1
Vraag
2
Reacties
lentoboer

Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Welke wifi boosters mag ik aansluiten op de Connectbox Giga naast de door Ziggo geleverde?

Ik heb (zonder hakken en breken) geen mogelijkheid om boosters of pods bedraad aan te sluiten vanuit de woonkamer (waar het (wifi)modem in een hoek aan de voorkant is geplaatst bij het aansluitpunt) naar de keuken (zo'n 10 meter richting de achterkant) en de slaapkamer (daar weer achter).

Tussen woonkamer en keuken zit eerst een dragende muur, vervolgens een halletje en tenslotte een gipswand (dubbelwandig). Tussen keuken en slaapkamer zit ook een gipswand.

Ik heb zowel de Deco M4 wifi booster als de wifi pods onbedraad geprobeerd, maar dat gaf niet echt een verbetering van het wifi signaal (met de Deco boosters) tot een verslechtering van het signaal (met de pods).

Met name van de Deco's viel me dat erg tegen.

Mijn vraag is nu of er voor de Deco M4 betere alternatieven zijn, die ook geplaatst mogen worden zonder dat Ziggo begint

25 Reacties 25
lentoboer
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Mijn dank voor het meedenken.

Ik sluit het topic af.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Beter gesteld een apparaat valt nergens op terug het verbind dan of met 2,4 Ghz of met 5 Ghz.

 

Succes met uw overwegingen @lentoboer 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

wifi 6 is wat anders dan 2.4 of 5ghz

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat weet ik maar dat is niet correct, met wifi 6 worden de twee banden simultaan gebruikt, naast andere verbeteringen ten opzicht van wifi 4 en 5. Punt is een oud apparaat valt nergens op terug  het verbind via het beste protocol wat dat toestel ondersteunt  802.11 n(4) of 802.11 AC(5) wifi 6 is 802.11AX. We hebben nu al wifi 6e wat 6 GHz gebruikt. Er is zelfs al Wifi 7 802.11 be aangekondigd. Zou een router de oudere protocollen niet ondersteunen dan heb je er niks aan.

 

Dat is voor de topic starter niet van belang wat wel van belang kan zijn is het netwerknaam gedeelte welk toegangspunt er wordt gekocht bij voorkeur een waar 2,4 GHz en 5 GhZ afzonderlijk uit of aan kunnen en indien nodig afzonderlijke namen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

je zou nog als aanvulling naar deze test kunnen kijken

https://tweakers.net/reviews/10370/wifi-best-buy-guide-augustus-2022.html

 

een router kan vaak in toegangspunt modus gezet worden dan kan je je wifi bereik vergroten 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een router is een beetje overkill, voor een betere wifi dekking zijn accespunten genoeg een router is onnodig geld uitgeven als deze enkel als toegangspunt wordt gebruikt.

 

Maar dat is aan de topic starter om allemaal te overwegen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic