Ik heb een Connectbox. Ik heb 2 laptops naast elkaar staan. Op laptop 1 nooit problemen met wifi. Op laptop 2 valt wifi heel geregeld voor langere tijd weg. Verwisselen van positie van de laptops verandert hier niets aan. Mijn man klaagt ook geregeld dat wifi op zijn kamer weg valt. Wifi pods hebben geen verbetering gebracht.
Ziggo heeft onlangs al een nieuwe AOP geplaatst.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en wt kan ik hier aan doen?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welke laptop is laptop 2 precies?
Graag merk en model gegevens en welke systeemsoftware en versie?
Laptop 2: Terra Mobile 1716, Windows 11 Pro, Versie 21H2
Ik kan niet vinden wat voor wifi hardware erin zit.
Mogelijk helpt een nieuwer stuurprogramma?
Helaas is de info die Terra deelt enorm schaars.
Onderop staat vaak een uitgebreider model ook, want de 1716 is in enorm veel configuraties uitgegeven.
Wat Bert zei, de juiste stuurprogramma kan helpen.
Laptops hebben vaak een wisselende configuratie. De wificard van merk a model a kan een beter bereik hebben of stabieler zijn dan van hetzelfde merk model b, maar ook onderling van diverse merken uiteraard.
Laptops gebruiken eigenlijk nooit eigen merk spul. Dus een Terra laptop heeft het ene onderdeel van Intel, het andere van Realtek etc.
Hoe gaat het als je de laptop bedraad aansluit? Die wifipods hebben namelijk een netwerk aansluiting aan de onderkant zitten die gewoon bruikbaar is hiervoor.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.