1
Vraag
2
Reacties
Larsstra

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Werk-VPN problemen

Hallo,

Voor mijn werk moet ik een VPN-verbinding gebruiken, alleen deze werkt heel traag (tot niet, 30 download) via de Connectbox Giga. Verder werken alle programma's op mijn werklaptop die niet via VPN lopen naar behoren, ook ligt het niet aan de internetverbinding (bekabeld, 120 download), via deze heb ik op de privé-laptop namelijk wel goed internet.

Verder geeft de ICT-afdeling van mijn werk aan dat het aan een modem instelling ligt.

Ik heb zelf al geprobeerd verschillende instellingen te wijzigen op het modem dit helpt alleen niet...

Mijn vraag is dus hoe kan ik dit probleem verhelpen?

 

groet,

Lars

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Indien Dual-Stack Lite actief is (IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17), dan kan omzetten naar Full Dual-Stack of IPv4 Only de oplossing zijn, anders neig ik naar een UBC1318ZG.

Bekijk in context

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Top dat je de TP-Link Deco M4 inmiddels al hebt besteld @Larsstra. Ik zie zelfs dat er al een Track en Trace is verstuurd per e-mail. Dat gaat mooi vlot!

Bij deze heb de Ubee UBC1318ZG voor je aangevraagd. Deze wordt spoedig door Post NL bezorgd. Schrik niet als je in de communicatie leest dat er een Connectbox onderweg is. Dit is nog niet aangepast en je krijgt gewoon een Ubee 🙂

Wil je dat ik de Smart Wifi Pods ook voor je stopzet? 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je de firewall instellingen als volgt staan?

Alleen de firewall aan en de rest zoals flood, beschadigde pakketten en poortscan uitgevinkt?

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja deze staan zo ingesteld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75183Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@tobiastheebe weet mogelijk nog meer van VPN, hij komt langs als / zodra hij online is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Indien Dual-Stack Lite actief is (IPv4-adres in subnet 213.127.0.0/17), dan kan omzetten naar Full Dual-Stack of IPv4 Only de oplossing zijn, anders neig ik naar een UBC1318ZG.

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb al een keer geprobeerd met IPv4 only, dit werkte helaas ook niet..

Dual-stack Lite is momenteel niet actief.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Larsstra

Ik snap dat je hier graag een oplossing voor wilt! Ik wil eigenlijk meegaan in de suggestie van @tobiastheebe en je het andere type modem aanbieden, laat je mij weten of ik dat in orde mag maken?

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Rikst ,

Dat zou top zijn! Ik hoop dat dit gaat werken, ik las alleen dat dit modem geen wifi heeft. Hoe krijg ik dan mijn wifi signaal?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Een set TP-Link Deco M4 AP's huren is een optie.

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Okey, ik heb nu namelijk de Smart Wifipods (2 stuks) maar die kunnen dan voor de TP-Links ingeruild worden?

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Als je de zeshoekige SmartWifi pods op dit moment huurt, dan kun je deze retourneren en vervolgens de set TP-Link Deco M4 bestellen.

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan graag de router omwisselen, ik heb de set TP-Link M4 inmiddels besteld.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Morgen komt er weer een moderator langs die de UBC1318ZG kan toesturen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Top dat je de TP-Link Deco M4 inmiddels al hebt besteld @Larsstra. Ik zie zelfs dat er al een Track en Trace is verstuurd per e-mail. Dat gaat mooi vlot!

Bij deze heb de Ubee UBC1318ZG voor je aangevraagd. Deze wordt spoedig door Post NL bezorgd. Schrik niet als je in de communicatie leest dat er een Connectbox onderweg is. Dit is nog niet aangepast en je krijgt gewoon een Ubee 🙂

Wil je dat ik de Smart Wifi Pods ook voor je stopzet? 

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt @Cecilia, ik zie het wel verschijnen!

Als je de Smart Wifi Pods stop zou kunnen zetten zou fijn zijn, alvast bedankt.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb dat voor je in orde gemaakt @Larsstra, je ontvangt een bevestiging per e-mail. Ook sturen we je een retourdoos met instructies zodat je de Pods terug kunt sturen. 

 

Laat je ons weten hoe het gaat als je de nieuwe apparatuur straks aangesloten hebt?

Larsstra
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt!

 

De Ubee werkt uitstekend!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic