1
Vraag
2
Reacties
reda

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Welke ethernet poort gebruik je met de Connectbox SmartWifi Sagemcom in bridge mode?

Beste community,

 

Zojuist heb ik mijn huidige witte SmartWifi modem vervangen voor een zwarte SmartWifi modem van Sagemcom. Mijn huidige modem heb ik altijd in bridge modus gebruikt icm een iMesh netwerk. 

Bij het aansluiten van het nieuwe modem ging deze direct in bridge mode. (led brandde groen).

Echter, geen van de 4 ethernet poorten gaf een IP adres door. Ik heb alle 4 de poorten geprobeerd door deze rechtstreeks met een laptop te verbinden, echter geen enkele poort gaf een extern IP. In samenwerking met de servicedesk van Ziggo is het modem terug gezet naar router, nu werken wel alle poorten. 

 

Mijn vraag: Welke poort is actief wanneer dit modem in bridge mode staat? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
reda
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Net teruggebeld door Ziggo (dank). De modem is met een ander software programma omgezet naar bridge en na een herstart werkt deze. Eigen router is aangesloten op poort 4 (de 2,5 Gb poort) en de snelheid momenteel is 800/50. 
Dank M en J voor jullie hulp 🙂

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Poort 1 zou actief moeten staan.

Heb je de laptop pas opgestart nadat de netwerkkabel aangesloten was op het modem?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

I.v.m. het MAC-filter op het modem, dien je alleen de eigen router aan te sluiten, zonder tussenliggende apparatuur zoals een losse switch. Het zou niet uit moeten maken op welke poort je de router aansluit, de poorten op het modem zijn namelijk switchpoorten. Kun je onderstaande proberen:

 

  • Modem en router beide uitschakelen.
  • Alle apparatuur behalve router ontkoppelen van modem.
  • Modem inschakelen en volledig online laten komen.
  • Router inschakelen.
reda
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank, morgenochtend word ik terug gebeld door Ziggo en zal ik deze stappen uitvoeren. Keep you posted. 

reda
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Net teruggebeld door Ziggo (dank). De modem is met een ander software programma omgezet naar bridge en na een herstart werkt deze. Eigen router is aangesloten op poort 4 (de 2,5 Gb poort) en de snelheid momenteel is 800/50. 
Dank M en J voor jullie hulp 🙂

BenO

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Vanaf het moment van inpluggen was inderdaad de led meteen groen en stond hij netjes in bridge. Ik stuur vanuit mijn kant een DHCP Request alleen de ACK komt nooit terug. Een medewerker stelde voor 192.168.100.1 te gebruiken als modem adres (dus mijn laptop op 192.168.100.2/24), en dan zie je wel een ARP langs komen. Dus de Layer2 communicatie lijkt te werken. Er gaat nog iets niet goed op laag 3.

 

Kan iemand mijn modem ook op deze "speciale" manier in bridge zetten?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

@BenO Bridge mode werkt aanvankelijk niet correct op het Sagemcom-modem. Na overschakelen op router mode (bijvoorbeeld via dit formulier) en vervolgens weer terug in bridge mode, zou dit wel correct moeten werken.

 

In bridge mode is de webinterface van het modem inderdaad bereikbaar op 192.168.100.1, maar dit subnet is alleen voor diagnostische doeleinden bedoeld, niet om gebruik te maken van internet.

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Factory reset, kleine knopje op onderkant hielp bij mij . Zonder eerst router modus aan te laten zetten 

BenO

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

In feite is hij nu voor de 2e keer in router modus gezet. De 2e keer in bridge modus was er geen verschil.

 

Ik ga morgen het knopje even proberen en dan vragen om hem in bridge te zetten. Hopen dat het werkt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

nadat het modem in bridge mode staat moet er een fabrieksreset worden uitgevoerd zodat de aangesloten router een ip adres krijgt vanuit ziggo

BenO

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zojuist nogmaals het modem in bridge laten zetten, en tot mijn verbazing werkte het meteen. Ik heb verder niets veranderd aan mijn kant en het IP kwam meteen door. Ook de factory reset heb ik niet uitgevoerd.

 

3x is scheepsrecht...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic