Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Phan
Level 1

WiFi AX router / Connectiviteits problemen

Hoi,

Ik heb sinds enkele weken een mooie nieuwe wifi-6 router. Echter valt zomaar de internet verbinding eruit na enkele uren. Een herstart van de router hersteld deze problemen dan weer. Het betreft een ASUS RT-AX88U. Firmware is updated naar 18 december 2019 (redelijk recent zou je zeggen). En de Ziggo modem is door de vriendelijke helpdesk vandaag op Bridge mode ingesteld. Want ik dacht dat een dubbele router setup het probleem misschien veroorzaakte.

Hier lijkt het helaas niet op.

Hebben jullie misschien een idee wat ik nog kan proberen of over het hoofd gezien heb?

Gr, Jeroen

0 Kudos
Oplossing
22 Reacties 22
Meldingen
Aan Uit
Phan
Level 1
Topicstarter

Internet blijft eruit vallen, ieder uur ongeveer. Er lijkt wel een verschil merkbaar, de wireless devices behouden hun IP adres en ondervinden geen onderbreking. Alles via Ethernet valt er nog steeds uit.

The plot thickens.

0 Kudos
Phan
Level 1
Topicstarter

Even deze thread bijwerken, ter lering en jullie vermaak. 

Op de plek waar nu de Asus router staat, stond eerst een oude 3com switch. De power supply van deze switch was netjes weggewerkt en leek ogenschijnlijk hetzelfde als die van de nieuwe Asus router. De router leek ook prima te werken initieel dus heb ik er niet zo veel aandacht aan besteed.

Nader onderzoek leert echter dat de oude 3com power supply en die van Asus wel degelijk verschillende output voltage en amperage leveren. Het scheelt ook nog best veel, 12V - 1A (3com) vs 19 V en 2.37A (Asus), het verbaast me dus dat de router uberhaupt teken van leven gaf. 

Genant. Maar ik ben blij dat ik niet simpelweg een defecte router heb. Het lijkt erop dat de problemen opgelost zijn! Ik heb nog slechts een halve dag getest, dus een kleine slag om de arm. Zal ook even de technische helpdesk van Ziggo, die me een half uur fijn geholpen heeft, informeren.

Ga naar reactie
hanh
Oud Community-lid

Nou ja. Ik denk dat niemand anders je op dit idee had kunnen brengen.
Het lijkt mij dat alles nu goed blijft werken. 

0 Kudos