1
Vraag
2
Reacties
Eaglenest

Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Welke Router op Arris Connectbox

Hallo allen,

Vraagje;

Ik wil mijn TV en Netwerk-receiver bekabeld(dus niet via Wifi !) aansluiten op het Internet

Het aansluitschema van de NW-receiver laat zien dat deze op een Router aangesloten moet worden, die op zijn beurt aangesloten is op de Ziggo Arris Connectbox.

 

Welke budget 4-ports Router kan ik het beste hiervoor gebruiken?

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Heb je nog poortjes over op jouw Ziggo modem, dan kun je daar de stekker (rj45) van de utp kabel indoen.

Neem wel minimaal cat5e kabel.

wel je achter de tv meer aansluitingen hebben plaats dan op het uiteinde een goede switch, neem je een vijf poort switch dan heb je vier extra netwerkpoorten over.

Bekijk in context

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

De Action heeft ook een Gigabit-switch, wèl met een plastic behuizing, maar werkt prima: €9,99.

Bekijk in context

8 Reacties 8
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Heb je nog poortjes over op jouw Ziggo modem, dan kun je daar de stekker (rj45) van de utp kabel indoen.

Neem wel minimaal cat5e kabel.

wel je achter de tv meer aansluitingen hebben plaats dan op het uiteinde een goede switch, neem je een vijf poort switch dan heb je vier extra netwerkpoorten over.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Hallo, 

De TV en Internet ontvanger kan je gewoon aansluiten op vrije poorten van de Connectbox. Als de Connectbox wat verder weg staat kan je gebruik maken van een gigabit netwerk switch. bijvoorbeeld zoals de TP-Link SG-105E (helaas daar uitverkocht) https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur. Dan sluit je de TV en receiver op switch aan en de switch dan weer op de Connectbox.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@Eaglenest  schreef:

 

Welke budget 4-ports Router kan ik het beste hiervoor gebruiken?

 


Even voor de goede orde je moet een Switch hebben en geen Router.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

zelf zou ik deze kopen > klik <. 30 euro inclusief verzendkosten.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

De Action heeft ook een Gigabit-switch, wèl met een plastic behuizing, maar werkt prima: €9,99.

Eaglenest
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hallo puppie en andere deelnemers,

Ok, dus ik moet een switch gebruiken. Dat komt goed uit want ik vond in een oude doos een Netgear switch GS205v2 met 5x1 gb poorten. Deze kan ik dus aan de cat5 kabel hangen die, op dit moment al in de TV zit en aan met de Connectbox verbonden is. Switch ertussen, TV en Netwerk receiver erop en klaar! 

Bedankt voor het meedenken en advies.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

suc6....gaat werken, mits de switch niet stuk is.

aansluiting is kabel uit meterkast--> switch---->tv en wat je maar wilt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Eaglenest laat even weten of het werkt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic