Bartistuta

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

WiFi Pod al toegewezen aan andere gebruiker.

Ik heb ter vervangingen van mijn WiFi booster Wifipods gekregen, bij installatie van de 2e pod krijg ik de foutmelding “is al geïnstalleerd” en “is reeds toegevoegd aan een andere gebruiker”. Nu stond er bij een ander topic met vergelijkbaar probleem dat de stroom eraf halen een oplossing bood (alles eruit, modem eerst opstarten nadat deze volledig is opgestart de pods). Helaas bood dit geen oplossing, daarnaast zie ik ook geen mogelijkheid om die pod te resetten. Wat kan ik doen?

82F1A5CE-D886-4EA5-8D96-27DCA1FBFF46.jpeg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel @Bartistuta
Ik heb je een nieuwe set opgestuurd. De gene die werkt, mag je houden. De gene die niet werkt, ontvangen wij graag retour. 
Laat je even weten hoe het met de nieuwe set gaat? 🙂

Bekijk in context

43 Reacties 43
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan moet er vanuit Ziggo een actie ondernomen moeten worden, deze Pod is dus al gebruikt daar lijkt het op neer te komen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Bartistuta Welkom op de Ziggo Community!

Wat vreemd dat je bij de installatie van de tweede wifipod te horen krijgt dat deze al geïnstalleerd is.

Ik ben hierin gedoken en zie dat hiervoor een ticket open staat bij ons. Het is dus een algemeen probleem. Waardoor je deze melding krijgt wordt nog druk onderzocht. Gelukkig wordt de 2de Pod binnen 60 minuten zichtbaar in de Smart Wifi app. Wil je dit nog eens bekijken?

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Helaas niet, meerdere pogingen gewaagd maar helaas zonder succes. Pod blijft aangeven dat deze al in gebruik is en wordt niet zichtbaar in de app.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat stom dat hij deze melding blijft geven. Ik heb het ook getest vanaf deze kant, maar krijg inderdaad dezelfde melding. Zoals gezegd is dit een issue, maar zou het zich vanzelf op moeten lossen. Alleen is dat bij jou weer niet het geval. 

Wil je de pods eens afkoppelen en vervolgens het modem terug zetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door de resetknop op de achterkant voor 15 seconden ingedrukt te houden met een sateprikker of paperclip of iets waar daarop lijkt 😉
Vervolgens mag je beide pods weer toevoegen en ben ik erg benieuwd of het dan wel lukt.  

Wanneer het niet lukt, ontvang ik graag een privébericht met de serienummers van de Pods
Serienummer pod 1:
Serienummer pod 2:
 

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist geprobeerd maar werkt helaas ook niet. Pods uit het stopcontact gehaald, modem gereset, modem herstart, ssid en we weer aangepast daarna pods weer toe willen voegen maar helaas zelfde foutmelding. Stuur je een pb met de serienummers. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik vraag me nu af of het uitmaakt welke pod je het eerste aanmeld. En een tweede gedachte is dat de QR code een fout bevat.

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb eerst geprobeerd de “weigeraar” toe te voegen, dat lukte niet daarna de andere en die pakt hij gewoon. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bartistuta  schreef:

Ik heb eerst geprobeerd de “weigeraar” toe te voegen, dat lukte niet daarna de andere en die pakt hij gewoon. 


Dat staaft deels mijn gedachte over de QR code, uiteraard kan het zijn dat dit toestel niet hagelnieuw is, @Jiri gaf al aan dat er een probleem bekend of in onderzoek.

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

ik heb de moderator een Pb gestuurd in de hoop dat hij mij verder kan helpen, in ieder geval dank voor het meedenken. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Bartistuta Bedankt voor de serienummers! Ik blijf ook dezelfde melding krijgen. Nog even een laatste vraag: Heb je deze SmartWifi pods rechtstreeks op het stopcontact? Dus niet via een verlengdoos of iets? 

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Rechtstreeks in het stopcontact. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dankjewel @Bartistuta
Ik heb je een nieuwe set opgestuurd. De gene die werkt, mag je houden. De gene die niet werkt, ontvangen wij graag retour. 
Laat je even weten hoe het met de nieuwe set gaat? 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jiri  schreef:

@Bartistuta even een laatste vraag: Heb je deze SmartWifi pods rechtstreeks op het stopcontact? Dus niet via een verlengdoos of iets? 


@Jiri voor mijn nieuwsgierigheid, dat zou met deze pods toch niet uit mogen maken, het zijn geen powerline adapters.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goed punt @RoWi. Ik kom ook nergens mee weg, haha! 😄

In dit geval zag ik nog een powerline adapter aangesloten staan op het modem en wilde eigenlijk uitsluiten dat de SmartWifi pod niet hierop aangesloten stond zonder al te veel in detail te treden. Maar je hebt gelijk, ik had het gewoon duidelijk moeten omschrijven. 
Qua verbinding staat de SmartWifi pod helemaal los van het stroomnetwerk.

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Klopt mijn aanname dat beide dan ook te combineren zijn? Oftewel een poweradapter om via het stroomnetwerk een bekabelde pc aan te sluiten en anderzijds de wifipods voor versterken van je wifi netwerk. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bartistuta  schreef:

Klopt mijn aanname dat beide dan ook te combineren zijn? Oftewel een poweradapter om via het stroomnetwerk een bekabelde pc aan te sluiten en anderzijds de wifipods voor versterken van je wifi netwerk. 


Ja en nee, het is zeker niet aan te raden, het beste zou zijn of/of niet en/en.

 

Ps @Jiri het ging er mij om dat je anders een stopcontact verknoeit als een pod niet in een verlengdoos zou mogen.

Bartistuta
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vandaag de nieuwe set ontvangen, geïnstalleerd en alles werkt naar behoren. Dank voor je snelle (re)actie! Problem solved 😃

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@RoWi.  schreef:

@Bartistuta  schreef:

Klopt mijn aanname dat beide dan ook te combineren zijn? Oftewel een poweradapter om via het stroomnetwerk een bekabelde pc aan te sluiten en anderzijds de wifipods voor versterken van je wifi netwerk. 


Ja en nee, het is zeker niet aan te raden, het beste zou zijn of/of niet en/en.

 

Ps @Jiri het ging er mij om dat je anders een stopcontact verknoeit als een pod niet in een verlengdoos zou mogen.


Even op mijzelf reageren voor eventuele meelezers, in een verlengsnoer eindigt een pod vermoedelijk op de vloer wat  het bereik niet ten goede zal komen. Dus direct in een wandcontactdoos die niet dicht blij de vloer zit zal toch beter zijn voor het bereik.

Uitgelicht topic