Vraag
Reacties
Oplossing
georgios
Level 2

Welke SmartWifi pod voor modem Aris TG2492LG-85

Goedendag, welke SmartWifi pod is geschikt voor de TG2492LG-85? Op de website staat: 'Bestel deze SmartWifi pod als je een zwart Ziggo modem hebt dat geleverd is in 2022 of later.' De TG2492LG-85 is een ouder modem. Alvast bedankt. Groet, George.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @georgios , van harte welkom hier! 

Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan na de opmerking op de website betreffend de WifiPods en het modem waar deze bij horen. Hieronder heb ik voor iedereen even een overzichtje geplakt met hoe het in elkaar steekt. 

Welke Wifi Pods in welke situatie?

SmartWifi Pod 6: 
- Alleen in combinatie met Connectbox V2+ modem in bruikleen
- Alleen voor nieuwe klanten vanaf 2 oktober 2023

SmartWifi Pods 5: 

- In combinatie met Connectbox V2+ 
* Het is mogelijk om deze te bestellen met een Connectbox of Connectbox Giga, maar we adviseren voor deze modems de Deco's M4.

TP-Link Deco M4:

- In combinatie met Connectbox of Connectbox Giga

Dit is onze leidraad met hoe wij de adviezen geven omtrent de WifiPods. Als je dus bij je Connectbox toch graag de WifiPods 5 wilt uitproberen, dan is dat wel mogelijk. Mocht het niet lukken met bestellen via de website, dan kan ik je helpen om ze op te sturen 🙂

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

De Arris TG2492 werkt met zowel de zeshoekige SmartWifi pods als de Deco M4's, maar tegenwoordig worden de SmartWifi pods via Ziggo alleen nog verkocht of in bruikleen uitgegeven voor de Sagemcom F3896.

0 Kudos
georgios
Level 2
Topicstarter

Kan ik de pod toch bestellen? Of kan ik misschien Ziggo vragen om mijn oude model te vervangen voor een nieuwere?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Ik denk niet dat het nog mogelijk is om zeshoekige SmartWifi pods te bestellen bij de Arris TG2492, aangezien je wordt doorverwezen naar de bestelomgeving in Mijn Ziggo waar bekend is dat je geen Sagemcom F3896 hebt, maar je kunt het proberen.

De Arris TG2492/TG3492 en Compal CH7465 worden vooralsnog niet op verzoek vervangen door een Sagemcom F3896. Enige optie hierin is een upgrade naar Internet Elite aanvragen, dan ontvang je wel automatisch een F3896.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Volgens mij kun je ze zo bestellen: Sneller Internet met Slimme Wifi-Versterkers | Ziggo als je daar klikt op huur, je komt dan in je Mijn Ziggo en kunt ze daar bestellen, als daar de bestel mogelijkheid actief is voor de zeshoekige pods.

georgios
Level 2
Topicstarter

De optie bestaat wel. Ik kan wel bestellen, maar er staat ook duidelijk: 'Bestel deze SmartWifi pod als je een zwart Ziggo modem hebt dat geleverd is in 2022 of later.' Dat is verwarrend. Misschien kan ik proberen contact op te nemen met de Ziggo klantenservice.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@georgios Hier kan een Ziggo forum medewerker ook meekijken en zij kunnen dieper in de systemen kijken en zo mogelijk de juiste stappen zetten.

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je vraag te kijken en de nodige stappen te zetten.

Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @georgios , van harte welkom hier! 

Ik begrijp dat er wat verwarring is ontstaan na de opmerking op de website betreffend de WifiPods en het modem waar deze bij horen. Hieronder heb ik voor iedereen even een overzichtje geplakt met hoe het in elkaar steekt. 

Welke Wifi Pods in welke situatie?

SmartWifi Pod 6: 
- Alleen in combinatie met Connectbox V2+ modem in bruikleen
- Alleen voor nieuwe klanten vanaf 2 oktober 2023

SmartWifi Pods 5: 

- In combinatie met Connectbox V2+ 
* Het is mogelijk om deze te bestellen met een Connectbox of Connectbox Giga, maar we adviseren voor deze modems de Deco's M4.

TP-Link Deco M4:

- In combinatie met Connectbox of Connectbox Giga

Dit is onze leidraad met hoe wij de adviezen geven omtrent de WifiPods. Als je dus bij je Connectbox toch graag de WifiPods 5 wilt uitproberen, dan is dat wel mogelijk. Mocht het niet lukken met bestellen via de website, dan kan ik je helpen om ze op te sturen 🙂

georgios
Level 2
Topicstarter

Dank aan iedereen voor de reacties. Ik heb besloten over te stappen naar Internet Elite. Dit kost slechts 1 euro extra per maand, en krijg ik zowel verdubbeling van de snelheid (hoop ik) als de Connectbox v2 modem. Ik hoop dat ik daardoor geen pod nodig zal hebben. Mocht dat wel het geval zijn, dan overweeg ik om een Pod 6 te bestellen.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

@georgios als bestaande klant kan je niet de wifi pods met wifi 6 bestellen fyi

zoals hierboven door de moderator al benoemd is

georgios
Level 2
Topicstarter

Komt goed. Pods 5 of een andere wifi verstrekker, indien nodig

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@georgios Vraag in ieder geval om de wifi6 pods bij je nieuwe modem, want er lijken langzaamaan steeds meer mogelijkheden te komen om een wifi6 pod te kunnen bestellen.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @georgios 

Ik begrijp uit je vorige bericht dat je er uit bent en jij wil overstappen op Internet Elite. 

Heb je dit inmiddels al via de website besteld? Of zal ik deze aanvraag voor je in orde maken?

georgios
Level 2
Topicstarter

Goedemorgen Jamyla. Dat heb ik al gedaan. Bedankt!