De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Whatsapp berichten komen niet binnen als mijn telefoon op WiFi staat. Wel gewoon op 4g. Verder werkt het internet prima. Wifi staat aan in standing. Verder heb ik er geen verstand van. Ik heb modem TC7210.Z
Ervaar je dit probleem ook wanneer de app geopend is? Kun je wel berichten verzenden?
Welke telefoon heb je in gebruik?
Staan de wifispots aan op je modem?
Hoi @CG1,
Dat is bijzonder! Is dit inmiddels al uit de wereld? Zo niet, kun je dan antwoord geven op de vragen van @tobiastheebe en @Bert?
Excuses voor de late reactie. Ik heb deze vraag gesteld namens mijn 80 jarige moeder. Ik lees dus niet altijd mee. Het betreft een Samsung Galaxy S7, ze kan wel gewoon Whatsapp berichten versturen. Als ze Whatsapp opent terwijl zij op WiFi zit, komen ze wel ineens binnen. Maar zolang ze de app niet opent, komen er geen meldingen binnen of uren later.
De wifispots staan aan
Berichten en oproepen die pas binnenkomen wanneer de app geopend is een probleem dat mij bekend voorkomt, dit speelde circa drie jaar geleden op mijn vorige telefoon (Huawei Mate 20 Pro). Ik miste hierdoor ook inkomende oproepen, pas als ik de app opende zag ik dat er een gemiste oproep was. Erg vervelend.
Volgens mij heeft het te maken met de instelling voor energiebesparing voor WhatsApp, dit zou je via Instellingen, Apps, WhatsApp, Batterij moeten controleren. Ik weet niet welke Android-versie is geïnstalleerd op de telefoon c.q. hoe de instellingen precies worden getoond, maar om ervoor te zorgen dat meldingen altijd z.s.m. ontvangen en getoond worden, moet energiebesparing niet actief zijn voor WhatsApp. Het is ook mogelijk dat energiebesparing 'globaal' is ingeschakeld in Android.
Ik heb het net nagekeken, maar volgens de instellingen mag Whatsapp zoveel energie gebruiken als hij wil
Dan is het nog mogelijk dat de energiebesparing van Android zelf is ingeschakeld, er zou dan een pictogram van accu met recycle-symbool getoond moeten worden in de statusbalk (naast tijd, signaalsterkte e.d.)
Als dat ook niet het geval is, dan zou opnieuw opstarten van de telefoon misschien kunnen helpen.
@CG1 schreef:
De wifispots staan aan
Ik ga iets, op het gezicht, geks vragen, zet de wifispots eens uit in Mijn Ziggo van je moeder en het gastnetwerk ook in het modem als het aanstaat.
Ik heb hier in huis ook een telefoon waarvan Whatsapp af en toe wel en af en toe later en af en toe niet een geluid geeft bij een nieuw bericht.
Als hier het gastnetwerk en de wifispots uitstaan geeft elk nieuw bericht geluid.
Heb het met verschillende modems al kunnen reproduceren.
Latere toevoeging in dit bericht: kijk ook even of Aanpasbaar batterijbeheer aanstaat, dat kan ook tot vertraging leiden.
Hey @CG1 🙂
An tips geen gebrek! Ben je al een stap verder gekomen door alle hulp?
Hou je WhatsApp open of sluit je de apps wanneer je telefoon niet gebruikt?
Wat ik namelijk ervaar is dat WhatsApp afgesloten moeten worden om berichten te ontvangen met geluid (notificaties).
Misschien is dit niet wat je bedoelt.. maar vooral met Samsung telefoons is dit mij een bekend probleem.
Ondanks de eerder boven genoemde energie instellingen..
Vooralsnog niet. We hebben nu de wifispots uitgezet. Met betrekking tot de batterij zie ik niets meer wat ik aan kan passen
@CG1 schreef:
Vooralsnog niet. We hebben nu de wifispots uitgezet. Met betrekking tot de batterij zie ik niets meer wat ik aan kan passen
Zie Instellingen => Batterij => tik op de tekst Aanpasbaar batterijbeheer, als dat daar staat.
@CG1! We hebben al een tijdje niks meer gehoord. Hoe gaat het ondertussen?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...