Werken de ziggo wifi hotspots ook in buitenland?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @p029351!
Dit is een hele goede vraag 🙂 Ik heb het even voorgelegd bij mijn collega's, maar dit zou niet moeten werken. Aangezien dit ook niet vermeld staat op onze website. Waarom die stipjes dan in het overzicht staan, dat blijft een vraagteken, maar het antwoord op je vraag is dus dat het niet zou werken!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Lijkt me niet waarschijnlijk.
Bij Wifispots maak je gebruik van de modems van andere ziggo klanten.
Die zijn er niet in het buitenland.
Wifispots | Internet zonder extra kosten | Ziggo
Wat zijn Wifispots?
Heb je Internet van Ziggo? Dan heb je met Wifispots ook buitenshuis op zo’n 2 miljoen plekken in Nederland toegang tot wifi. Bijvoorbeeld bij vrienden of familie thuis, in het winkelcentrum of in de voetbalkantine.
Dat is toch vreemd want als ik inzoom bij smartwifi dan zie ik veel landen met oranje stippen?
Telenet klanten kunnen ook hier op de wifispots.
In hoeverre dit wederzijds is en ook voor andere landen geld, geen idee.
@p029351 schreef:Dat is toch vreemd want als ik inzoom bij smartwifi dan zie ik veel landen met oranje stippen?
Wat heeft smartwifi met hotspots te maken?
Waar (op welke site/adres) doe je dat inzoomen?
@Steefb In de SmartWifi app in het tabblad Wifispots.
@Bert Met deze info erbij wordt het ineens een hele logische vraag.
Hallo @p029351!
Dit is een hele goede vraag 🙂 Ik heb het even voorgelegd bij mijn collega's, maar dit zou niet moeten werken. Aangezien dit ook niet vermeld staat op onze website. Waarom die stipjes dan in het overzicht staan, dat blijft een vraagteken, maar het antwoord op je vraag is dus dat het niet zou werken!
Geeft wel een vertekend beeld! Zo krijg je wel de indruk dat het ook in buitenland werkt; en waarom dan die oranje stippen?? is dit om ons te verlekkere?
Als je Smartwifi app tabblad Wifispots oproept zie je de oranje bolletjes in je wijk van de wifispots. Als je uitzoomt zie je heel Europa met het gebied dat onder Liberty Global valt, de moedermaatschappij van Ziggo. Van Ierland tot Roemenië bij de Zwarte Zee is het Oranje behalve Duitsland, Luxemburg, Liechtenstein, Frankrijk, Spanje Portugal. Ik denk dat de Ziggo wifispots in de oranje gekleurde landen wel werken. Maar tot nu toe kon ik altijd in winkelcentra, McDonalds en ziekenhuizen internet op, dus waarom dan die Ziggo wifispots aldaar?
Zou het kunnen dat Liberty Global in al die landen ook een ISP heeft met dergelijke mogelijkheden maar met een andere naam?
Zoals dat hier in Nederland dus Ziggo heet en in een ander land een andere naam heeft maar ook de wifispots mogelijkheid?
Dat zou een en ander kunnen verklaren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.