Vraag
Reacties
Oplossing
AndréHH
Level 4

Welke snelheid is bepalend, Modem of Desktop?

Mijn abonnement snelheid is 1.000 Mbps Down en 100 Up. Bij de Speedtest, net gedaan, geeft mijn Modem aan: 996 Down en 102 Up.

Mijn Desktop geeft: 935 en 1,02!?

Welke van de 2 is bepalend?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
42 Reacties 42
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Geen andere verbindingen waren bezig.

Zie verder bij tobiastheebe.

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Windows 11 gisteren nogmaals gedownload.

Voor bescherming gebruik ik Microsoft Defender, welke actief was in Edge.

Dell heeft vanochtend gemeten, 31 van de 33 waren goed, 2 met storing.

Ik weet niet of die 2 problemen kunnen geven:

Killer Wireless-n/a/ac 1535 Wireless Network AdapterStoringDraadloze netwerkkaart  
PCIeStatusStoringPCI-status

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Zonder te weten waarop de status 'Storing' gebaseerd is, is daar weinig over te zeggen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je ook al een andere utp kabel geprobeerd ?

0 Kudos
Enigma147
Level 9

Installeer en draai eens speccy https://www.ccleaner.com/nl-nl/speccy Gratis versie is genoeg.

Hij heeft even tijd nodig, 20 - 30 sec, maar als hij klaar is klik je in het menu onder File op Publish snapshot.

Je krijgt dan een linkje te zien als dit: http://speccy.piriform.com/results/kMJdmurM65hZ3eGqrJE3T1x

Die post je dan hier. Wij kunnen dan precies zien wat er in je computer zit. Misschien dat we dan zien waar het probleem zit.

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Nee, maar volgens mij is de huidige goed vanwege de uitstekende download snelheid. Tevens bedient die uitstekend een Next mini voor de Tv en een printer.

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Vreemd dat die versie niet voor Windows 11 is.

Windows staat ook niet toe dat die het geheugen aanpast.

0 Kudos
Enigma147
Level 9

Hee, dat is dan veranderd. Blijkbaar hebben ze het tegenwoordig in de Microsoft store staan: 

Speccy - Downloaden en installeren in Windows | Microsoft Store

Deze download en installeert wel op Windows 11

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Dell geeft een 6 jaar oude desktop geen service meer, daar die volgens hen de 'afdank' leeftijd hebben bereikt.

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Weer terug na een aanval van het Norovirus, overgeven, diarree, moe en veel slapen 🤢!

Ondertussen veel updates van Dell ontvangen en deze gisteren geïnstalleerd, geen oplossing van het probleem.

Net een nieuwe Cat 7 kabel direct verbonden tussen Modem en Desktop, down: 935Mbps, up: 0,88Mbps. Dit sluit een defect uit van de Cat 5E kabel of andere Ziggo storing. Ik ga dus maar omzien naar een nieuwe pc.

Bedankt voor jullie medewerking en hulp!

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Je kunt nog testen in Veilige modus met netwerkmogelijkheden.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

Hi @AndréHH, fijn dat je weer helemaal bent hersteld van dat akelige virus. Heb je @tobiastheebe zijn laatste tip nog geprobeerd? Wellicht nog de moeite waard voordat je de knip trekt. Mocht je besluit vast staan om een nieuwe pc aan te schaffen dan is dat ook helemaal prima. Altijd leuk om nieuwe hardware in huis te halen, al zeg ik het zelf.

AndréHH
Level 4
Topicstarter

Ik dacht dat ik dat al had gedaan, maar voor de zekerheid net uitgevoerd. En ja hoor, Upload: 100 Mbps, geweldig!

Maar het is geen prettige configuratie om in te 'werken', dus weer teruggegaan naar 'normaal'...

Nu is mijn vraag natuurlijk, waarom werkt dat niet meer in normaal Windows 11 en Netwerk gebruik bij mij?

0 Kudos
caesar
Level 17

@AndréHH 

Welk type netwerk adapter heb je in je PC?

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

IK heb geen idee, hoe kom ik daarachter?

0 Kudos
AndréHH
Level 4
Topicstarter

Wat gevonden:

Killer E2400 Gigabit Ethernet Controller

0 Kudos
CreativeS
Level 16

Dat is de veroorzaker... de software van de Killer 2400 Controller.

Misschien even door Google Translate heenhalen, maar je moet in ieder geval de Killer-software verwijderen.

https://www.reddit.com/r/MSILaptops/comments/17gw8n3/guide_how_to_fix_a_slow_upload_speed_with_a/

Dit is dan op een MSi-laptop, maar de Killer software zit ook op Dell.

NIeuwe PC is onzin, misschien in het ergste geval - voor de handigheid - een andere ethernet controller 🙂

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als het probleem in Veilige modus niet aanwezig is, dan ligt de oorzaak bij de driver van de NIC (al herinstallatie/downgrade/upgrade geprobeerd?) of zelf geïnstalleerde software. De Killer software die CreativeS noemt valt onder dat laatste.

Steefb
Level 20

Ik heb even gekeken wat die Killer-software doet, het is een soort load balancer, hij verdeelt je bandbreedte over je verschillende applicaties.

Bij normaal gebruik is dat misschien alleen maar goed, maar eigenlijk vooral als er weinig snelheid beschikbaar is.

Een speedtest wil per definitie natuurlijk volledige bandbreedte gebruiken, en daar gaat het dan mis.

AndréHH
Level 4
Topicstarter

Zeer bedankt! Ik heb dat Killer Remove programma gedownload en uitgevoerd.

Alle Killer software is gewist. Herstart gedaan en daarna weer een Ziggo Speedtest en ja hoor, ik heb nu een hele gezonde Upload Speed van 100 i.p.v. 0,5 Mbps.

Geweldig!!!