Sinds een tijdje doet mijn Wi-Fi opeens hartstikke moeilijk.
Eerst werkte het ‘wel prima’. Niets om over naar huis te schrijven, maar ik kon in elk geval werken.
Sinds een paar weken echter is het weer een en al drama. Elke zoveel tijd valt Wi-Fi weg. Apparaten anders dan mijn laptop zijn massaal aan het zeuren dat ze er niet meer op komen. (Ook mijn laptop wordt er verschillende keren per dag afgegooid trouwens)
Mijn Wi-Fi termostaat, de ikea Wi-Fi lampen, het Sonos systeem, mijn telefoon…
Ik heb allerlei zelfhulplijstjes van de ziggo-pagina al geprobeerd; stekkers eruit, stekkers op andere plekken, mediabox uitzetten voor een paar minuten, juist andere apparaten (zoals telefoon) herstarten, netwerk laten vergeten en opnieuw aanmelden. Maar niets helpt.
Op mijn telefoon krijg ik inmiddels onderstaande melding.
Heeft een van jullie de gouden tip? In noob-stijl hopelijk.
p.s. de 5 ghz heb ik nog nooit gezien in mijn netwerken, dus ik wilde ook als test overstappen daarop… maar al sinds ik internet van ziggo heb (1 jr nu) heb ik die nog nooit kunnen vinden.
Opgelost! Ga naar oplossing.
het gebruik van een wifi extender repeater is niet aanbevelen
beter is om op plekken waar je goeie wifi dekking wilt hebben een acces point of mesh wifi bekabeld aan het modem aan te sluiten
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de mogelijkheid om je laptop bekabeld op het modem aan te sluiten om te controleren of dit wel stabiel werkt?
Verder zie ik aan de screenshot die je plaatste dat je een WiFi extender gebruikt van TP-LINK. Werkt WiFi vanuit het modem wel naar behoren?
Hoi Tobiastheebe
De laptop bekabeld aansluiten is vanwege de locaties etc. onhandig, maar kan wel en is meestal wel stabiel (hoewel nog niet altijd goed genoeg voor beeldbellen).
Ik heb de wifi-extender maar even uit het stopcontact getrokken. Kijken of dat komende dagen zorgt voor verbetering 🙂
alvast bedankt!
Als internet via bekabelde verbinding ook niet stabiel is, dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting), splitter(s), versterker (indien aanwezig) en bekabeling?
Zou je tevens de downstream- en upstream-gegevens van het modem willen delen en (indien aanwezig) de log/historie? Instructies zijn hier te vinden.
het gebruik van een wifi extender repeater is niet aanbevelen
beter is om op plekken waar je goeie wifi dekking wilt hebben een acces point of mesh wifi bekabeld aan het modem aan te sluiten
Goedemorgen @Xandra_wil_WiFi en welkom op de Community,
Ontzettend vervelend dat je internetverbinding op dit moment niet stabiel werkt! Om eventuele oorzaken uit te sluiten raad ik aan te beginnen met het testen van bekabelde connectie in huis.
Sluit een netwerkkabel aan tussen het modem en een computer of laptop. Doorloop daarna de stappen op deze pagina. Als de bekabelde connectie ook al niet lekker werkt, dan moet gekeken worden
of de verbinding via de coaxkabel, tussen het modem een aansluitpunt goed is.
Als de bekabelde internetverbinding en de aansluiting tussen het modem en aansluitpunt verder goed zijn, dan moet het probleem gezocht worden in de wifi instellingen.
Je kan dan naar de adviezen op deze pagina kijken om de draadloze verbinding in huis te verbeteren. Wat @anoniemforum aangeeft klopt, het gebruik van wifi extenders / repeaters is af te raden.
Als het draadloze signaal al verstoord wordt, zal een repeater dit namelijk niet op magische wijze kunnen verbeteren. Een repeater vangt het aanwezige signaal van je modem op en geeft dit
weer verder door aan de overige apparaten in huis. Maar iets wat al verstoord wordt, zal ook weer verstoord doorgegeven worden door een repeater.
Een Wifibooster of Smart Wifibooster zou dan een goede oplossing zijn.
Laat maar weten of het lukt, we helpen je anders graag verder.
Hoi Allemaal,
Excuses voor de late reactie.
Na de eerste reaties heb ik meteen de Wifi Extender eruit getrokken. Daarna een hele drukke periode gehad, waardoor geen tijd om op de berichten te reageren.
Tot nu toe geen haperingen meer gehad. Ook niet in mijn eerste week aan thuisvergaderingen 🙂 Dus wat dat betreft lijkt het weer rustig te zijn.
Als het binnenkort weer vaker gaat haperen etc. Dan zal ik bovenstaande stappen volgen/uitvoeren/foto's maken. Vooralsnog lijkt het even niet nodig.
Erg bedankt voor jullie hulp en het meedenken,
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.