Ik ben eruit! Ik verwijder alle coax kabels in m’n huis en laat deze vervangen door internetkabels.
Welke kabel is de beste voor m’n thuisnetwerk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
als je echt toekomstbestendig wel: cat6a. let op dat hier vaak speciale stekkertjes voor nodig zijn. wil je niet te moeilijk en is 1gbit/s max prima? cat6
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
als je echt toekomstbestendig wel: cat6a. let op dat hier vaak speciale stekkertjes voor nodig zijn. wil je niet te moeilijk en is 1gbit/s max prima? cat6
Volledig mee eens. Toevoeging: (S/)FTP is niet nodig, UTP voldoet prima. Ik zou wel CU (volledig koperen aders) kiezen en CCA (copper-clad aluminium) vermijden.
Overigens had je ook in je vorige topic kunnen blijven reageren.
Je kunt het beste Cat6 kabel gebruiken. Ik lees op diverse plaatsen dat die maar tot 1 Gb/s bruikbaar zou zijn, maar dat geldt alleen bij een lengte van 100 meter. Tot een lengte van 55 meter kun je die kabel zelfs voor 10 Gb/s gebruiken. Die kabel moet van koper gemaakt zijn, dat is verplicht volgens de Cat6 standaard.
ik gebruik zelf cat6 kabels
Zo! Goeie download heb je.
welk abo?
Let wel op dat een Next (coax) niet wordt omgeruild voor een Next mini (ip-netwerk/wifi).
Geen idee wat je hebt, maar houdt dat in je achterhoofd als dat wel zo zou zijn.
@scheurkalender schreef:Zo! Goeie download heb je.
welk abo?
internet elite
maar als alles met 2.5Gbit apparatuur is aangesloten haal je ipv max 940, 1020ish
Goeie tip!
Een next mini doet het goed op een internetkabel? 🫣
Ja hoor. Ik ben zelf sinds kort overgestapt van een Next op een Next Mini en het voldoet eigenlijk prima. Niet verwacht. Ik dacht altijd (nav een vergelijk een paar jaar geleden) dat de beeldkwaliteit op de Next superieur was tov de Next Mini, maar niets is minder waar. De gewone Next gaat nog niet weg, maar is nu even werkloos 😉
beeldkwaliteit valt mee, maar de vertraging is wel erger bij een mini tov een next. laatst met oud en nieuw aftelklok zat de next er maar 3 seconden naast met de échte tijd, dat gaat met een mini (nu nog) niet lukken. verder is de mini een prima apparaat zolang je geen toslink-aansluiting nodig hebt 🙂
dat klopt, maar er is zoveel op de markt. kabels die zogenaamd volledig koper zijn, maar in werkelijkheid niet zijn waardoor mensen alsnog maar op max 1gbit/s uitkomen. dat ik dat eigenlijk altijd maar gewoon aanhoudt, puur voor de zekerheid.
Bekabeld of op de wifi?
Bekabeld of wifi?
Mijn ervaring is dat de Next Mini prima werkt via een netwerkkabel, maar met een prima draadloos netwerk zou dat doosje ook prima moeten werken.
wat bedoel je precies?
Dus verbinden met internetkabel of wifi…
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.