1
Vraag
2
Reacties
BillV

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Whatsapp iPhone

Hallo,

Sinds een week of 5 heb ik problemen met videobellen via Whatsapp. De verbinding is heel slecht en valt meteen weg waarop de boodschap: “Opnieuw verbinden komt”.

Acties:

  • Tijdelijk mijn Internet Basis verhoogd naar Compleet - toen werkte het wel goed. Nu weer terug naar Basis omdat het volgens mij tóch met Basis moet kunnen werken. De Samsung Galaxy van mijn vrouw werkt namelijk wel goed!
  • Nieuw modem van Ziggo geïnstalleerd. Geen resultaat
  • Het 5Ghz netwerk geactiveerd en alleen de iPhone erop laten werken. Geen resultaat
  • Whatsapp getest met mijn mobiel Vodaphone netwerk. Werkt goed!
  • iPhone - Whatsapp getest bij de buren die ook het Basispakket hebben. Werkt ook niet!

Wat kan dit zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
oggiZoN

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@BillV @macdufo We hadden hier sinds enige tijd hetzelfde probleem. Whatsapp bellen tussen 2 mobieltjes in de regio werkt onder alle omstandigheden prima, behalve wanneer beide verbonden zijn met het Ziggo netwerk en minimaal 1 van de mobieltjes een iPhone is. Zelf maanden lang alles geprobeerd, maar niets werkte. Zojuist een Ziggo medewerker aan de lijn gehad en zijn eerste zoekopdracht bood het antwoord. 

Op de iPhone, ga naar ‘Instellingen’ -> ‘WhatsApp’ (helemaal onderaan) → zet ‘lokaal netwerk’ aan. Doe dit voor alle iPhones om het probleem op te lossen.

Dit is een nieuwe beveiligingsoptie op Apple producten waar sinds iOS 14 toestemming voor gegeven moet worden. Enige tijd geleden (na upgrade naar iOS 14) heeft WhatsApp waarschijnlijk toestemming gevraagd om andere apparaten op het lokale netwerk te zoeken. Ik heb deze toestemming geweigerd wat er dus voor zorgt dat WhatsApp niet fatsoenlijk functioneert.

Ik snap alleen niet waarom het hele Ziggo netwerk als ‘lokaal netwerk’ wordt gezien.

Bekijk in context

21 Reacties 21
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

kun je foto maken hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...


Niet van toepassing
BillV wrote:

Hallo,

Sinds een week of 5 heb ik problemen met videobellen via Whatsapp. De verbinding is heel slecht en valt meteen weg waarop de boodschap: “Opnieuw verbinden komt”.

Acties:

  • Tijdelijk mijn Internet Basis verhoogd naar Compleet - toen werkte het wel goed. Nu weer terug naar Basis omdat het volgens mij tóch met Basis moet kunnen werken. De Samsung Galaxy van mijn vrouw werkt namelijk wel goed!
  • Nieuw modem van Ziggo geïnstalleerd. Geen resultaat
  • Het 5Ghz netwerk geactiveerd en alleen de iPhone erop laten werken. Geen resultaat
  • Whatsapp getest met mijn mobiel Vodaphone netwerk. Werkt goed!
  • iPhone - Whatsapp getest bij de buren die ook het Basispakket hebben. Werkt ook niet!

Wat kan dit zijn?

Op welk kanaal zit de 5ghz uit te zenden?

Boven de 100 heeft iphone veel problemen.

Zet hem.op 36 of 52 daar tussenin kan ook natuurlijk. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik heb zelf ook iPhone12 en mijn XR heeft nooit problemen gehad, mijn modem stond voorheen de 2,4 GHz kanaal 11 en de 5 GHz op kanaal 48 en werkte hier prima.

 

De 5GHz tot kanaal 48 wordt aanbevolen, heb je wel beide netwerknamen wel apart gezet.

Hier onder staat een foto zoals de wifi beste ingesteld kan worden. (Let op Modem wifi staat bij aan op witte balkjes) mijn wifi modem staat uit, maar instellingen zijn wel over te nemen.

 

Succes met instellen.

 

 

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,

 

Hierbij post ik een foto van het AOP en screenshots van de netwerk status.

Het Whatsapp video probleem duurt dus voort. Zodra ik bel wordt er contact gemaakt maar komt meteen de melding ‘ Opnieuw verbinden’.

Videobellen met Skype werkt beter maar ook daar geeft ie nog wel eens bij het opstarten een melding over de netwerkverbinding maar als de verbinding vervolgens is opgebouwd gaat het verder goed. De signaalsterkte die op m’n iPhone staat aangegeven is OK.

Dank alvast!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

De AOP is de aansluiting waar Ziggo het huis binnenkomt en wat je nu hebt geplaatst hebt zijn screenshots van je modem.

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hierbij een foto van het AOP

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @BillV 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Wat een bijzonder probleem! Ook met het Alles-in-1 Basis abonnement hoor je natuurlijk wel gebruik te kunnen maken van Whatsapp en het bellen via Whatsapp met jouw iPhone. Ik zie dat je de kanalen op je nieuwe modem net zo hebt ingesteld als @Dave- aangeeft in zijn bericht. Helemaal super! 

Het AOP is verouderd en zeker toe aan een update. Ik ben dan ook zo vrij geweest om hier direct een monteur voor in te plannen. Het vervangen van het AOP is kosteloos. Ik heb de afspraak ingepland op maandag 11 januari tussen 12:00 en 18:00 uur. Komt de afspraak niet gelegen dan kan je de afspraak zelf gemakkelijk wijzigen via de link in het SMS bericht of via Mijn Ziggo. 

