1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Peter293

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke wifi booster gebruiken van Ziggo

Hallo,

Ik heb onlangs het nieuw modem van Ziggo geïnstalleerd (Sagecom). Sindsdien heb ik problemen met mijn wifi-signaal in huis. De begane grond is prima maar de 1e verdieping en zolder zijn slecht.

Het lijkt erop dat de "oude" TP-link versterkers hun werk na de komst van het nieuwe modem niet goed meer (kunnen) doen. 

Nu wil ik nieuwe aanschaffen / huren bij Ziggo. Echter weet ik niet welke ik het beste zou kunnen nemen:

De Smart wifi pods (zeskant) of de TP-Link Deco.

Ik heb er waarschijnlijk meer dan 3 nodig.

Ik heb al diverse keren met Ziggo gebeld maar wordt er niet veel wijzer van helaas.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor de moeite.

Peter.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79131Posts
  • 5347Oplossingen
  • 23693Likes

Ze zijn verder uit te breiden, als ik het gebruik in de praktijk zie.

De start bestelling op het internet is met 3 pods, maar je kunt uitbreiden tot 9 pods.

Mogelijk kan een Ziggo moderator je direct meer pods leveren.

Mijn advies is, huur ze, want als ze niet goed functioneren in jou situatie, dan kun je ze per maand opzeggen en als er een nieuw model komt met meer mogelijkheden, kun je ze makkelijk omruilen en je hebt onbeperkte garantie.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Meldingen
Aan Uit
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Hoe is uw kennis wat betreft wifi instellingen?

Heeft u de mogelijkheid om netwerk kabels te trekken naar de etages of is dat al aanwezig?

Voor de meest naadloze samenwerking met de Sagemcom is vermoedelijk de keuze voor de zeskantige pods het slimste. 

Hoeveel wifi apparaten heeft u en zijn deze recent of ook wat ouder? Met wat Ziggo Smartwifi noemt kan het voorkomen dat bepaalde apparaten niet goed met elkaar kunnen communiceren of het instellen wordt een uitdaging.

Welke TP link toegangspunten heeft u nu? Als deze bedraad kunnen worden verbonden met de Sagemcom is er weinig reden dat deze hun werk niet goed zouden kunnen doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79131Posts
  • 5347Oplossingen
  • 23693Likes

De zeskantige pods zijn iets sneller dan de Deco's, maar de Deco's hebben weer een extra UTP aansluiting.

Ik heb 3 zeshoekige pods, waarvan 1 bedraad aan het modem en daar haal ik via wifi 650 Mbit/s download.

De 2e pod heeft verbinding met de 1e via wifi en daar haal ik via wifi 350 Mbit/s download en de laptop bekabeld via UTP in de pod Mbit/s, de 3e pod in een schuurtje in de tuin die met de 2e pod verbinding heeft haalt nog 100 Mbit/s download.

Maar wat ik nog belangrijker vindt is dat ik in het laatste jaar geen UTP kabel meer nodig heb gehad voor Teams en Teamviewer sessies die langer dan een uur duren en ik geen haperingen of uitval ervaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79131Posts
  • 5347Oplossingen
  • 23693Likes

"Het lijkt erop dat de "oude" TP-link versterkers hun werk na de komst van het nieuwe modem niet goed meer (kunnen) doen. "

Kijk eens of je alle stappen hebt gevolgd om de Deco's goed te installeren bij Ziggo?

Want de Deco's kunnen prima werken met een Sagemcom: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Peter293
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is 3 pods het maximale of kun je deze ook uitbreiden? Zoals ik al meldde heb ik er hoogstwaarschijnlijk meer dan 3 nodig. 3 voor in huis en 1 voor in de schuur.

Nu heb 4stuks TP-link versterkers van ongeveer 5-6 jaar oud.

Peter293
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn kennis van WIFI-instelling is beperkt.

Ik begrijp dat bekabeld internet sneller en stabieler is. Het is mogelijk deze naar andere etages te trekken maar dan moet er door betonvloeren heen geboord worden. Als het draadloos kan heeft dit de voorkeur.

Op dit moment heb ik 4 TP link toegangspunten. Deze versterkers zijn 5-6 jaar oud. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 79131Posts
  • 5347Oplossingen
  • 23693Likes

Ze zijn verder uit te breiden, als ik het gebruik in de praktijk zie.

De start bestelling op het internet is met 3 pods, maar je kunt uitbreiden tot 9 pods.

Mogelijk kan een Ziggo moderator je direct meer pods leveren.

Mijn advies is, huur ze, want als ze niet goed functioneren in jou situatie, dan kun je ze per maand opzeggen en als er een nieuw model komt met meer mogelijkheden, kun je ze makkelijk omruilen en je hebt onbeperkte garantie.