1
Vraag
2
Reacties
ccman

Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Werkt mijn UBC1318 correct? Veel uncorrectable waardes

Afgelopen week de UBC1318  ontvangen en sinds gisteren is de modem in bridge mode.


Wat me opvalt is dat ik veel uncorrectable waardes heb en in de event log lees ik dat gisteravond een DHCP Renew Warning heb.

 

Is mijn UBC1318 goed aangesloten of ligt het probleem ergens anders?

 

 

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Dat ziet er nog steeds prima uit.

ccman
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @tobiastheebe 

 

Ik zie nu op mijn UBC1318 een blauwe LED lampje brand voor DS (ipv groen). 

Als ik de waardes zie, dan loopt de correctable op maar blijven de uncorrectable op 0.

Wat kan het probleem zijn en eventuele oplossing?

 

Alvast bedankt.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een blauwe DS/US LED betekent 'partial bonding' ofwel (tijdelijke) kanaaluitval. Mijn ervaring is echter dat deze status soms langdurig aanhoudt terwijl alle kanalen zijn gekoppeld. Dat is ook hier het geval, op mijn UBC1318ZG zie ik een blauwe DS LED.

 

In de event log zie ik wat instabiliteit (MDD timeouts, event type code 4) op een enkel SC-QAM-kanaal (11). Verder enkele keren FEC lock loss/recovery (event type codes 16/24) op het OFDM-kanaal en enkele T3 timeouts.

 

Afgezien van de lichte ruis, welke waarschijnlijk bovenstaande veroorzaakte, zie ik geen problemen.

ccman
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is dit een probleem binnen of buiten (wijkkast)?

Internet en TV werken zoals het moet (gelukkig) 🙂

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Vermoedelijk is dit van buitenshuis afkomstig, ook gezien de spreiding/slope in vermogen (1 tot 6,5 dBmV).

 

Overigens is de buitenkabel op de EV (eindversterker) aangesloten, vanaf daar via de GV (groepsversterker) naar het WC (wijkcentrum).

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic