Vraag
Reacties
Oplossing
Irisvanderbijl
Level 1

Welke splitter is geschikt voor de btv 01-SET of btv 1 IEC-NL (AOP)?

IMG_4688.jpeg

Beste,

Sinds een week de nieuwe zwarte smart wifi modem.

Nu kreeg ik de POA-01-B erbij gestuurd met groen/rood kabel.

maar overal op het forum wordt de POA-254 met rood/rood kabel geadviseerd en dat de AOP vervangen moet worden.

Wat is het juiste advies?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP (btv 01-SET of btv 1 IEC-NL) is up-to-date en hoeft niet vervangen te worden. De POA-254 adviseer ik zelf met name als een versterker in gebruik is en/of als de upstream c.q. het uitgaande signaal van het modem verstoord wordt door de binnenhuisinstallatie. Gebruikelijk voldoet de POA-01-B en is vervanging door een POA-254 niet noodzakelijk.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Het AOP (btv 01-SET of btv 1 IEC-NL) is up-to-date en hoeft niet vervangen te worden. De POA-254 adviseer ik zelf met name als een versterker in gebruik is en/of als de upstream c.q. het uitgaande signaal van het modem verstoord wordt door de binnenhuisinstallatie. Gebruikelijk voldoet de POA-01-B en is vervanging door een POA-254 niet noodzakelijk.

0 Kudos
Irisvanderbijl
Level 1
Topicstarter

Oké, bedankt voor de info.

maar wat is beter de POA-254 of POA-01-B?

want in de gebruiksaanwijzing van het modem staat ook de rood/rood kabel?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De POA-254 biedt enkele voordelen t.o.v. de POA-01-B, maar wordt helaas niet meer toegestuurd. Monteurs plaatsen dit type splitter wel, naast de POA-550 en TPS-258. Het staat je uiteraard vrij om een POA-254 + F/F-kabel rood/rood zelf te bestellen. De huidige situatie is echter prima als je geen problemen ervaart.

0 Kudos