1
Vraag
2
Reageer en help mee
Reneehut

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Werklaptop - geen verbinding met thuisnetwerk

Hallo, sinds 2 weken kan ik geen verbinding meer maken met mijn thuisnetwerk. Voorheen had ik hier geen problemen mee. De ICT afdeling van mijn werk is hier uren mee bezig geweest . Ziggo heeft de ...v link aangepast van 6 naar 4. Ik heb meerdere keren alles gereset.. Verder heb ik thuis overal verbinding.

Mijn werk geeft aan dat er een nieuwe modem nodig is. Ziggo geeft aan dat dit niet mogelijk is. Ik heb de modem sinds juli vorig jaar. Dit werkt goed en is nieuw volgens Ziggo.

Heeft iemand hier de oplossing voor?

8 Reacties 8
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Kun je misschien aangeven welk modem je hebt - Foto plaatsen mag ook

 

En hoe staat internet ingesteld, kan zijn dat de Firewall van je modem je Laptop tegen houd.

 

Kan je bekabeld aan je modem internetten op je Laptop.

 

Reneehut
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Met een kabel van mij modem naar mijn laptop heb ik geen verbinding.

 

Waar kan ik zien hoe mijn internet is ingesteld?

Ik heb er zelf helemaal geen verstand van.

 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Reneehut ,

 

Even kijken of op je laptop je verbindingen niet uitstaan.

Klinkt idioot, i know, maar zelfs dat kan over het hoofd worden gezien 😎

 

Anders even je Laptop info in een PB naar mij dan check ik voor je.

 

Groet,

 

Bam

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan in de achtergrond kijken en mogelijk zien wat de juiste acties vanuit Ziggo of voor jezelf zijn.

Morgen komen ze hier langs.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@BAM  schreef:

@Reneehut ,

 

Even kijken of op je laptop je verbindingen niet uitstaan.

Klinkt idioot, i know, maar zelfs dat kan over het hoofd worden gezien 😎

 

Anders even je Laptop info in een PB naar mij dan check ik voor je.

 

Groet,

 

Bam


Klinkt raar maar laptop op de werkvloer staat je netwerk toch aan, hoe kan dit dan uit staan. deze snap ik niet helemaal.

 

@Reneehut  Heb je misschien een USB wifi adapter/Dongel, (Foto is een voorbeeld) stop deze in de USB van je laptop en verbind hem dan eens met Wifi, anders 

 

En anders geeft @Bert  al een heel goed advies.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Dave!  schreef:

@BAM  schreef:

@Reneehut ,

 

Even kijken of op je laptop je verbindingen niet uitstaan.

Klinkt idioot, i know, maar zelfs dat kan over het hoofd worden gezien 😎

 

Anders even je Laptop info in een PB naar mij dan check ik voor je.

 

Groet,

 

Bam


Klinkt raar maar laptop op de werkvloer staat je netwerk toch aan, hoe kan dit dan uit staan. deze snap ik niet helemaal.

 

@Reneehut  Heb je misschien een USB wifi adapter/Dongel, (Foto is een voorbeeld) stop deze in de USB van je laptop en verbind hem dan eens met Wifi, anders 

 

En anders geeft @Bert  al een heel goed advies.


@Dave!,

 

Wat ik al zei, het klinkt raar maar is niet onmogelijk.

Je zult de crea IT beheerders de kost moeten geven die verbindingen aanpassen / uitzetten in het kader 'veiligheid' / policy.

 

Any cow, we gaan het horen en dan pogen te fixen 🤞

 

 

Groet,

 

Bam

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

succes @BAM 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @Reneehut en een warm welkom op de Community,

Goed dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag! Ik begrijp dat het niet lukt om verbinding te maken met de VPN verbinding van je werkgever. Ik heb even jouw gegevens erbij gepakt en zo te zien heeft jouw modem een IPV6 Full Dualstack profiel. Dit betekent dat het modem zowel een IPV4 als IPV6 adres heeft. In sommige gevallen kunnen de DHCPv6 instellingen problemen geven i.c.m. bepaalde VPN verbindingen. Je kan eens testen of de VPN wel werkt nadat je deze stappen hebt gevolgd:

1. Login op het modem
2. Navigeer naar "Geavanceerde instellingen" en vervolgens "DCHP Instellingen" > "DHCPv6 instellingen"
3. Zet deze nu eens op uitgeschakeld.

Test vervolgens of de VPN het doet. Naast het uitschakelen van de DHCPv6, kun je eerst ook nog eens de intellingen aanpassen van "Stateless" naar "Stateful". Hier staat beschreven hoe je dit doet.
Tot slot kan het zo zijn dat er aan de kant van jouw werkgever ook e.e.a. aangepast moet worden om de VPN connectie te laten functioneren.Hiervoor kun je het beste de ICT/IT afdeling van je werkgeven voor inschakelen. 

Laat maar weten of het lukt. Ik zie dat er ook een boel andere gebruikers reageren n.a.v jouw topic met de nodige goede suggesties. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic