1
Vraag
2
Reacties
PeterM1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Werking XSH videodeurbel

Hallo allemaal,

 

Ik heb een XSH videodeurbel. Succesvol geïnstalleerd via de connectbox van ziggo op het 2.4 Ghz wifi netwerk. LAN verbinding is niet mogelijk bij deze deurbel. Werkt op een 18v voeding adapter. Connectbox staat maar 2 meter van de bel vandaan.

 

De bel werkt altijd maar er is wel dagelijks een offline probleem. Wanneer ik de app open voor het maken van een live verbinding werkt dit dus niet altijd. Probeert dan connectie naar live beeld te maken maar lukt niet.

De oplossing is tweevoudig. De ene keer hersteld het systeem zichzelf (live verbinding werkt dan bijvoorbeeld na een uur weer wel). De andere keer blijft connectie maken onmogelijk. Ook niet bijvoorbeeld na een dag. De oplossing is dan de deurbel activeren (indrukken knop), of de voeding adapter even uit het stopcontact halen en weer terug erin. Daarna is live verbinding weer mogelijk. Maar het blijft een terugkerend probleem.

 

Ik heb al wel een aantal dingen zelf geprobeerd maar zonder resultaat:

-Apparaat harde reset gegeven.

-Andere voeding adapter geprobeerd. Was er 1 van 12 v. Nu 18v.

-2.4 en 5 Ghz netwerk een andere naam gegeven.

-Bij DHCP instellingen vast ip adres toegekend (had ik ergens op internet gelezen).

 

Wat verder opvalt is dat de apparaat naam niet zichtbaar is in het modem. Wel zie ik soms DEFAULT staan bij verbonden apparaten. Weet niet wat dat eigenlijk inhoud. Te weinig kennis van. Ook zie ik altijd 1 apparaat wat de naam "unknown" heeft

 

Tot slot dus mijn vraag: Heb ik gewoon te maken met een video deurbel met een waardeloze kwaliteit of zou dit probleem opgelost kunnen worden door een instelwijziging in de connectbox? Zo ja, hoe?

 

Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Peter.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, helaas, 5ghz netwerk uitschakelen heeft niet de oplossing gebracht. Ook mac filtering inschakelen niet. Bel blijft offline gaan en bel blijft af  en toe spontaan afgaan. Afgelopen nacht om 4 uur!

Ik denk toch dat die bel gewoon niet in orde is.

Allemaal bedankt!

Bekijk in context

15 Reacties 15
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Ik heb zelf ook een wifi deurbel op wifi staan maar moest er wel wat handelingen voor doen.

Omdat deurbel 2,4 GHz geschikt is, kan je volgende proberen.

 

Log in op je modem: http://192.168.178.1

Ga dan naar Geavanceerde instellingen en dan naar Draadloos klik vervolgens Mac Filtering en scroll naar beneden tot je deze 2 opties ziet

 

Schermafbeelding 2021-10-01 om 12.41.09.pngSchermafbeelding 2021-10-01 om 12.41.29.png

Voeg reservering toe, je kan in de IP lijst waar de deurbel zich bevind deze aanvinken en toevoegen.

 

Als je dat gedaan hebt, dan had je in de DHCP al IP toevoeging gedaan om een vast IP te geven.

 

Hopelijk blijft het nu wel keurig online. Heb je na de instellingen wel je modem herstart, anders staat het er wel in maar doet het nog niks.

 

Hoe staat je instelling bij DHCP

 

Schermafbeelding 2021-10-01 om 12.46.31.png

Mijn IPv6 staat op Stateless die kan ook op Statfull gezet worden als je IPv6 hebt

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Als het niet werkt, even je alle reserveringen en bij DHCP uit je modem van de deurbel halen, daarna je modem herstarten en alleen bij Mac Filtering zorgen dat die altijd aanstaat. dan zou je deurbel het ook moeten doen, en wat is de afstand tussen modem en je deurbel, want als de deurbel voorkant zit en je modem in huis dan zal bereik minder zijn. Dan zou je een Smart Wifi Pods kunnen nemen via Ziggo of de

TP Link Deco M4

De TP-Link Deco X20 Wifi Smart 6 

 

PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Dave,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al je aanbevelingen uitgevoerd maar zonder resultaat. Videobel blijft spontaan offline gaan. De bel ging zelfs af en toe spontaan af zonder dat er dus iemand aanbelde.

Ik begin sterk een vermoeden te krijgen dat die bel gewoon niet in orde is.

 

Ik kon overigens mac filtering niet bij draadloos vinden. Wel bij beveiliging. Zou dat kunnen?

 

Peter.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Mac Filtering staat als je Geavanceerde instellingen aanklikt, dan Draadloos aanklikken dan Beveiliging dan zie je Mac Filtering er tussen staan.

 

Jammer dat hij niet werk, kan je hem ook dicht bij het modem testen binnen in huis koppelen en als dat klaar is dan buiten ophangen, of een wifi versterker/Acces Point er tussen doen.

PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Als ik in mijn modem naar Draadloos en dan naar beveiliging ga kom ik op een pagina waar ik "wifi mac-filtering" kan instellen. Er zijn daar 3 keuzes: Uitgeschakeld, Toestaan en Blokkeer. Is dus anders dan die pagina die jij stuurde. Die pagina staat bij mij dus in geavanceerde instellingen, dan beveiliging en dan mac filtering.

