Vraag
Reacties
Oplossing
Tyrone
Level 1

WiFi Docking Station Sena ziet wifi-netwerk niet

ik heb voor mijn Sena 30k (communicatie systeem voor op de motorhelm) een wifi dock gekocht. Deze dock moet ik verbinden met mijn wifi netwerk alleen zie ik mijn wifi niet. Ik zie alle netwerken van de straat behalve mijn netwerk, ik heb thuis 2 routers waarvan 1 zelfs een 2.4 en een 5ghz heeft. 

wie kan mij helpen dit op te lossen?

alvast bedankt 

Tyrone

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Vreemd. Wat je eens zou kunnen proberen is de router van de modem loshalen en de modem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, om te testen of je dan het netwerk wel kunt zien. Je moet dan hierna wel je wifinetwerken opnieuw een eigen naam/wachtwoord geven. Wil je dit proberen? 🙂 

Bekijk in context

0 Kudos
17 Reacties 17
Gusto
Level 7

Hallo @Tyrone ,

dat dockingstation doet alleen WIFI 802.11 b/g/n

http://www.buysena.com/WiFi-Docking-Station.html

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Leuk dat je een topic start op de Ziggo Community @Tyrone. Een warm welkom!

Je bent hier helemaal op de juiste plek om naar een oplossing te zoeken om jouw Wifi Docking Station te verbinden. Je hebt van @Gusto een hele handige tip gekregen waaruit blijkt dat jouw Wifi Docking Station alleen kan verbinden via 802.11 b/g/n. Ik zie dat je van ons een Ziggo Connectbox (Compal) in bruikleen hebt. Je geeft zelf aan twee routers te gebruiken. Als je het Ziggo modem in bridge hebt ingesteld, dan kun je inloggen op de interface van je eigen router. Hierbij kun je dan de instellingen van de wifi aanpassen naar de juiste instellingen voor jouw Wifi Docking Station. Weet je niet precies hoe dit moet, dan vind je vaak op internet een handleiding voor jouw type router. Kom je er daarmee niet uit, laat ons dan vooral weten welk type router je gebruikt en op welke wijze jouw thuisnetwerk is ingesteld. Dan kunnen we je met zijn allen voorzien van handige tips. 

Tyrone
Level 1
Topicstarter

Super bedankt @Gusto ik ga even kijken of ik het kan aanpassen. 

0 Kudos
Tyrone
Level 1
Topicstarter

Ik heb net gekeken bij de instellingen van mijn ziggo connectbox en mijn wifi staat op 802.11 b/g/n gemend. heb het veranderd naar alle mogelijke opties maar niks werkt.

het rare is dat mijn buren ook wifi van ziggo hebben en die zie ik wel allemaal.

kan het nog ergens anders aan liggen?

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @Tyrone . Ik ben heel benieuwd hoe het nu, een paar dagen later, gaat. Heb je het nog voor elkaar gekregen? 

0 Kudos
Tyrone
Level 1
Topicstarter

Hey @Lycke Ziggo het is nog steeds niet gelukt ik snap er niks van. Ik had alweer wen reactie geplaatst waarin ik aangaf dat ik mijn instellingen had bekeken en zelfs had aangepast of het dan zou werken maar dat had allemaal geen werking. 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Lastig zeg :-(. 

Even voor mijn beeld; je hebt dus 2 routers in huis. Dat is nog naast de Ziggo modem? Heb je de Ziggo modem in bridge-mode, of niet? En Hoeveel wifinetwerken heb je dan momenteel precies? Heb je ze dezelfde naam gegeven, of allemaal een andere naam? 

0 Kudos
Tyrone
Level 1
Topicstarter

@Lycke Ziggo 

Ik heb alles via de ziggo: de connectbox met daarop 2.4 & 5GHZ 

ik heb ook nog een router aangeschaft via jullie voor boven om daar het signaal te verbeteren (geen wifi repeater) die heeft alleen 5GHZ.

alles heeft een andere naam.

u heeft heeft het ook over een bridge-mode, ik weet niet wat dat is en of dat staat Ingeschakeld.

ik hoop dat u hier meer info aan heeft en we er hopelijk uit komen.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Duidelijk! Je hebt dan geen brigde mode in je modem (dan schakel je de wifi van je Ziggo modem uit, is hier niet het geval 🙂 ). 

Je hebt dus 3 wifi-netwerken thuis. Elk netwerk heeft een eigen naam. Kan je alle 3 deze netwerken niet zien op Sena? 

0 Kudos
Tyrone
Level 1
Topicstarter

@Lycke Ziggo 

klopt ik zie geen van de 3. Wat ik wel zie zijn andere ziggo wifi’s van mijn buren. 

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Vreemd. Wat je eens zou kunnen proberen is de router van de modem loshalen en de modem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen, om te testen of je dan het netwerk wel kunt zien. Je moet dan hierna wel je wifinetwerken opnieuw een eigen naam/wachtwoord geven. Wil je dit proberen? 🙂 

0 Kudos
Tyrone
Level 1
Topicstarter

@Lycke Ziggo 

bedoel je de connectbox terug zetten naar fabrieksinstellingen? Zo ja hoe doe ik dat ?

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Dat lees je hier! 

Tyrone
Level 1
Topicstarter

@Lycke Ziggo 

ik heb de reset uitgevoerd en hij vind hem meteen! wat nu de oorzaak was weet ik niet maar ben super blij dat hij hem vind. bedankt voor alle hulp!

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Super! Fijn dat het gelukt is, @Tyrone . Als je nog eens ergens tegenaan loopt, dan weet je ons te vinden 🙂 

Fijne feestdagen! 

Tyrone
Level 1
Topicstarter

Super @Lycke Ziggo  dat ga ik dan zeker doen. Fijne feestdagen alvast 

0 Kudos
Gusto
Level 7

@Tyrone ,

mooi dat het opgelost is.