1
Vraag
2
Reacties
vossie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi downloadsnelheid gedaald

Ik heb sinds kort 600 MB download maar haal 200 mb download met de wifi hiervoor had ik 300 mb download en haalde met gemak 300 via de wifi wat kan ik hier aan doen 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @vossie 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten, kun je ook bedraad (dus met een netwerkkabel) een speedtest doen?
Als je tóch bezig bent, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @vossie 

Om mogelijke oorzaken uit te sluiten, kun je ook bedraad (dus met een netwerkkabel) een speedtest doen?
Als je tóch bezig bent, zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plek waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP) met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

vossie
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bekabeld is ie gewoon de snelheid die moet zijn dus 600 mb

Ik heb niks veranderd ten opzichte van de eerdere situatie dus niks veranderd aan kabels en zo 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @vossie 
Dan ligt het dus blijkbaar niet aan het signaal dat via het modem binnenkomt en dat is op zich goed nieuws. Er gaat dus blijkbaar iets mis met je wifi. Waar staat je modem ten opzichte van de plek waar je via wifi verbonden bent?

En gebruik je naast het modem ook nog andere apparatuur om je wifi-netwerk te verbeteren?

vossie
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De modem staat in de huiskamer 

En ik gebruik twee wifibooster van Ziggo 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Heb jij nog ideeen @Wim C. ? 🙂

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Nou @vossie en @Madelon om eventuele problemen uit te sluiten, ben ik wel nieuwsgierig wat de wifi van het modem doet als je de Wifi-boosters (tijdelijk) even van de stroom haalt, om te zien wat hoe de wifi er dan uitziet. Nadat je de stroom van de boosters af hebt gehaald, even het modem een halve minuut van de stroom halen zodat-ie weer met een frisse blik wakker wordt.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @vossie , had je nog gekeken naar de tip van @Wim C. ?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Foutje!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic