Beste forumleden!
welke F-connector raden jullie aan om te monteren? Ik heb binnenshuis de coaxkabels vervangen door Hirschmann KOKI9 kabels.
nu zitten deze met F-schroef connectors van technetix aangesloten op de technetix FRA versterker:
zijn deze goed genoeg? Of beter ook vervangen door hirschmann QFC connectors? Of heeft dat geen zin?
(Heb geen krimtang voor krimpstekkers)
bedankt!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
De connectors van Technetix (deze zijn overigens push-on en niet schroef) zijn m.i. prima en hoeven niet vervangen te worden. Ik heb er een half jaar geleden ook nog twee van geplaatst bij kennissen voor de kabels achter de versterker.
De QFC connectors (ook KOK(WI)/KOS(WI)) zijn nog beter afgeschermd (A++ i.p.v. A+), maar hierbij luistert de diameter van het dieëlektricum erg nauw, is deze net te dun of te dik, dan kan de kabel niet afgemonteerd worden op de connector.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De connectors van Technetix (deze zijn overigens push-on en niet schroef) zijn m.i. prima en hoeven niet vervangen te worden. Ik heb er een half jaar geleden ook nog twee van geplaatst bij kennissen voor de kabels achter de versterker.
De QFC connectors (ook KOK(WI)/KOS(WI)) zijn nog beter afgeschermd (A++ i.p.v. A+), maar hierbij luistert de diameter van het dieëlektricum erg nauw, is deze net te dun of te dik, dan kan de kabel niet afgemonteerd worden op de connector.
Als hij Koki 9 kabels heeft (dus met Hirschmann connectors), dan zouden die Hirschmann F-connectors ook moeten passen lijkt mij.
Deze connectors zijn voor KOKA 9 ontworpen. Bij KOKA 799 is de diameter van het diëlektricum zeer waarschijnlijk ook geschikt.
Dankjewel weer @tobiastheebe !! 😁
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.