1
Vraag
2
Reacties
Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Werkt Smartwifi ook met andere wifi booster?

Smartwifi van Ziggo heb ik deze week bij mij werkend gekregen op al mijn apparaten. In de brief van Ziggo staat dat je ook Smart Wifi pods kan kopen of huren bij Ziggo. Je steekt die pod dan in een stopcontact in je huis en de Smartwifi app zorgt dat je gegarandeerd overal goede wifi verbinding hebt. Ik heb echter al eerder een wifi booster gekocht bij de Lidl. Het merk is Dual Band Wifi Repeater model ENV-1323. Hij is pas een half jaar oud. De vorige ging 13 jaar mee. 

 

Mijn vraag is moet ik die nu weggooien of is die ook geschikt voor de Smartwifi app? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi app werkt met de Connect box en de Compal wifibooster, de wifibooster via de stroom om één wifi netwerk te maken met dezelfde wifinaam/SSID en dezelfde beveiligingssleutel.

Dit is geen mesh netwerk.

 

De SmartWifi app werkt met de Connect box en de SmartWifi pods en maakt daar 1 mesh netwerk van.

 

Met andere routers, Access Points en/of Repeaters werkt de SmartWifi app niet samen om 1 netwerk te maken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Gebruiker456325  schreef:

Smartwifi van Ziggo heb ik deze week bij mij werkend gekregen op al mijn apparaten. In de brief van Ziggo staat dat je ook Smart Wifi pods kan kopen of huren bij Ziggo. Je steekt die pod dan in een stopcontact in je huis en de Smartwifi app zorgt dat je gegarandeerd overal goede wifi verbinding hebt. Ik heb echter al eerder een wifi booster gekocht bij de Lidl. Het merk is Dual Band Wifi Repeater model ENV-1323. Hij is pas een half jaar oud. De vorige ging 13 jaar mee. 

 

Mijn vraag is moet ik die nu weggooien of is die ook geschikt voor de Smartwifi app? 


 

Hallo,

m.b.t. "...in de brief van Ziggo staat dat je ook Smart Wifi pods kan kopen of huren ...", wat hebt u m.b.v. SmartWifi werkende gekregen ?

Natuurlijk werkt Ziggo's SmartWifi alleen met apparatuur van Ziggo, o.a. de ConnectBox en de Ziggo Wifi pods.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi app werkt met de Connect box en de Compal wifibooster, de wifibooster via de stroom om één wifi netwerk te maken met dezelfde wifinaam/SSID en dezelfde beveiligingssleutel.

Dit is geen mesh netwerk.

 

De SmartWifi app werkt met de Connect box en de SmartWifi pods en maakt daar 1 mesh netwerk van.

 

Met andere routers, Access Points en/of Repeaters werkt de SmartWifi app niet samen om 1 netwerk te maken.

Gebruiker456325
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Pasi, dank voor je reactie. @Bert gaf al het antwoord. Dat je een wifi booster van een ander merk gewoon kan blijven gebruiken maar hij draait niet mee in de mesh van de smartwifi.

 

Ik wou verder slechts duiden dat na de smartwifi update in de connectbox door ziggo ik daarna al mijn apparaten weer heb kunnen verbinden met internet. Dat is niet eenvoudig geweest. Het advies dat steeds gegeven wordt om de connectbox te herstarten, vliegtuigmodus, wifi vergeten kiezen, apparaat herstarten enz. was niet de oplossing. Wat moet je dan doen? Dat heb ik inmiddels op eigen houtje opgelost.

Gebruiker456325
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Hallo @Bert dank voor je oplossing. Ik zal dan de wifibooster van een ander merk niet gebruiken om er een netwerk van te maken met smartwifi.

 

Maar ik wil hem dan dus niet weggooien maar gebruiken als wifi repeater. Ik ga ervan uit dat de update van de connectbox van ziggo vorige week niet een wifi repeater van een ander merk blokkeert. Ik noem dit omdat ik de wifi repeater 2,4GHz en 5,0GHz wel zie in de wifilijst en het apparaat (smartphone, laptop, tablet) er wel mee verbindt, maar je kan niet op internet komen. Wel met de gewone netwerken 2,4 en 5,0 GHz, Gast en Ziggo hotspot. Het advies van alles herstarten is bekend en al honderden keren uitgevoerd maar is niet de oplossing. De wifi repeater deed het voor de update ook niet, maar nu ik in de materie ben gedoken, en het voor de tablet heb opgelost, wou ik deze nu ook oplossen. Ik heb de witte connectbox.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een repeater pakt het wifi signaal op en geeft dit door en retour en werkt met iedere wifi die hij oppakt.

Hoe je de ENV-1323 moet installeren/koppelen met je huidige wifi, staat mogelijk in de gebruiksaanwijzing, ik ken de ENV-1323 zelf niet.

Albert1962

Level 7
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Ik heb ook een vraagje daarover. Ik heb naast de conectbox modem ook een conectbox router. Werkt die ook in het meshnetwerk samen met de pods?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Albert1962 Wat bedoel je met een "conectbox router"???

Is dat een witte wifibooster via een kabel?

 

Die werkt niet mee in het mesh netwerk.

Wel werkt die mee in een SmartWifi netwerk met het modem en eventueel een wifibooster via de stroom waarbij alle wifizenders dezelfde wifinaam en beveiligingssleutel krijgen en het systeem de beste kanalen uitzoekt.

Albert1962

Level 7
  • 133Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes

Hey Bert, ja die bedoel ik. De opstelling smartwifi met dezelfde namen had ik geprobeerd  maar was geen succes. Nu maar even de pods proberen met mesh. Ben benieuwd. Thnx voor je reactie. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

Dankje voor de update @Albert1962, zo komen we er wel. 

Kan je laten weten of het daarmee opgelost is en zoja, wat je precies hebt gedaan? Dat is erg nuttig voor al diegenen die ooit tegen dit topic aanlopen.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic