Ik heb sinds kort 600 MB download maar haal 200 mb download met de wifi hiervoor had ik 300 mb download en haalde met gemak 300 via de wifi wat kan ik hier aan doen
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dag @vossie
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten, kun je ook bedraad (dus met een netwerkkabel) een speedtest doen?
Als je tóch bezig bent, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dag @vossie
Om mogelijke oorzaken uit te sluiten, kun je ook bedraad (dus met een netwerkkabel) een speedtest doen?
Als je tóch bezig bent, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Bekabeld is ie gewoon de snelheid die moet zijn dus 600 mb
Ik heb niks veranderd ten opzichte van de eerdere situatie dus niks veranderd aan kabels en zo
Beste @vossie
Dan ligt het dus blijkbaar niet aan het signaal dat via het modem binnenkomt en dat is op zich goed nieuws. Er gaat dus blijkbaar iets mis met je wifi. Waar staat je modem ten opzichte van de plek waar je via wifi verbonden bent?
En gebruik je naast het modem ook nog andere apparatuur om je wifi-netwerk te verbeteren?
De modem staat in de huiskamer
En ik gebruik twee wifibooster van Ziggo
Heb jij nog ideeen @Wim C. ? 🙂
Nou @vossie en @Madelon om eventuele problemen uit te sluiten, ben ik wel nieuwsgierig wat de wifi van het modem doet als je de Wifi-boosters (tijdelijk) even van de stroom haalt, om te zien wat hoe de wifi er dan uitziet. Nadat je de stroom van de boosters af hebt gehaald, even het modem een halve minuut van de stroom halen zodat-ie weer met een frisse blik wakker wordt.
Foutje!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.