1
Vraag
2
Reacties
Mery-leep

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WiFi booster alleen zichtbaar waar zijn de andere WiFi adressen van Ziggo

Hallo,

 

Zojuist de WiFi booster Powerpod 2 geïnstalleerd. Ik begrijp dat hij alleen met 5G netwerk werkt.

Voorheen hadden we een booster die naast de gewone WiFi adressen van Ziggo zichtbaar waren.

Nu zien we alleen de nieuwe booster. Deze wordt op de bovenverdieping gebruikt om daar het WiFi signaal te versterken.

Is het mogelijk om de woonkamer op het oude WiFi adres te zetten?

Ik kan me voorstellen dat het signaal op de bovenverdieping nu sterker zal zijn maar we willen de WiFi verbinding op de onderverdieping ook sterk blijven houden, zoals voorheen.

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je met de WiFi booster Powerpod 2 de huidige pods bedoelt die Ziggo nu levert en hem via de juiste procedure met de SmartWifi app hebt geïnstalleerd, dan heeft alles dezelfde wifinaam, zowel de wifi van het modem als de pod en op beide de 2,4 GHz en de 5 GHz en alles in één mesh wifisysteem draait.

 

Tekst van Coolbleu: 

Wat is mesh wifi?

Bij een mesh netwerk staan 2 of meer wifi punten met elkaar in verbinding. Zo heeft ieder station altijd verbinding met minimaal één ander station. Deze werken dus continu samen. Dat zorgt voor beter draadloos internet. Dankzij mesh wordt de belasting van je wifi netwerk verdeeld. Zo blijft je netwerk sneller. Ook heb je dankzij 2 of meer wifi stations betere dekking in je huis.

 

Ik heb hier in huis 1 modem en 2 pods, alles heeft dezelfde wifinaam en heb van de 7 apparaten die hier gebruikt worden op de wifi, er 3 die alleen op 2,4 GHz kunnen verbinden en die werken van voor in het huis tot achter in de tuin waar alleen via de pod bereik is, uitstekend.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je met de WiFi booster Powerpod 2 de huidige pods bedoelt die Ziggo nu levert en hem via de juiste procedure met de SmartWifi app hebt geïnstalleerd, dan heeft alles dezelfde wifinaam, zowel de wifi van het modem als de pod en op beide de 2,4 GHz en de 5 GHz en alles in één mesh wifisysteem draait.

 

Tekst van Coolbleu: 

Wat is mesh wifi?

Bij een mesh netwerk staan 2 of meer wifi punten met elkaar in verbinding. Zo heeft ieder station altijd verbinding met minimaal één ander station. Deze werken dus continu samen. Dat zorgt voor beter draadloos internet. Dankzij mesh wordt de belasting van je wifi netwerk verdeeld. Zo blijft je netwerk sneller. Ook heb je dankzij 2 of meer wifi stations betere dekking in je huis.

 

Ik heb hier in huis 1 modem en 2 pods, alles heeft dezelfde wifinaam en heb van de 7 apparaten die hier gebruikt worden op de wifi, er 3 die alleen op 2,4 GHz kunnen verbinden en die werken van voor in het huis tot achter in de tuin waar alleen via de pod bereik is, uitstekend.

Mery-leep
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert, dank je voor je reactie. Is er ook een mogelijkheid om de WiFi Boosters te deïnstalleren.

Onze WiFi was niet zo heel slecht en als ik zie dat ze toch zo’n 24 euro per jaar kosten voor 2 pods, vind ik dat zonde geld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt de SmartWifi uitzetten en de eigen wifinamen weer instellen, dan is alles weer zoals voorheen en de pods opzeggen bij Ziggo, dan kunnen ze retour.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic