Madling

Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wi-Fi werkt niet als ik bekabeld internet aanzet.

Hallo, 
Ik heb thuis een Next Mini van Ziggo, een laptop en een android telefoon. Mijn wi-fi werkt perfekt en snel totdat ik mijn bekabelde PC aanzet. Dan knalt alle wi-fi signaal eruit. Geen TV, geen laptop en geen telefoon, wat dus gewoon betekent dat ik niet eens mijn rekeningen kan betalen via thuisbankieren.

Ik heb gebeld en ze willen een monteur langssturen, wat voor mij al een groot probleem oplevert: Mijn bureau staat voor de aansluiting en kan nauwelijks verplaatst worden. 
Zelf zeg ik dat het een software-matig probleem is. Ik kan sinds deze week niet eens meer inloggen op mijn eigen modem. Maar, vorige week tijdens het inloggen kreeg ik een rapportje te pakken met een enorme foutmelding, precies op het moment dat ik mijn pc aanzet:

Screenshot_1MODEMLOG3.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Als ik weer problemen krijg, horen jullie dat als eerste. Dankjewel.

Bekijk in context

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe of @KBX458 willen jullie eens meekijken wat hier aan de hand is?

Zij komen langs als / zodra zij online zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Madling Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zeker Bert. TRO69 geeft aan dat de configuratie tussen modem en CMTS verstoord is.

Er kan dus sprake zijn van ruis op de verbinding. Het wachten is op de door jou gevraagde overige informatie.

 

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb gewoon de witte wandaansluiting van ziggo met een kabel van ongeveer 1.8 meter naar mijn Copal Smart modem. Die staat naast mijn PC (mijn woonkamer is zeer klein en ik heb dus geen wi-fi versterkers)

Ik kan niet op mijn modem inloggen, krijg een foutmelding.

Mijn modem is een aantal weken geleden vervangen. Ipv van mijn Arris kreeg ik de huidige Copal. Met mijn Arris had ik storingen in mijn bekabelde internet... nu in mijn Wi-fi)

 

Madling_0-1669283600911.png

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

WIFI is een radiosignaal. Als daarop de internetverbinding wegvalt, gebeurt dit ook bekabeld.

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Niet in mijn geval. Op het moment dat ik mijn bekabeld PC inschakel (bedraad op het Cobal modem) knalt AL mijn Wi-fi eruit.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zonder de gevraagde gegevens is het moeilijk om iets te zeggen over een oorzaak.

Wellicht dat een moderator op afstand (d.m.v. een meting) meer kan zien.

Ik heb het hen inmiddels voorgelegd.

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Madling_0-1669284395689.png

Dit is het beste wat ik voor je kan doen... Na een half uur op de bekabelde pc schakelt mijn wi-fi meestal weer in, echter zo instabiel dat ik nog niet eens op een app in kan loggen...

 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Moderators hebben meer mogelijkheden om je verbinding te controleren en je modem uit te lezen dan ondergetekende, als medeklant, op deze community.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Madling en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend balen dat de internetverbinding op dit moment niet lekker werkt! Het is dan ook goed dat je d.m.v. dit topic aan de bel trekt. Ik heb jouw gegevens er even bij gepakt en direct een blik geworpen op de verbinding. Zo op het oog zie ik geen ongeregeldheden terug m.b.t. het signaal. Wel zie ik behoorlijk wat Illegal dropped forward request terug. Kun je op alle apparaten in je thuisnetwerk eens een volledige scan uitvoeren op virussen, malware en spyware? Ik heb het idee dat de problemen namelijk veroorzaakt worden door een virus/malware of spyware. Je kan hier eventueel deze tips bij gebruiken en daarnaast een offline en online scan uitvoeren. 

Ik laat overigens daarnaast nog een nauwkeurige meting lopen op jouw verbinding zodat ik de komende dagen het signaal goed in het vizier houd. 

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Het vreemde is dat mijn wi-fi alleen werkt als ik geen bekabeld internet gebruik. Op het moment dat ik mijn pc inschakel, stopt mijn wi-fi compleet. Niet op mijn telefoon, laptop en zelfs niet meer op de mediabox van Ziggo. Dit probleem is pas begonnen nadat mijn Arris is vervangen door een Cobal (omdat deze stabieler zou zijn). IK geef nog steeds een instelling bij Ziggo de schuld want mijn hardware is al jaren virus-/malware-vrij.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dit lijkt op het gedrag dat kan ontstaan als de bekabelde PC hetzelfde IP adres als het modem heeft, waarschijnlijk 192.168.178.1. Die vormt dan ook het gateway adres en dat loopt dan dood op de PC. Daarnaast zal er een dan ook een IP conflict ontstaan met twee apparaten die hetzelfde adres hebben.

Controleer of je PC netwerk instellingen wel op DHCP is ingesteld is of minstens een afwijkend statisch IP adres heeft dan dat van je modem.

 

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De PC staat op automatisch (DHCP).  IP4 is hetzelfde als mijn IP, maar met 50 toevoeging (192.168.178.150)... Geen idee of dat iets uitmaakt.

 

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Heeft je PC geen Wifi? If Yes, dan zou je dat eens kunnen proberen. Wel de kabel er afhalen.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

maar als er een kabel verbinding is met het modem dan heeft wifi er toch niks mee te maken om een modem uit te lezen.....of denk ik nu verkeerd.

probeer eens via deze link in te loggen  http://192.168.178.1

en dan wel bekabeld aangesloten.

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn PC heeft geen wi-fi, dus daar kan de storing niet van komen. En inloggen via mijn IP is momenteel het enige dat nog werkt, op mijn PC.
Ik kon eerder inloggen via Smart-Wifi Web maar daar krijg ik nu steeds een foutmelding bij. Heb daarvan eerder een screenshot gepost.

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

je kunt inloggen via een pc in het modem.

doe dan eens wat @Bert vraagt.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

en een foto van het eerste aansluitpunt van ziggo wat bij jou thuis binnen komt. meestal meterkast groene kabel met wit kastje.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

@Madling 

Kun je een andere Ethernetkabel tussen je PC en het modem proberen en/of de Ethernetkabel in een andere LAN poort op het modem steken? 

 

Als je de Ethernetkabel uit je PC haalt en in je laptop stopt (wifi op de laptop uitzetten) knalt dan ook de Wifi verbinding eruit?

Madling
Topicstarter
Level 4
  • 21Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vergeet niet, ondanks deze leuke waarden heb ik geen wi-fi; "Verbonden zonder internet"

Madling_0-1669345045831.png

 

 

Uitgelicht topic