Ook ik ben ingegaan op een aanbod een gratis upgrade van Ziggo internet namelijk van het Max pakket naar het Giga Elite internet snelheidspakket. Vervolgens een nieuw modem opgestuurd: Sagemcom F3896LG-ZG. Installatie omschreven gebruik gemaakt van de app Smartwifi modem. Nu, voor diverse apparaten moet ik mijn oude inlog gebruiken. Mijn diverse andere apparaten zoals de wifi contact dozen beveiligings cameras werken niet meer met de melding problemen met het netwerk -303. Vraag als ik deze laatste apparaten opnieuw ga aanmelden wat gebruik ik dan om in te loggen? Bij verbindingen krijg ik de naam van mijn oude verbinding en de naam van het nieuwe modem met een nieuw wachtwoord. Als volkomen leek denk ik dan dat de helft werkt op de inlog met het oude wachtwoord en de andere helft gaat werken met het nieuwe modem met nieuw wachtwoord. Hoop dat iemand het nog begrijpt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kunt de volgende stappen volgen om gescheiden SSID's in te stellen voor 2,4 + 5 GHz:
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als automatische backup is ingeschakeld in SmartWifi web, dan moet de Wi-Fi-configuratie overgenomen worden van het vorige modem (Connectbox of SmartWifi modem) en zou het nieuwe modem alleen de oude SSID (netwerknaam) moeten uitzenden, waar alle apparaten dan weer mee zouden moeten verbinden.
Voor apparaten die alleen 2,4 GHz ondersteunen (zoals de genoemde camera's) is het mogelijk dat je 5 GHz (tijdelijk) moet uitschakelen of hiervoor een andere/gescheiden SSID moet laten uitzenden.
Hay, klopt, "Zou moeten overnemen" maar dat is het probleem. Oude modem genereerd 2.4 en 5 bij het inloggen zou dus automatisch 2.4 moeten pakken als verbinding zoals ook mijn Teufel radio/etc.
Plak/knip =hiervoor een andere/gescheiden SSID moet laten uitzenden= ?? Maar hoe ga ik mij nu aanmelden met het nieuwe modem en bijbehorende ww?
Je kunt de volgende stappen volgen om gescheiden SSID's in te stellen voor 2,4 + 5 GHz:
Gewoon alles instellen via de webinterface en die "Smart" Wifi App vooral links laten liggen.
En als je niet snapt wat je aan doen bent dan haal je er iemand bij.
Hay bedankt voor uw reactie maar ik heb diverse speakers die alleen maar werken op 2.4 en die doen het gewoon (keuken) wil ik nu mijn cameras verbinden dan krijg ik dat deze niet werken op 5ghz moet ik nu gewoon inloggen op mijn nieuwe modem? inloggen op wifi in de keuken gaat weer via mijn oude naam en ww. Als ik dit geweten had had ik er nooit aan begonnen alles werkte eindelijk perfect krijg je een aanbieding en alles loopt weer in de soep!!
Bedankt duidelijk hier kan ik wat mee!😪
Sommige apparaten die alleen 2,4 GHz ondersteunen kunnen inderdaad wel overweg met een gecombineerde SSID, maar jouw camera's mogelijk niet, daarvoor zou je dan dus gescheiden SSID's voor 2,4 + 5 GHz moeten instellen. Daarvoor kun je de eerder genoemde stappen volgen.
Bedankt voor de uitleg. Ik heb dit nog niet gedaan ik wil eerst weten of ik dan niet in de knoop kom met de 3 deco's een zit er in het modem. Ik had op mijn vorig modem 2.4 en 5 volgens mij. Nu diverse malen getracht de Yi camera's aan te sluiten maar steeds die foutmelding 3006.
Dit geeft aan dat de camera offline is. Onze server ontving gedurende een langere periode (5 minuten) geen hartslag van de camera.
Volg deze stappen om dit probleem effectief op te lossen:
Zodra de camera weer online is, controleert u de stabiliteit van de verbinding. Als de camera verbonden blijft naast uw router, kan het probleem liggen bij de Wi-Fi-verbinding tussen de router en de installatielocatie van de camera. Nou mooi niet dus!! Weer een paar uur aan het klooien geweest. Zal wel kliko worden denk ik.
Snap het nog steeds niet. Wanneer kom je langs?
Het was niet bekend dat je (ook) Deco's gebruikt voor Wi-Fi, daar hoef je in principe niets aan veranderen. Je kunt Wi-Fi opnieuw inschakelen op het modem (alleen 2,4 GHz) en daar de camera mee proberen te verbinden.
goede middag, op de wijze zoals je eerder aangegeven hebt?
Klopt, je kunt ook nog steeds die procedure gebruiken.
als ik op die link 192. en verder druk kom ik op een onbeveiligde pagina
Klopt, dat is zoals verwacht.
Is dat normaal? kan geen kwaad? klik ik altijd direct weg .
De interface van het modem is alleen via HTTP bereikbaar, wat per definitie als 'onveilig' wordt aangemerkt. Bij een website op internet kan dat riskant zijn, maar de interface van het modem is alleen binnen jouw thuisnetwerk bereikbaar, je gaat dus niet internet op.
ok weer wat geleerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.