Koentje117

Level 5
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 10Likes

Welke instellingen TP-Link Deco M4 icm Connectbox

Hoi,

Mijn ouders hebben sinds deze week de TP-Link Deco M4.
Deze heb ik voor ze geïnstalleerd op de conectbox van Ziggo.

 

Nu is mijn vraag. Wat zijn jullie ervaringen er mee? En welke instellingen zijn de beste?
Er zijn soms wel 10 of meer apparaten verbonden. Soms wel tegenlijk. 

 

Alvast bedankt. Zie ook de foto’s van mijn instellingen. Hebben nu 2 aangesloten om te proberen hoe het werkt. Kunnen nog altijd de 3e aansluiten.

Met vriendelijke groet,

Koen

93 Reacties 93
Rob_S

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@PizzaPieter  schreef:

Wederom dank.

 

Deze zin had ik graag eerder gevonden en had me een uurtje of 4 aan ergernis bespaard.

Update 5-1-2021: Uit een opmerking Mark_Ziggo blijkt dat het parallel aansluiten op de ZMR van het merk Arris NIET werkt. U kan met een Arris dus de Deco's alleen m.b.v. voorbeeld 1 aansluiten.

 

​​​​​​O.b.v. eerdere vragen en opmerkingen ben ik uitgegaan van het parallel principe, maar dat mag ik dus niet verwachten van een Arris. Is overigens geen verwijt, want ik begrijp dat iedereen hier zit met de juiste intentie.

Dus voorlopig nog even creatief met in één lijn doorverbinden en splitterjes....t is niet anders.

 



Ik ben blij dat ik dit bericht gevonden heb. Ik zit ook al enkele uren te tobben met het aansluiten van 3 M4s in parallel op het ZMR. Dat zou voor mij namelijk de ideale oplossing zijn aangezien ik vanuit de meterkast kabels heb liggen naar alle drie verdiepingen.

 

Blijkt dat ik ook een Arris modem heb, en het daarom niet lukt...

 

Zijn er plannen om dit op te lossen? D.m.v. een firmware upgrade ofzo? Of kan ik bij Ziggo een ander modem aanvragen die dit wél ondersteund?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @Rob_S en welkom hier! 

Ik kan mij voorstellen dat dit voor jou de ideale oplossing zou zijn. Dit probleem is bekend maar helaas heb ik nog geen oplostijd voor je. We kunnen als uitzondering ervoor zorgen dat je een ander modem ontvangt! Je kunt er ook voor kiezen om een passieve netwerkswitch te gebruiken om een NAT loop tegen te gaan.

Als je wilt dat ik (of 1 van mijn collega's) het modem voor je omwissel, voeg dan je postcode en huisnummer toe aan je profiel en laat het hier weten! Dan maken we dit in orde. 

Rob_S

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt @Mariska . Ik heb mijn postcode en huisnummer toegevoegd. Ik hoor graag voor welk modem ik de Arris kan omruilen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mariska  schreef:


...een passieve netwerkswitch te gebruiken om een NAT loop tegen te gaan...


Wat bedoel je @Mariska ?

 

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dank nog @Rob_S! Een vervangend modem komt je kant zo snel als mogelijk op 🙂 Dit betreft ook een Connectbox, maar dan van Compal. Hierop zou het probleem niet voor moeten komen. Houd je ons op de hoogte?

Rob_S

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Erik S vrijdag het Compal modem ontvangen, bedankt hiervoor.

Modem en deco’s geïnstalleerd zoals gebruikelijk via de Deco app, dus 1 hoofd deco met kabel en 2 deco’s draadloos. Daarna gebruiksmodus op access point gezet en 2 draadloze deco’s ook met kabel aangesloten op het Ziggo modem. Werkt perfect. Bij alle deco’s staat nu als signaalbron ‘ethernet’ en ik heb via elke deco WiFi op volle snelheid van mijn abonnement!

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Hey @Rob_S! Wat geweldig nieuws, fijn dat het gelukt is en dat alles nu perfect werkt na de ontvangst van het nieuwe modem. Dank voor je terugkoppeling hier en een bijzonder mooie week gewenst 😉

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Omdat ik hier zoveel verschillende adviezen lees die haaks staan op mijn opstelling met 3x deco,'s X60, zal ik ook mijn opstelling even geven. Mijn ZMR staat niet in bridge mode en het wifi (2,5 & 5) netwerk heb ik uitgezet op het ZMR. Ik heb vervolgens de eerste deco bekabeld aan de ZMR aangesloten. Op de andere lan poorten van het ZMR zitten mijn PC, Nextbox en switch met Hue hub, TV, Soundbar. De andere twee deco's zijn verdeeld over de rest van het huis, en draadloos verbonden met de eerste deco. En de deco's staan gewoon in router mode in tegenstelling tot de vele adviezen die ik hier veel lees dat je ze in acces point mode moet zetten. Dit werkt al weken tot grote tevredenheid en ik haal door het hele huis mijn volle internet snelheid 300/30 via WiFi zonder onderbreking als ik door het huis loop met bijvoorbeeld mijn telefoon. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@DON PAPA  schreef:

...En de deco's staan gewoon in router mode in tegenstelling tot de vele adviezen die ik hier veel lees dat je ze in acces point mode moet zetten. Dit werkt al weken tot grote tevredenheid en ik haal door het hele huis mijn volle internet snelheid 300/30 via WiFi zonder onderbreking als ik door het huis loop met bijvoorbeeld mijn telefoon. 


Als de Deco's draadloos met elkaar verbonden zijn, dan staan ze altijd in één 'netwerk-lijn' en dat is een voorwaarde voor router mode.

Nadeel van router mode is dat er nu 2 gescheiden netwerken zijn, maar dat is vaak niet eens merkbaar. Maar zoals nu aangesloten kan de set ook in AP mode staan, dat scheelt onnodige router activiteit, voor wat dat waard is.

Maar dat alles wist je natuurlijk al 👍, want je hebt waarschijnlijk de Leidraad al gelezen.

Niels_C

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Mariska,

 

Ik ben een nieuwe klant van Zïggo en ervaar precies hetzelfde probleem als Rob. Zou ik mijn Arris ook voor een Compal kunnen omruilen? Of is een firmware update bijna daar?

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen Niels_C

Ik heb een nieuw modem voor je geregeld en zorg dat PostNL binnen 3 werkdagen een Compal modem bij je bezorgd.

Laat je hier in het topic weten of het daarmee is opgelost?
 

Niels_C

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen @Jamyla,

 

Dank je wel! Ik zal laten weten of het daarna opgelost is.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Top! Dankjewel 🙂 @Niels_C

Niels_C

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi @Jamyla,

 

Vandaag het nieuwe Compal modem ontvangen en alles werkt zoals gewenst. Nogmaals dank!

Uitgelicht topic