Hak1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wi-Fi pods naar nieuw account?

Beste Ziggo,

 

ik kan mijn WiFi Pods niet koppelen omdat de app zegt dat ze nog aan een oud account hangen. Kunnen jullie dit vrijgeven zodat ik ze opnieuw kan kan gebruiken? De codes zijn in het huisnummer veld gezet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

@Hak1 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen, sorry voor het wachten. De SmartWifi Pods die je hebt overgenomen zijn in bruikleen aan de verkopende partij geleverd. Deze Pods worden helaas niet geactiveerd. In dit geval raad ik je aan om de verkopende partij te benaderen en de koop ongedaan te maken op basis van deze informatie. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

Ik ga dit voorleggen aan een Ziggo medewerker en die komt afzienbare tijd in het topic.

Als je dit wilt afwachten graag. Komt er andere partij Helpdesk tussen dan is het overzicht zoek.

 

Vermeld graag postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen Ziggo Medewerkers gelijk de juiste gegevens erbij pakken en je sneller helpen als ze het topic benaderen
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Vermeld daar ook even de Wifi Pod nummers achter je postcode en huisnummer tussen haakjes

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11750Posts
  • 897Oplossingen
  • 4257Likes

Goedemiddag allemaal,

Ik heb onze interne afdeling geinformeerd over de SmartWifi pods en ik hoop snel wat meer duidelijkheid te kunnen geven m.b.t. deze pods. 

Zodra we meer info hebben, laten we het jullie weten.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4335Posts
  • 569Oplossingen
  • 2106Likes

@Hak1 Inmiddels heb ik een terugkoppeling ontvangen, sorry voor het wachten. De SmartWifi Pods die je hebt overgenomen zijn in bruikleen aan de verkopende partij geleverd. Deze Pods worden helaas niet geactiveerd. In dit geval raad ik je aan om de verkopende partij te benaderen en de koop ongedaan te maken op basis van deze informatie. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

Misschien handig @Vincent  als @Hak1  de koper benaderd en wordt opgelost dat hij jou even de koper vermeld. Dan weten jullie waar het zit.

 

Daarom dat is even algemeen, punt waarom ik zo tegen Marktplaats ben en ook de verkoop van Ziggo dingen, om dit tegen te gaan, want @Hak1  heeft nu kat in de zak.

Pasi

Level 18
  • 9832Posts
  • 493Oplossingen
  • 5463Likes

@Dave!  schreef:

Misschien handig @Vincent  als @Hak1  de koper benaderd en wordt opgelost dat hij jou even de koper vermeld. Dan weten jullie waar het zit.

 

Daarom dat is even algemeen, punt waarom ik zo tegen Marktplaats ben en ook de verkoop van Ziggo dingen, om dit tegen te gaan, want @Hak1  heeft nu kat in de zak.


Inderdaad, maar als Ziggo aan Marktplaats aangeeft dat de betreffende koper 'geleende spullen' ( hoe je dat ook wilt noemen ) verkoopt, wat gaat Marktplaats dan doen ?

Grote kans dat zowel Ziggo als Marktplaats daaraan geen tijd willen besteden, omdat dit zowel voor Ziggo als Marktplaats, in de huidige situatie geen enkel verlies oplevert. Juist het wel moeten reageren ( van Ziggo en Marktplaats ) op deze advertenties kosten beide geld, want tijd is geld.

Dus, kort door de bocht gezegd, zullen deze advertenties Ziggo en Marktplaats geen bal interesseren, zolang ze er zelf geen verlies op/door maken !


En ... hoe gemakkelijk is het, om onder een andere naam, een nieuw Marktplaats account aan te maken en zo dezelfde artikelen opnieuw aan te bieden?


Misschien moet Ziggo maar een lijstje ( speciaal draadje ? ) publieke maken en daar de serienummers ( of een gedeelte daarvan ) van 'illegaal' aangeboden pods op zetten, die hier ter controle worden aangeboden. En iedere keer dat er weer andere pods illegaal worden aangeboden, die op dat lijstje vermelden.
Zo kan iedereen direct zien/controleren welke pods men in ieder geval niet moet kopen. Dat zal de eventuele koper ( = Ziggo klant ) veel geld schelen, dat scheelt Ziggo veel tijd i.v.m. de steeds weer ( dezelfde ? ) opduikende 'illegale' pods die ze moeten controleren én dat zou de verkoper uiteindelijk misschien ook ( wat ) kunnen ontmoedigen.

Maar ook in dit geval moet Ziggo er wat tijd insteken, dus ... en ... maar ... tijd = geld ! Het is tenslotte de klant maar... 😨.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23566Posts
  • 1049Oplossingen
  • 7485Likes

@Pasi  daar heb je gelijk in, ik ben zelf ook al 17 jaar lid maar als ik iets verkoop, bewaar ik het geld altijd ruim een maand als contant of via tikkie/overname is tot de koper tevreden is. Ik heb zelf alles in bruikleen dus ja ik doe dat niet, enige wat ik op een rommelmarkt de IJHallen NDSM werf buiten heb gekocht zijn de Extra Wifi Punt stopcontact. Mijn eigen heb ik retour met ook mijn andere artikelen gestuurd in goed overleg met medewerker van hier.

 

Marktplaats zal weinig doen en verkoper hoop niet voor de koper kan zo weer andere naam verder gaan, jammer dat Marktplaats niet zegt, Ziggo Spullen met logo/UPC verkoop wordt automatisch afgehaald, waarschuwing, dat systeem hebben ze wel.

 

Ik snap je helemaal 😉

EP11

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi, ik ben bang dat het allemaal groter gemaakt is dan het daadwerkelijk is. Hak1 zijn mijn ouders. De pods zijn niet gekocht op marktplaats, maar in bruikleen van hun schoonzoon, die ze momenteel niet gebruikt. Hij is nog wel gewoon lid van ziggo en de pods staan op zijn abonnement. Moet hij aanvragen of zijn pods kunnen ontkoppeld worden dan? Dan gaan we dat regelen.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dank voor de opheldering @EP11, dat maakt de situatie al iets anders natuurlijk. De pods kunnen in dat geval het beste opgezegd worden als er geen gebruik van gemaakt wordt. Ze kunnen dan geretourneerd worden. Voor je ouders kan ik natuurlijk een set in bruikleen toevoegen aan het abonnement 🙂

Uitgelicht topic