Mijn abonnement snelheid is 1.000 Mbps Down en 100 Up. Bij de Speedtest, net gedaan, geeft mijn Modem aan: 996 Down en 102 Up.
Mijn Desktop geeft: 935 en 1,02!?
Welke van de 2 is bepalend?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat is de veroorzaker... de software van de Killer 2400 Controller.
Misschien even door Google Translate heenhalen, maar je moet in ieder geval de Killer-software verwijderen.
https://www.reddit.com/r/MSILaptops/comments/17gw8n3/guide_how_to_fix_a_slow_upload_speed_with_a/
Dit is dan op een MSi-laptop, maar de Killer software zit ook op Dell.
NIeuwe PC is onzin, misschien in het ergste geval - voor de handigheid - een andere ethernet controller 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een download van 935 Mbps is vrijwel het maximaal haalbare via gigabit ethernet, maar een upload van 1,02 Mbps is uiteraard vreemd.
Zie je dit resultaat herhaaldelijk? Kun je ook testen via bijvoorbeeld Speedtest.net? Als je de upload daar wel in orde is, dan kun je ervan uitgaan dat de test via RealSpeed niet representatief is.
Met een andere snelheidstest is de uitkomst ongeveer gelijk.
Zie je ook op andere apparaten een extreem lage upload?
is windows en de stuurprogramma’s bios etc up-to-date ?
Anti virus aanstaan op je pc?
Ik gebruik tegenwoordig wifiman.com en vind deze het meest betrouwbaar.
Even simpel gezegd: de snelheid via de speedtest (dus die van het modem) is bepalend. Dat is immers de snelheid die je kan halen. Als je desktop een andere snelheid (lagere) weergeeft dan ligt daar dus mogelijk een probleem. Een upload van 1,02 Mbps is inderdaad wel heel erg laag. Meet je de snelheid via een ethernet kabel of via Wifi. En als je via de kabel meet is de Wifi dan uitgeschakeld (en andersom). Heb je de kabel al gecontroleerd. Hier kan ook iets mis mee zijn (ook al heeft het jaren goed gewerkt).
Een virus scanner mag niet zo'n grote invloed hebben op de snelheid. Met name voor de upload want je upload immers iets wat van je PC komt en dus al gecontroleerd zou moeten zijn. Kan het zijn dat er op het moment van de test andere zaken actief waren. Controleer het eens met taakbeheer.
Op mijn mobiele wi-fi telefoon zijn beide snelheden prima!
In dat geval zou de oorzaak voor de extreem lage upload bij de PC gezocht moeten worden. Zoals eerder aangegeven door andere gebruikers kan de oorzaak bij de software (antivirus/firewall) of drivers liggen. Kun je op de PC ook via Wi-Fi testen?
Het feit dat de Download snelheid zeer goed is dan zal de kabel wel in orde zijn.
Was Windows 10, daarna W. 11, heden nogmaals W. 11 voor de zekerheid.
Bios, hoe meet je dat?
Alle testen gedaan volgens instructies van Ziggo.
Op mijn mobiele wi-fi telefoon zijn beide snelheden prima!
Dat had je al geschreven, zie mijn vorige reactie.
welk merk model laptop/pc/moederbord heb je ?
voor de meeste merken kun je op de website van de fabrikant een tooltje downloaden waarmee je de stuurprogramma’s en bios kunt updaten
Ik heb een 6 jr. oude Dell XPS 8930 desktop. Ik ontvang al een tijdje geen updates meer. Ik heb hem net laten doormeten door Dell. Alles was goed op 2 dingen na:
Killer Wireless-n/a/ac 1535 Wireless Network Adapter | Storing | Draadloze netwerkkaart | ||
PCIeStatus | Storing | PCI-status |
Mijn hoofd modem staat op b.g. en een 2e modem voor kabel en wifi ondersteuning op de 1e etage incl. mijn bekabelde Pc. Helaas heb ik geen ander bekabeld apparaat om de upload snelheid te meten. Zoals eerder gemeld, wi-fi is prima.
@AndréHHen tijdens de test is geen ander apparaat toevallig iets aan het versturen? Data synchronisatie naar cloud opslag zoals onedrive of google drive toevallig. Of iets anders wat loopt op het netwerk?
De downloadsnelheid is prima, het vreemde is dat de upload zo laag is.
2e modem voor kabel en wifi ondersteuning op de 1e etage
Ik verwacht dat dit een router of access point is, het zal zeker geen modem zijn.
Het is inderdaad een wifibooster.
Net de modemkabel direct op de desktop aangesloten en een Ziggo speedtest gedaan.
Modem down: 999 en up: 99.8, desktop: 933 en 0.58...!
Mijn conclusie is dan dat dezelfde kabel goed is bij beide downloads, maar de desktop de storing heeft bij beide uploads.
Ben je het daar mee eens?
Zo ja dan wordt het een nieuwe pc, mag wellicht ook wel na 6 jaren...
Dan kan het access point i.i.g. worden uitgesloten als mogelijke oorzaak. Een PC van 6 jaar oud is zeker nog niet aan vervanging toe, ik gebruikte tot een paar maanden geleden nog een 11 jaar oude laptop zonder (snelheids)problemen. Heb je de eerder genoemde zaken al gecontroleerd?
@anoniemforum schreef:
is windows en de stuurprogramma’s bios etc up-to-date ?
@PeterH2020 schreef:
Anti virus aanstaan op je pc?
Ik gebruik tegenwoordig wifiman.com en vind deze het meest betrouwbaar.
Je kunt ook eens testen in Veilige modus met netwerkmogelijkheden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.