1
Vraag
2
Reageer en help mee
WouterJelle

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi boven beter dan beneden.

Ik heb beneden een technicolor modem en boven een wifi booster acces point van ziggo. Sindsdien meet ik boven 250 mbps en beneden nog maar maximaal 70 mbps. Hoe kan dit????

7 Reacties 7
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

In welke frequentie band meet u? Beneden vermoedelijk in de 2.4 GHz band en boven in de 5GHz band. Als dat zo is, dan zijn de waardes normaal.

WouterJelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik weet zeker dat het niet uit maakt in welke band ik meet ?

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Op welke kanalen meet u? 

WouterJelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb het modem beneden ingesteld staan op automatisch het beste kanaal kiezen (booster boven ook trouwens) 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dat is uw keuze, niet de mijne. Maar op welk kanaal staat uw modem en op welk kanaal de booster, als u de snelheid meet?

WouterJelle
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hai, bedankt dat u me probeert te helpen trouwens. Het modem beneden 2.4 ghz kanaal 1 en 5ghz kanaal 36/80 ( dit stond zo in de instellingen, denk gwn dat het betekend dat hij op kanaal 36 staat.)

de booster boven staat met de 5 ghz band op kanaal 44 en met de 2.4 ghz band op kanaal 6

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@WouterJelle  Dat vermoedde ik al. Zoals ik al eerder zei, de snelheden zoals u ze ziet zijn  normaal. U kunt nog even een controle uitvoeren door een meting bedraad rechtstreeks op uw modem uit te voeren, ik vermoed dat u dan gewoon 250/25 zult zien.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic