Jatil

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Werkt de wifi booster goed?

weet iemand ook of wifi booster goed werkt

16 Reacties 16
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Ik heb een wifibooster via het stopcontact met een extra accesspoint. Bij mij werkt dat naar tevredenheid. Ik heb een modern appartement, 8x21 m, met alleen maar geaarde  stopcontacten.

PetertjeBol

Level 8
  • 199Posts
  • 3Oplossingen
  • 51Likes

Welk type booster heb je interesse in?
Hier een booster met een netwerkkabel aangesloten, werkt ook prima!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke wifi booster bedoel je? https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster of een andere kun je daar eens een foto of link van plaatsen?

 

ik zag nog een link van een ader topic van jou over problemen met de tv en internet is dat de reden dat je een wifi booster wilt inzetten?het probleem zit in je modem of aansluiting als dat dus de reden is vraag ik je in het volgende https://community.ziggo.nl/t5/TV/tv-via-internet-stilstaand-beeld/td-p/727111 topic verder te gaan

Jatil
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik weet niet of stilstaand beeld  beter word met WiFi booster. Ik dacht wie weet werkt het.en ik dacht wie weet simpel antwoord. Maar nee  moet je foto of allerlei gegevens opgeven en of bellen naar Ziggo . En daar heb ik slechte ervaring mee. Dus laatt het er maar bij . In ieder geval bedankt voor reactie

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik weet niet of stilstaand beeld  beter word met WiFi booster."

 

Live beeld wordt niet beter met een wifi booster, dat komt alleen via de coax kabel naar je TV / mediabox.

Replay, on-demand en apps gaan via wifi of een netwerkkabel, maar dat kan met andere wifi instellingen mogelijk beter worden.

 

Als het beeld stilstaat met live TV, haal dan eens alle stekkers van begin tot eind los en druk of draai ze weer goed vast.

 
 
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Even terzijde Boosters die term moet in de ban, dat is misleidend en volledig onjuist. De enige correcte term is Wifi toegangspunt of in het engels Accespunt of Multiroom en Mesh systeem. De rest Booster, versterker, superwifi en smartwifi zijn holle marketing termen.

 

In het algemeen ja extra toegangspunten bieden soms uitkomst, komt er een slecht signaal binnen, of is materiaal verouderd helpt zelfs de beste accespunt niet.

Stilstaand beeld kan meerdere oorzaken hebben vaak netwerk gerelateerd, soms hardware gerelateerd.

 

Omdat Ziggo ook de smart TV apps heeft kan live TV ook anders worden gekeken. Wat het werkelijke probleem is kan beter in het andere topic worden afgehandeld.

 

@Jatil  helaas kunnen we niet zien of er verouderde aansluitpunten zijn, vandaar dat er naar foto's of andere aanvullende informatie wordt gevraagd. Dat maakt gerichte hulp makkelijker.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

we hebben foto nodig van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker en eventuele wandcontactdozen in de andere kamers 

Jatil
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Laat dit maar zitten , ben inlichtingen aan het inwinnen bij KPN . Wand bij mijn dochter werkt het wel goed zij heeft KPN. Maar bedankt voor reactie

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat het bij de dochter goed werkt is geen garantie dat het bij u ook goed gaat. Wat bij KPN mee gaat spelen is de techniek via DSL koper kan het nog slechter zijn dan via Ziggo coax koper, kan KPN via glasvezel leveren kan het beter gaan, echter alleen bedraad, voor wifi gelden hele andere regels.

Jatil
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Oke bedank voor inlichting . We zien wel KPN zou nog terug bellen kan ik ze nog wat vragen hierover. Ben er nog niet over uit.Zal inderdaad daar ook wel weer iets zijn wat niet goed werkt.

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

Hey Jatil, 

Wat jammer om te lezen dat je erover nadenkt om op te zeggen maar dit is en blijft uiteraard je eigen keuze. Als we je via deze weg toch verder kunnen helpen dan geef je maar een gil. 

Jatil
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

hallo Ik dacht stel hier wat vragen over mijn probleem ,dacht misschien simpele oplossing. Maar alleen maar over foto nemen of contact opnemen met ziggo. En dat is het probleem neem geen contact met ziggo in verleden vaak daar problemen mee gehad werden klachten nooit opgelost. Heb ik toen zelf geregeld wat wel wat koste maar wel zelf opgelost. Maar jij ook bedank voor reactie.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het kan heel simpel zijn, om dat vast te stellen is de gevraagde info nodig. 1 of 2 extra wifi toegangspunten kunnen het probleem oplossen. Helaas kan het ook door een verouderde aansluiting komen. Als het aan de aansluiting ligt gaat een extra wifi punt niet helpen.

Het is wel de taak van Ziggo dat aansluitpunt te vervangen als daar het probleem zit.

Jatil
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo bedankt voor reactie. Ik wacht even af wat ik doe.zit nog te wachten op telefoontje van KPN voor inlichtingen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zoals al eerder gevraagd

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) maken en plaatsen 

Richard1993!

Level 12
  • 638Posts
  • 15Oplossingen
  • 117Likes

ik heb een wifi booster en hij bevalt me uitstekend. dus ik kan je hem echt aanraden 

Uitgelicht topic