Op twee laptops valt de internetverbinding regelmatig weg. Op andere apparaten komt dit niet voor. Al veel naar een oplossing gezocht, maar nog niet gevonden.
Zie de beantwoording van de vragen over mijn situatie.
Werkt internet via een bekabelde (UTP) verbinding wel? Heb ik niet geprobeerd.
- Speelt het probleem op alle apparaten of maar op één/enkele? Op twee laptops. Beide van Asus. Ipad en Iphone en oudere Dell laptop geven geen problemen.
- Speelt het probleem constant of af en toe? Soms meerdere keren per uur, soms enkele uren niet.
- Werken alle websites niet of slechts één/enkele? Waarschijnlijk allemaal. Picto rechtsonderaan geeft aan dat er geen internetverbinding is.
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ik heb de Horizon mediabox vanuit UPC. De wifi daarop staat uit. Gekoppeld aan de mediabox staat een Sitecom X8AC1750 die de wifi verzorgt. Zowel aan de mediabox als een de Sitecom is diverse apparatuur aangesloten.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Zie boven.
- Kun je inloggen op het Ziggo modem (of op je eigen router)? Wel op het UPC modem. Niet op de Sitecom. (heb waarschijnlijk het adres gewijzigd omdat deze hetzelfde was als die van de Horizon mediabox, maar ik kan niet meer vinden waarin)
- Andere bijzonderheden? Het geluid van radio en tv wordt soms kort wat zachter of valt even (bijna) weg. Soms ook bij verzenden van mail.
Als ik de wifi van de laptop even uitzet en daarna weer aan dan wordt de verbinding i.h.a. hersteld.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een mail gestuurd naar Asus en het onderstaand antwoord gekregen.
De juiste drivers geïnstalleerd zoals aangegeven in onderstaande mail en vooralsnog werkt het goed.
Hartelijk dank voor uw email.
Het is vervelend om te lezen dat u problemen ondervindt met uw notebook.
Er zijn een aantal stappen wat u moet uitvoeren om het weer stabiel te krijgen.
De eerste stappen zijn:
De problemen die u ondervind met u notebook heeft met de netwerkadapter te maken die in apparaatbeheer staat.
U kunt deze problemen oplossen als volgt:
- U kunt met de cursor op de startknop gaan staan en dan rechtermuis knop drukken.
- U krijgt een lijst te zien met verschillen de mogelijkheden.
- U kiest dan voor apparaatbeheer.
- Als apparaatbeheer is geopent kunt u kiezen voor netwerkadapters en daar dubbelklikt u op met de linker muisknop.
- Als het goed is ziet u daar 8 Mini Wan poorten staan, u gaat daar met de cursor opstaan en rechtermuis knop u kunt deze allemaal uitschakelen.
De tweede stap is :
Het installeren van de nieuwe Wifi driver en Bluetooth driver.
U kunt deze twee drivers downloaden via onderstaande link:
https://www.asuswebstorage.com/navigate/a/#/s/0059DBD5398F463E828A3BA548B66F1F4 (Ptr: deze werkt niet meer)
Als deze drivers zijn gedownload gaat u eerst de oude drivers deinstalleren.
De Wifi verwijderen en de Bluetooth.
De notebook niet herstarten tijdens deze stappen ook niet als de notebook erom vraagt gewoon anuleren anders installeerd Windows weer de verkeerde driver.
Als u hier geen ervaring mee heeft dan kunt u het beste hier een expert bij halen zodat hij/zei dit kan uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Asus Holland Bv.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ptr wrote:
- Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur? Ik heb de Horizon mediabox vanuit UPC. De wifi daarop staat uit. Gekoppeld aan de mediabox staat een Sitecom X8AC1750 die de wifi verzorgt. Zowel aan de mediabox als een de Sitecom is diverse apparatuur aangesloten.
- Heb je een Ziggo Mediabox XL die je ook aan het thuisnetwerk verbonden hebt? Zie boven.
Niet de Mediabox opnemen in het netwerk. Dat geeft DHCP conflicten met de Connectbox.
Hallo ArChie,
Ik heb de Horizon mediabox van UPC en daarnaast mijn eigen router voor de wifi. Geen aparte Connectbox.
Oké, mijn fout. Ik had je reactie op de vraag “Heb je naast je Ziggo modem nog andere netwerkapparatuur?” verkeerd geïnterpreteerd.
Staat DHCP op je eigen router uit? Ofwel: gebruik je de router in accesspoint modus?
Zoals ik al schreef kan ik geen contact maken met mijn router, maar voor zover ik nog weet heb ik de DHCP daarop uit gezet.
Een mail gestuurd naar Asus en het onderstaand antwoord gekregen.
De juiste drivers geïnstalleerd zoals aangegeven in onderstaande mail en vooralsnog werkt het goed.
Hartelijk dank voor uw email.
Het is vervelend om te lezen dat u problemen ondervindt met uw notebook.
Er zijn een aantal stappen wat u moet uitvoeren om het weer stabiel te krijgen.
De eerste stappen zijn:
De problemen die u ondervind met u notebook heeft met de netwerkadapter te maken die in apparaatbeheer staat.
U kunt deze problemen oplossen als volgt:
- U kunt met de cursor op de startknop gaan staan en dan rechtermuis knop drukken.
- U krijgt een lijst te zien met verschillen de mogelijkheden.
- U kiest dan voor apparaatbeheer.
- Als apparaatbeheer is geopent kunt u kiezen voor netwerkadapters en daar dubbelklikt u op met de linker muisknop.
- Als het goed is ziet u daar 8 Mini Wan poorten staan, u gaat daar met de cursor opstaan en rechtermuis knop u kunt deze allemaal uitschakelen.
De tweede stap is :
Het installeren van de nieuwe Wifi driver en Bluetooth driver.
U kunt deze twee drivers downloaden via onderstaande link:
https://www.asuswebstorage.com/navigate/a/#/s/0059DBD5398F463E828A3BA548B66F1F4 (Ptr: deze werkt niet meer)
Als deze drivers zijn gedownload gaat u eerst de oude drivers deinstalleren.
De Wifi verwijderen en de Bluetooth.
De notebook niet herstarten tijdens deze stappen ook niet als de notebook erom vraagt gewoon anuleren anders installeerd Windows weer de verkeerde driver.
Als u hier geen ervaring mee heeft dan kunt u het beste hier een expert bij halen zodat hij/zei dit kan uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Asus Holland Bv.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.