ramrod

Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Welke snelheid zou mijn WiFi moeten hebben?

Hallo, Ik heb een Internet Complete en TV Complete Next met 350 Mbit/s download

en 35 Mbit/s upload. Heb zo,n wit staand modem, ik zie geen merknaam staan.

Modem staat gewoon in de woonkamer en als ik er naast sta haal ik max zo rond de 140 Mbps. Verder geen versterkers en 1 Wifi stopcontact.

Lijkt me vrij laag die snelheid , waar ik ook kom en ik vergelijk het dan kom ik nergens haast trager uit.

 

Welke Wifi snelheid zou ik hier nou mee moeten kunnen halen ?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De coaxinstallatie is aan een algehele upgrade toe, AOP (GUT 14D), splitter (MCP-03) en kabels zijn verouderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.

Bekijk in context

26 Reacties 26
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Heel afhankelijk van allerlei factoren natuurlijk, staat hij vrij van stoorbronnen? Kan je mogelijk eens een foto van je AOP maken?

Karmal

Level 3
  • 22Posts
  • 3Oplossingen
  • 4Likes

Met een enigzins nieuwe smartfoon zou je 350mb/s down moeten kunnen halen,

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

Wat is het resultaat van een snelheidstest via een directe ethernet-verbinding met de router? Welk type 'Wifi stopcontact' gebruik je? Kun je die tijdelijk eens ontkoppelen?

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Scherm­afbeelding 2023-03-27 om 07.47.59.png

Hierbij 2 foto,s , beide in de woonkamer. wat zijn eventuele stoorbronnen, heb een Samsung S21.

 

0b0806a1-8a62-4ab6-b439-327d716b239b.jpg

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@ramrod , daar moet zeker een monteur van ziggo bijkomen, dit is dringend aan vervanging toe. Ik denk dat @tobiastheebe  wel een ziggo medewerker triggered die hier Dan vervolgens gaat reageren. Even geduld dus.😉

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ok , dank, waarom , wat is er niet goed en wat moet er gaan gebeuren en wat gaat dit dan met een WiFi signaal doen ?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@ramrod , wat er precies  moet gebeuren weet ik uiteraard niet maar dat hoor je hier via dit topic. En wat het met WiFi doet, dat is erg afhankelijk van de omgevingsfactoren.

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Dank weer maar waar maak je dan uit op dat er zoiezo een monteur bij moet komen ?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@ramrod omdat je niet zelf aan het aop mag sleutelen, dat moet worden vervangen, en je aansluitingen/kabels zijn verouderd. 

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ok, afwachten dan maar hier of op een andere manier zelf actie ondernemen?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@ramrod , rustig afwachten, komt helemaal goed.👍

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

Ik geef het even een zetje, het zakt nu wat weg.😊

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15503Likes

De coaxinstallatie is aan een algehele upgrade toe, AOP (GUT 14D), splitter (MCP-03) en kabels zijn verouderd.

 

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnenkort langs in dit topic.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Goed dat je even aan de bel trekt @ramrod , want een trage of instabiele verbinding is natuurlijk niet hartstikke lastig. Zeker vandaag de dag. En gelukkig kan dat opgelost worden! 

Je hoofdaansluiting is inderdaad verouderd zoals @tobiastheebe ook al aangeeft en dat kan allemaal wel een upgrade gebruiken.
Als jij je postcode en huisnummer nog even aanvult in je Community profiel, dan kan ik je gegevens erbij nemen en een monteur voor je plannen!

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Community profiel is gewoon mijn profiel? of anders want als ik naar mn profiel ga zie ik daar dat code en huisnummer al staan ingevuld.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ik stuur je even een privébericht @ramrod , dan mag je daar wel even reageren 🙂

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Dank voor de aanvullende gegevens @ramrod . Ik heb een afspraak voor je ingepland op woensdag 29 maart aanstaand. Je kunt de monteur tussen 17.00 - 22.00 uur verwachten. Er volgt nog een bevestiging per e-mail. Als de dag of het dagdeel niet goed past, dan kun je de afspraak wijzigen in Mijn Ziggo.

En ik ben natuurlijk erg benieuwd naar het resultaat als de monteur is geweest 🙂

ramrod
Topicstarter
Level 4
  • 63Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Thx maar ik mag hopen dat het donderdag de 29e is 😏

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Ai @ramrod , of we hanteren verschillende kalenders of het is de zomertijd die voor een verwarring zorgt 😉
Ik zie toch echt op de kalender hier dat het vandaag de 27e is en woensdag de 29e. 

Uitgelicht topic