1
Vraag
2
Reageer en help mee
kruijf

Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Welk wifi-kanaal kan ik het beste instellen op mijn tweede router?

Ik ben gister eens bezig geweest met inSSIDer en heb mijn hoofd router op kanaal 10 gezet en dat is erg stabiel, alleen is het met netwerken zo druk dat ik even niet zo snel het beste kanaal voor voor de tweede router zie. Deze staat nu op 1 maar is onstabiel.

Zien jullie misschien welk kanaal ik het beste kan pakken voor deze?

 

 

8 Reacties 8
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Altijd goed om hiermee aan de slag te gaan @kruijf ! Het blijft altijd even 'spelen’ welk kanaal het beste uit de voeten komt. Wat gebeurt er als je kiest voor kanaal 6 of 10? Mogelijk dat @Be rt op dit gebied ook nog handige tips voor je heeft! 

kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

@Cecilia Ziggo kanaal 10 daar zit mijn hoofdrouter op als ik de tweede router/ap daar ook op zet dan zitten ze elkaar erg in de weg. Kanaal 6 is ook niet heel stabiel ik heb hem nu op 7 staan, dat lijkt het meest stabiele signaal te geven.

Ik merk hier toch wel een duidelijk verschil tussen twee merken, de fritzbox op kanaal 10 is veel stabieler dan de Asus.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @kruijf 
Het is alweer een tijdje geleden en ik ben erg benieuwd hoe het de afgelopen dagen is vergaan. Heb je een update voor mij? 

kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes
Cecilia Ziggo wrote:

Hoi @kruijf 
Het is alweer een tijdje geleden en ik ben erg benieuwd hoe het de afgelopen dagen is vergaan. Heb je een update voor mij? 


Ja ik heb zeker een update voor je, maar dat is pas sinds vanmiddag helemaal ingesteld.

Ik heb een twee de fritzbox erbij gekocht, en daar mee een mesh netwerk opgezet.

Zover ik vandaag heb kunnen testen tussen door met een ziek dochtertje, loopt dit soepel en heb ik overal een goed netwerk zonder schakelingen.

Echt goed testen kan ik het woensdag pas, maar de eerste bevindingen zijn goed.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Klinkt goed @kruijf. Houd ons vooral op de hoogte, want dit is interessante informatie waar andere users met een Fritzbox ook iets aan kunnen hebben 🙂 Beterschap voor dochterlief gewenst. Hopelijk knapt ze snel op! 

kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

@Cecilia Ziggo gelukkig gaat het alweer wat beter met onze kleine meid, ik zal mijn bevindingen zeker delen en zal morgen eens wat testen met de nieuwe situatie.

kruijf
Topicstarter
Level 3
  • 296Posts
  • 4Oplossingen
  • 72Likes

Het mesh netwerk via de twee fritzboxen hebben we nu eens een aantal dagen goed getest en bekeken, en alles werkt naar behoren het overschakelen van punten gaat vlekkeloos.

En over de stabiliteit heb ik ook zeker geen klagen, bijna achterin de tuin is het netwerk ook zeer stabiel.

Wij zijn er erg tevreden over en hadden dit eigenlijk al eerder moeten doen.

 

@Cecilia Ziggo als je nog wat meer wilt weten hoor ik het wel.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Super om te horen het overschakelen tussen het mesh netwerk van jouw twee FritzBoxen nu helemaal vlekkeloos gaat en jouw wifi-verbinding al summer proof is! Heel fijn dat je jouw bevindingen hebt gedeeld op de Ziggo Community, want hier kunnen andere users ook weer mee geholpen zijn! Ik zal dit draadje dan ook gaan sluiten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic