@BillV @macdufo We hadden hier sinds enige tijd hetzelfde probleem. Whatsapp bellen tussen 2 mobieltjes in de regio werkt onder alle omstandigheden prima, behalve wanneer beide verbonden zijn met het Ziggo netwerk en minimaal 1 van de mobieltjes een iPhone is. Zelf maanden lang alles geprobeerd, maar niets werkte. Zojuist een Ziggo medewerker aan de lijn gehad en zijn eerste zoekopdracht bood het antwoord.
Op de iPhone, ga naar ‘Instellingen’ -> ‘WhatsApp’ (helemaal onderaan) → zet ‘lokaal netwerk’ aan. Doe dit voor alle iPhones om het probleem op te lossen.
Dit is een nieuwe beveiligingsoptie op Apple producten waar sinds iOS 14 toestemming voor gegeven moet worden. Enige tijd geleden (na upgrade naar iOS 14) heeft WhatsApp waarschijnlijk toestemming gevraagd om andere apparaten op het lokale netwerk te zoeken. Ik heb deze toestemming geweigerd wat er dus voor zorgt dat WhatsApp niet fatsoenlijk functioneert.
Ik snap alleen niet waarom het hele Ziggo netwerk als ‘lokaal netwerk’ wordt gezien.