefoon ook snelle verbinding en op het WiFi netwerk op mijn werk werkt het snel.
Het lijkt of de Ziggo Connect Box en mijn telefoon elkaar gewoon niet pikken.
Nu zie ik op het forum al veel topics voorbij komen, maar geen van de aangedragen werkende oplossingen heeft bij mij geholpen. Ik som even op wat ik al heb geprobeerd:
- Reset modem
- Reset telefoon
- Gastennetwerk aangemaakt en daarmee verbonden
- Statisch IP-adres toegewezen aan de telefoon (DHCP uitgeschakeld)
- IPv6 laten uitschakelen door Ziggo
- 2,4 GHz uitgeschakeld en verplicht verbonden met 5 GHz en andersom
- Verschillende kanalen uitgeprobeerd
Ik zit echt op 1 meter van de modem, maar het heeft allemaal geen enkel effect gehad. Ik kan online ook niet heel veel meer vinden. Heeft iemand hier in de community nog een suggestie? Het is natuurlijk heel irritant dat je thuis niet de WiFi op kan...
Thanks!
🙂