Afgelopen weekend smart WiFi modem geínstalleerd. Prima. Moest alleen iets voor de TV wat anders doen maar dat is inmiddels ook gelukt.
Vandaag de WiFi PODS binnengekregen, snelle bezorgservice, ook prima.
Zag in mijn Smart WiFi app die 3 bestelde PODS staan dus so far so good.
En toen begon het...
POD in stopcontact in buurt van de router. Knipperde led en ik las dat het wel eens een tijdje kon duren eer het connected was. Ik vraag me dan af wat dat ding dan allemaal aan het doen is maar goed. Ik was boven aan het werk dus denk ga na een uurtje eens kijken want op de app zie ik alleen maar 3 rode driehoekjes (= 3 toegevoegde pods).
Nog steeds knipperend. Kan gebeuren. Dus ga hier te rade wat ik allemaal verkeerd/fout doe. Nou, eigenlijk niets. Heb netjes de handleiding en de voorgeschreven procedure gevolgd (en dat voor een man...).
2e POD in stopcontact, misschien is die 1e wel defect... Niet dus (na weer een tijdje wachten en al kijkende naar een knipperende led)
Modem van de stroom af
Modem naar fabrieksinstellingen (rest achterzijde)
POD weer in stopcontact
(dat een paar x in verschillende volgorden)
...en na een paar uur begin je het wel zat te worden.
Ik had nog een google wifi mesh ding liggen. In 2 minuten up-and-running. Maar helaas stoort ie met het Ziggo signaal.
Zag ook ergens dat er bij iemand een monteur langs moest komen. Huh?
Waarom niet P&P zo uit de doos en gewoon werken?
Wellicht heeft iemand nog een tip want sta op het punt die 3 wifi pods terug te sturen. Ziggo in brdige en met google mesh aan de gang. Dat werkt in no time zonder gek.. en knipperende ledjes.
En ik wil graag weten wat zo'n POD tijdens dat knipperen in godsnaam aan het doen is....
Heb het forum doorgelezen en uitgevoerd wat je allemaal kon doen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
nou....ik kom thuis en die een die ik in het stopcontact had laten zitten doet het. Kijk op de app en zie een rood driehoekje die veranderd is in een cijfer 1. Ik stop de volgende ergens in het stopcontact en zie daar.....ook die ziet ie in no time....
Kortom, probleem opgelost (alleen ik heb niets veranderd en iets gereset oid). Hopen maar dat ze het blijven doen 🤞🤞 Heb nu op de bovenverdieping 866 Mbps wat eerst 16 was. Kijk...daar doen we het voor 😎
Dank voor de reacties en hulp
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De pod is aan het knipperen als er een verbinding opgebouwd wordt, dat zou na een kwartier gestopt moeten zijn.
Hoever zijn de pods van het modem af aangesloten?
2 meter
Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Goedemiddag @pol2711 en een warm welkom op de Community,
Ontzettend balen dat het niet wil vlotten met het verbindingen van de SmartWifiPods in combinatie met het SmartWifi modem! Het is dan ook goed dat je door middel van dit topic even bij ons aan de bel trekt. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en zie inderdaad dat de drie SmartWifiPods op dit moment geen connectie hebben met het SmartWifi modem. Wil je om een en ander uit te sluiten de volgende stappen doorlopen?
1. Reset het SmartWifi modem naar fabrieksinstellingen.
2. Wacht totdat het modem volledig opnieuw is opstart. Houd er rekening mee dat het even kan duren voordat het modem weer up and running is.
3. Installeer de SmartWifi app opnieuw.
4. Doorloop de SmartWifiPod installatie opnieuw aan de hand van dit stappenplan.
5. Voer tot slot de Wifi optimalisatie uit via de SmartWifi app.
Laat maar weten of het met behulp van deze stappen gelukt is om de WifiPods verbonden te krijgen. Mocht het niet lukken, laat het mij dan weten. We kijken dan graag met je naar de vervolgstappen.
nou....ik kom thuis en die een die ik in het stopcontact had laten zitten doet het. Kijk op de app en zie een rood driehoekje die veranderd is in een cijfer 1. Ik stop de volgende ergens in het stopcontact en zie daar.....ook die ziet ie in no time....
Kortom, probleem opgelost (alleen ik heb niets veranderd en iets gereset oid). Hopen maar dat ze het blijven doen 🤞🤞 Heb nu op de bovenverdieping 866 Mbps wat eerst 16 was. Kijk...daar doen we het voor 😎
Dank voor de reacties en hulp
@pol2711 Hartelijk dank voor je terugkoppeling! En wat ontzettend fijn dat het probleem is opgelost kort na thuiskomst. Zo te lezen behaal je nu ook op de bovenverdieping een hele mooie snelheid. 😉🚀Laat je het weten als wij nog ergens mee kunnen helpen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.