Hopelijk lost dit ook direct jouw probleem op! Houd ons vooral op de hoogte. 

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hallo,

Nog een toevoeging op mijn videobellen-probleem in combinatie met mijn Ziggo-Basis (50mbps). Dat probleem doet zich met name voor met Whatsapp maar de bijgevoegde foto laat zien dat het ook met Skype niet werkt om een verbinding op te bouwen. Als je het daarna nog een keer probeert of als degene die je belt mij terugbelt dan gaat het verder goed. Dan bel ik ongestoord met Skype verder.

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Cecilia, Dank voor het inplannen van een afspraak voor het vervangen van het AOP.

macdufo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb denk ik eenzelfde probleem met een Iphone 8. Whatsapp probeert steeds te verbinden en ook een berichtje in Marktplaats kan ik niet beantwoorden. Whatsapp geeft aan dat er geen werkende internetverbinding is als ik de desktop versie van Whatsapp wil installeren. Verder doet alles het prima, internet, apps etc. allemaal goed. Alles behalve deze twee. Ook ik heb een oude versie AOP, maar de storing is pas sinds een week. Voorheen deed alles het prima. Telefoon van mijn vrouw heeft geen problemen. iPhone 6.

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Welnu, zojuist is de Ziggo monteur hier geweest en heeft een nieuw AOP geinstalleerd. Helaas is het probleem nog niet opgelost.

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Melding

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Vervelend dat het nog steeds niet is op opgelost misschien kan dit een oplossing bieden:

Verbindingsproblemen Whatsapp

 

Omdat ik zelf de iPhone12 heb en hiervoor de XR nergens problemen mee had, kan u ook nog andere oplossing doen is naar je iPhone gaan en dan Instellingen > Wifi en dan op het blauw ( i ) drukken, noteer dan het ip adres en macadres en ga naar je modem toe http://192.168.178.1 

 

Via dit stappen plan kan je die toevoegen aan je modem 

IP adres toevoegen aan Ziggo Connectbox

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Zo, ook dát dus gedaan, mijn iPhone IP en MAC adres gereserveerd. Maar helaas nog steeds geen oplossing. Zoals ik al aangaf, het is een probleem dat zich bij Whatsapp voordoet maar ook bij Skype. Bij het opbouwen van de verbinding geeft ie de boodschap ‘Je verbinding is te zwak’. Welnu aan de netwerk kant hebben we er nu lijkt wel alles aan gedaan. Gisteravond nog even gaan testen op het netwerk van de buurman (heeft Ziggo Complete). Werkt dus ook niet.

En nogmaals, met mijn iPhone op het mobiele netwerk werkt alles perfect.

En verder heb ik op mijn iPhone geen enkel probleem. Live TV kijken bijvoorbeeld werkt gewoon.

Ga nu ook nog eens testen bij iemand met een netwerk van een andere aanbieder.

 

 

oggiZoN

Level 1
  • 1Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

@BillV @macdufo We hadden hier sinds enige tijd hetzelfde probleem. Whatsapp bellen tussen 2 mobieltjes in de regio werkt onder alle omstandigheden prima, behalve wanneer beide verbonden zijn met het Ziggo netwerk en minimaal 1 van de mobieltjes een iPhone is. Zelf maanden lang alles geprobeerd, maar niets werkte. Zojuist een Ziggo medewerker aan de lijn gehad en zijn eerste zoekopdracht bood het antwoord. 

Op de iPhone, ga naar ‘Instellingen’ -> ‘WhatsApp’ (helemaal onderaan) → zet ‘lokaal netwerk’ aan. Doe dit voor alle iPhones om het probleem op te lossen.

Dit is een nieuwe beveiligingsoptie op Apple producten waar sinds iOS 14 toestemming voor gegeven moet worden. Enige tijd geleden (na upgrade naar iOS 14) heeft WhatsApp waarschijnlijk toestemming gevraagd om andere apparaten op het lokale netwerk te zoeken. Ik heb deze toestemming geweigerd wat er dus voor zorgt dat WhatsApp niet fatsoenlijk functioneert.

Ik snap alleen niet waarom het hele Ziggo netwerk als ‘lokaal netwerk’ wordt gezien.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Jammer @BillV  dat het niet gelukt is, hopelijk de tip van @oggiZoN  nog helpen, anders hoop ik dat een moderator nog een gouden tip heeft.

BillV
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

FEEST! Het werkt weer. Met dank aan oggiZoN! Ik heb deze setting ‘Lokaal netwerk’ - AAN ook bij Skype meteen gedaan.

Nogmaals heel veel dank!!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Blij om te horen @BillV  ???

 

Mocht er nog iets zijn in de toekomst, je weet de community te vinden.?

sainabou

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik maak me zorgen om mijn privacy op mijn mobiele telefoon

ik lees dit:

 

whatsapp gaat nieuwe voorwaarden introduceren..
facebook heeft 14 mld voor whatsapp betaald, 35euro per gebruiker. Hoe gaan ze dat terugverdienen? Inderdaad door je data te pikken. Heel vervelend als je contacten of berichten of andere informatie van je telefoon worden getrokken en ergens ver weg op een server gezet. Ik zal me ertegen verzetten zo goed en zo kwaad als dat kan. Signal is veilig (en mooi) alternatief voor whatsapp. Als mensen contact met me willen houden zetten ze die mooie Signal app maar even op kun apparaat.

Meta: 8 februari 15 mei whatsapp privacy schending door Facebook.

 

wat te doen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic