1
Vraag
2
Reacties
judiithk

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werkt een Wifiprinter via Wifispots?

Ik heb mijn Brother wifiprinter op mijn wifi netwerk thuis geinstalleerd. Nu wil ik de printer ook meenemen naar de omgeving waar ik op mijn laptop via Ziggo Wifispots werk. Ik weet niet hoe ik dan met de printer via de Ziggo Wifispot kan communiceren. Het lukt me niet de printer aan te melden bij dit (Wifispots) netwerk.
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
RobertKoopman heeft gelijk. Je kunt wel via je eigen WiFi printen, maar nooit via WifiSpots omdat daar alle aangesloten apparaten gescheiden zijn van elkaar.

Bekijk in context

FredKett

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zoals gezegd. Als het niet kan, zal het niet zo zijn geweest.

Vreemd blijft, dat ik mijn printer eerder op wifi had dan dat ik wifispots had, en na het installeren ervan, deed de printer nog steeds zijn werk (tot gisteren, er zat toch 4 maanden tussen. Al die tijd geluk gehad?).

 

Maar goed. Ik weet ondertussen dat het onmogelijk is. Dan maar weer aan de kabel, en vanaf daar opnieuw proberen de printer via wifi aangestuurd te krijgen.

 

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ook hier een Brother printer in het netwerk.

Mogelijk helpt deze pagina: https://support.brother.com/g/b/faqend.aspx?c=be&lang=nl&prod=hl1212w_us_eu&faqid=faq00100109_003

Voor zover ik me kan moet je eerst een USB verbinding maken met de printer en dan pas met de Wifi.
Maar de software installatie geeft daar stap voor stap instructies voor.

De printer krijgt dan een IP adres in hetzelfde netwerk als je computer.
judiithk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt, dank voor je reactie maar helaas werkt de link niet!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Welke Brother printer heb je?
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Cliënten van Ziggo Wifi-hotspots kunnen onderling geen data uitwisselen.
Dat hoop ik althans niet! Zou de veiligheid zeker niet ten goede komen.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Lukt inderdaad alleen als je eerst de printer bekabeld aansluit op je laptop zoals Be rt al schreef.
judiithk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Brother HL-L2350DW
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
RobertKoopman heeft gelijk. Je kunt wel via je eigen WiFi printen, maar nooit via WifiSpots omdat daar alle aangesloten apparaten gescheiden zijn van elkaar.
fastbiker

Level 8
  • 187Posts
  • 6Oplossingen
  • 51Likes
Nick999 wrote:
RobertKoopman heeft gelijk. Je kunt wel via je eigen WiFi printen, maar nooit via WifiSpots omdat daar alle aangesloten apparaten gescheiden zijn van elkaar.


Lukt dus alleen als je eerst je printer bekabeld aan je laptop aansluit en dan inlogt met je laptop op wifispots. Dit bedoelde ik ook te zeggen.
judiithk
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nick999 Be rt fastbiker Ik heb de printer nu bekabeld aan de laptop geinstalleerd en dan kan ik printen. De usb kabel erafhalen lijkt dus geen optie als ik internet via Wifispots gebruik. Dank voor het meedenken!
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Pssst judiithk , er bestaan geen wifi-printers. 😉
(ze printen geen wifi)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Ah, foutje mijnerzijds in eerder bericht, ik heb Wifispots niet goed door laten dringen:thinking:, dat gaat dus niet.
FredKett

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vreemd. Bij mij werkte het wel. Tot aan vandaag dan. Ineens krijg ik mijn printer niet meer online. (Canon TS5100 serie).

 

Waarom werkte het eerst wel?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @FredKett Welkom op de Ziggo Community

Vreemd dat het printen via de wifispots eerder wel bij jou gewerkt heeft en dit nu niet meer doet.

Zoals we uit dit topic wel kunnen concluderen is het delen van data tussen apparaten via de wifispots niet mogelijk. Ik verwacht dan ook heel eerlijk gezegd niet dat jouw printer via wifispots verbonden was, maar via jouw eigen wifinetwerk, kan dit kloppen?

Krijg je wellicht ook een foutmelding?

FredKett

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Schiet mij maar lek. Maar het 'witte router-modem' was uitgeschakeld voor wifi, omdat anders die wifispots weer niet werken, hoe kan die printer het dan voor elkaar hebben gekregen? Via gsm-verbinding?

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@FredKett ik denk dat je in de war bent met WiFi direct. De printer is dan zelf een hotspot niet om internet verbinding te maken, maar om met een laptop/tablet/smartphone een printopdracht te sturen naar de printer. Dit is uiteraard afgeschermd met een wachtwoord. Om Ziggo wifispot te benaderen heb je met een tablet of smartphone moet je eerst een profiel installeren. Het lijk me sterk dat de printer zo maar verbonden kan worden met Ziggo wifispot 

FredKett

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zoals gezegd. Als het niet kan, zal het niet zo zijn geweest.

Vreemd blijft, dat ik mijn printer eerder op wifi had dan dat ik wifispots had, en na het installeren ervan, deed de printer nog steeds zijn werk (tot gisteren, er zat toch 4 maanden tussen. Al die tijd geluk gehad?).

 

Maar goed. Ik weet ondertussen dat het onmogelijk is. Dan maar weer aan de kabel, en vanaf daar opnieuw proberen de printer via wifi aangestuurd te krijgen.

 

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic