AntonDutch

Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Welke speedtest moet ik geloven?

Sinds een week schommelt de snelheid van mijn Giga verbinding nogal. Daarvoor had ik meestal een snelheid die op de Ziggo Speedtest tussen de 850-950 Mbits schommelde. 

Er is niets aan mijn PC (Windows 10 Pro, alles up-to-date) veranderd. Modem is goed aangesloten. Cat6 kabel is onbeschadigd. PC en modem rebooted. Browser (Chrome) opnieuw geïnstalleerd, zonder extensies.

 

Ik heb naar diverse speedtests gekeken, maar weet niet welke ik moet geloven. Zie screenshots. 

 

Volgens Ziggo kan ik het best de modem resetten, maar ik wil dus eerst even weten welke speedtest ik het best kan gebruiken.

106 Reacties 106
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AnsHans72 Heb je ook een losse kant en klare netwerkkabel (UTP) liggen om even tijdelijk mee te testen? Dan sluiten we een probleem met de stekkers of kabel die door de leiding heen loopt ook gelijk uit. Als je geen losse kabel hebt liggen kan er een toesturen van 5 of van 10 meter lang. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AntonDutch Kun je een korte opname delen van het geluid wat je hoort?

AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Paul,

weet niet of mijn reactie op utp kabel bij U is aangekomen (zie wat ik geantwoord had nergens terug) kan zijn dat het niet goed is verzonden door mij? Het zou een kabel van 10 meter moeten zijn, verder lijkt het mij dat het probleem alleen in de downloadspeed optreed want de upload is meestal vrij goed.

Ook nu heb ik tijdens het testen met DSL Reports het spel Solitaire opgestart en test was toen dramatisch laag zie bijlagen.

 

Groet Hans

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AnsHans72 Dankjewel voor de reactie! Ik heb kosteloos een nieuwe netwerkkabel (UTP - CAT6) van 10 meter verstuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je de kabel met de reguliere post in huis. Zou je met deze nieuwe kabel nog eens opnieuw willen testen gedurende een periode van 2 a 3 dagen? 

AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt ik zal het testen. 👍

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AnsHans72 Helemaal goed! Dan wachten we even af wat de resultaten zijn met de nieuwe kabel.

AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Paul

De nieuwe kabel (UTP) is binnen meteen gaan testen, Maar geen goed resultaat, hij stort gelijk in als je er maar iets belasting op gaat draaien (racecontrol met video beelden) als er geen belasting op is meet ik rond de 70 mbs

De test uitgevoerd met alleen ethernet verbinding , verder heb ik ook later getest met google chrome cast TV  op een TV aangesloten ook toen gaf hij buffering op de TV.

Om hopeloos van te worden, ik doe er weer een printscreen bij met de test uitslag.

Wat gaat Ziggo nog proberen ?

De test uitgevoerd met alleen ethernet verbinding , verder heb ik ook later getest met google chrome cast TV  op een TV aangesloten ook toen gaf hij buffering op de TV.

Om hopeloos van te worden, ik doe er weer een printscreen bij met de test uitslag.

Wat gaat Ziggo nog proberen ?

AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sorry Paul .

 op het vorige bericht heb ik er een puinhoop van gemaakt door tekst dubbel te typen, zal wel aan de leeftijd liggen (75) ik doe er nog een overzichtje bij van de laatste testen.

Groet en Bedankt voor je toewijding  , Hans

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AnsHans72 Geen enkel probleem hoor! Je bericht is voor mij volkomen duidelijk. Het is ontzettend balen dat je ook na het aansluiten van de nieuwe netwerkkabel toch nog problemen ervaart met de verbinding. Op het moment zie ik geen afwijkingen op het signaal die de storingsklachten doen verklaren. Ik laat daarom even een meting lopen op de verbindnig om de komende paar dagen de verbinding nauwkeuriger te monitoren. Zie jij kans data en tijdstippen bij te houden waarop je problemen ervaart? Zet dan kort en bondig achter de datum+tijd waaruit de storingsklachten bestaand (bijvoorbeeld: Slechte snelheid, wegvallende verbinding of geen verbinding). Aan de hand van mijn meetresultaten en jouw eigen verslaglegging kan ik dan bepalen welke vervolgactie hier nodig is. 

AntonDutch
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dit is opgenomen op een meter afstand van de modem. De modem staat in de woonkamer (waar mijn aansluiting zit). Kamertemperatuur tijdens opname 19°. Geregeld klinkt de ventilator luider dan dit, en kunnen we hem bijv. tijdens het TV kijken horen. 

 

Toen ik de modem ontving en de eerste keer opstartte maakte de ventilator ook veel lawaai. Ziggo Support raadde aan de modem te herstarten. Daarna hoorde ik de ventilator lange tijd niet — ook niet wanneer de kamer veel warmer is geweest. Herstarten verhelpt het geluid tegenwoordig niet.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@AntonDutch 

in het plaatje van dsl reports zie ik staan dat de browser te oud is en dan stopt de test.

Welke browser gebruik je en welke versie ? 

AntonDutch
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Ik denk dat je de test van iemand anders op het oog hebt. Ik gebruik een up-to-date browser:

Chrome Version 91.0.4472.114 (Official Build) (64-bit) 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AntonDutch Dankjewel voor het delen van de opname. Dat is een behoorlijk hard geluid zeg! Even ter controle;  we hebben het hier wel over het kabelmodem (voor intenret) en niet over de Ziggo Mediabox (Next/XL) voor het kijken van digitale tv?

AnsHans72

Level 4
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hartelijk dank, ik zal regelmatig testen zowel als het goed gaat en ook als het fout gaat .

Dan mail ik een printscreen daarvan naar U , Op de history lijst staat denk ik USA tijd volgens mij?

Fijn weekend groet Hans

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AnsHans72 Helemaal top! Dan wacht ik jouw bevindingen even af. Jouw bevindingen kan ik dan naast mijn meting leggen zodat ik kan bepalen welke vervolgactie wenselijk is. We houden even contact. 
Jij ook alvast een prettig weekend! 

AntonDutch
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Dit is the Connectbox Giga. Ik begon de ventilator vanaf een week of 3, 4 geleden te horen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AntonDutch Helder. De Connectbox Giga hoort absoluut niet zoveel herrie te maken. Ik regel daarom gelijk kosteloos een nieuw modem voor je. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je een nieuw Connectbox Giga modem via de pakketbezorging van Post NL. Het defect modem stuur je gratis retour naar onderstaande retouradres.
 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Laat je weten wat je bevindingen zijn nadat je het nieuwe modem in gebruik genomen hebt? Alvast een prettg weekend!

AntonDutch
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Hartelijk dank, Paul!

 

Zodra het nieuwe modem online is zal ik je laten weten hoe het gaat.

 

Nogmaals dank!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@AntonDutch Helemaal goed! We wachten je bevindingen dan even af. Alvast een prettig weekend!

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@AntonDutch  schreef:

Ik denk dat je de test van iemand anders op het oog hebt. Ik gebruik een up-to-date browser:

Chrome Version 91.0.4472.114 (Official Build) (64-bit) 


Je hebt gelijk ik had het aan @AnsHans72  moeten vragen , excuus.

Uitgelicht topic