 

De wifi sterkte zou in principe sterk genoeg moeten zijn lijkt me. De bel hangt namelijk nog geen 2 meter van de modem af.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

Van die 3 keuzes moet je Toestaan kiezen, ik heb de Connect Box Giga 

 

De wifi draait hij 1 kanaal of heb je zowel de 2,4 GHz een eigen naam en de 5GHz een eigen naam, en heb je de optie als je bij draadloos aanklikt en dan draadloos signaal dan zie je de Wifi ssid 2,4 GHz en de 5GHz onderaan staat daar Smart Wifi ingeschakeld aan de pagina, schakel deze ook in, toestaan.

pcmbeen

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi Peter,

ik heb hetzelfde probleem met een beveiligingscamera die aan de voorgevel is bevestigd.

deze camera is vanaf producent (Logitech) ingesteld op 2,4 Ghz. Dat is ook bij jouw deurbel het geval.

Het wifi signaal van het modem of Deco zendt 2,4 Ghz en 5 Ghz signaal uit.

Het probleem kan voorbij zijn wanneer je het modem of Deco alleen op 2,4 Ghz instelt.

er is wel een nadeel, alles gaat dan op ongeveer 1/4 snelheid.

Het 2,4 Ghz wifi signaal is trager dan 5 Ghz signaal. Het bereik is echter wel groter.

ik ben momenteel zelf bij diverse fronten aan het zoeken om mijn camera in het netwerk vast toe te wijzen aan 2,4 Ghz en alle overige devices aan 5 Ghz.

omdat ik gebruik maak van Home/Woning van Apple, moeten alle apparaten via één netwerk aangesloten zijn (anders zijn ze niet te benaderen)

Probeer eens jouw modem/Deco in te stellen op alleen het 2,4 GHZ signaal. Ik verwacht dat je deurbel dan wel correct functioneert.

suc6.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@pcmbeen  Ik gebruik zelf ook Deco's M4 en ik heb mijn Modem wifi uitstaan. Bij mij werken de 2 Camera's voor en achter gewoon keurig op netwerk van de Deco's.

 

Als je Deco's hebt, is handig je wifi in modem uit te zetten anders krijg je storingen.

Zie ook dit topic - Leidraad voor TP-Link DECO 

PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de nieuwe tips. Ik ga ermee aan de gang.

pcmbeen

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Hoi @Dave,

Het probleem met mijn camera is het volgende:

ik werk met Apple Homekit/Woning, waarmee oa mijn Philips Hue lampen aanstuur. Van Logitech heb ik 2 bedrade camera’s, de Logitech Circle View (gebouwd voor 2,4 Ghz) en de Logitech Circle 2 die op zowel 2,4 Ghz maar ook op 5 Ghz wifisignaal is gebouwd.

ik heb de TP-Link Deco M4 om de Circle View aan de voorgevel een goed wifisignaal te geven. Dat werkt prima.

Omdat Homekit vereist dat de apparatuur die je gebruikt en aanstuurt op hetzelfde netwerk zitten, heb ik alles op de Deco aangesloten.

In de Deco app heb ik het 5 Ghz signaal uit gezet, dus mijn hele netwerk draait nu op een 2,4 Ghz wifisignaal.

Het 2,4 Ghz signaal is veel trager dan het 5 Ghz signaal. Het reikt wel verder maar trager want en zijn veel minder kanalen beschikbaar.

Op telf advies van de helpdesk Ziggo staat het 5 Ghz signaal in het Ziggo modem wel aan. 
Nu ben ik op zoek naar een oplossing waarbij de Circle View op 2,4 Ghz draait en de andere apparaten in het meshnetwerk op 5Ghz.

Wie kan me helpen? Ik heb al contact gehad met de helpdesken van Ziggo, Logitech (camera’s) en TP-Link (Deco) en nog geen goede oplossing gevonden.

 

mvrgr. @pcmbeen

PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, helaas, 5ghz netwerk uitschakelen heeft niet de oplossing gebracht. Ook mac filtering inschakelen niet. Bel blijft offline gaan en bel blijft af  en toe spontaan afgaan. Afgelopen nacht om 4 uur!

Ik denk toch dat die bel gewoon niet in orde is.

Allemaal bedankt!

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@PeterM1, dat klinkt inderdaad niet goed! Je kunt altijd navragen of dit een probleem van de deurbel zelf is. 

@Dave, heb jij misschien nog een suggestie voor @pcmbeen?

PeterM1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik had nog 1 vraag voor we dit topic kunnen sluiten. Ik heb het vermoeden dat mijn video deurbel het probleem is dus heb ik interesse in een andere deurbel. Die heeft een chime/gong op batterijen. Iets op batterijen heeft niet mijn voorkeur. Mijn huidige chime/gong werkt op het lichtnet dus die zou ik willen behouden. Mijn vraag: kan iedere chime/gong verbonden worden met iedere deur videobel?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Oeh dat is een goeie vraag, @PeterM1! Ik heb daar helaas niet het antwoord op. Misschien dat andere communityleden nog tips hebben voor je! 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7504Likes

@PeterM1  Als de deurbel de 2,4 GHz ondersteunt dan moet dat kunnen, ik heb zelf de LSC van Action die was in 5 minuten verbonden. Lees even je specificaties door voor je er 1 aanschaft.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic