Vraag
Reacties
Oplossing
Peetster
Level 1

Wel wifi maar lage internetsnelheid en uitval

Hallo,

Ik denk trek toch de stoute schoenen aan en ga het toch maar weer proberen op het forum.

Tijdje geleden weer ziggo klant geworden na een 1 jarig uitstapje naar t-mobile.

Daarvoor jaren klant geweest bij ziggo met modem van Cisco 3925. Binnen een maand een bezoek van een monteur gehad om aop te vervangen omdat het internet onstabiel was.

Toen de monteur er was werd er gezegd, meneer er kan van alles zijn wat stoort op de wifi, magnetron, deurbel enz.

Dus eigenlijk zegt de monteur: Kijk op mijn laptop is alles goed met een draadje in de modem dus ik ben hier voor niets. 

Dag later was het al weer raak. 

 Vroeger nooit last van gehad en ik zit in hetzelfde huis.  Ben nu alles bedraad aan het maken omdat het internet vaak uitvalt vooral als ik thuis kom na 16:00. Maar eigenlijk vind ik dit van de zotte. Pas splinternieuwe computer gekocht, weer kakt de internet in tot totale verlies van internet. 

Heb gevraagd om ipv4 firmware om poorten open te zetten of eventueel maar een goede modem te kopen. 

Wat is er nou aan de hand? Ik krijg sterk het idee dat als mensen in mijn buurt thuis komen van het werk ze tegelijk op internet zitten waardoor de snelheid inkakt. 

Vind het zo jammer want het tv gedeelte ben ik zeer content mee. eigenlijk wil ik niet weer overstappen. ik hoop dat iemand me misschien toch nog kan helpen. 

mvg Peter

 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Peetster, ik kan m'n vinger er niet helemaal achter krijgen, maar er is wel iets mis op wijkniveau. Als ik de ping op jouw modem vergelijk met een modem die wel een stabiele/goede verbinding heeft (de mijne) zie ik een behoorlijk verschillend beeld, bij jou zitten er veel hogere pieken in, zonder dat er veel meer dataverbruik plaatsvindt. Datzelfde beeld zie ik ook op andere modems in de wijk, dus het is ook niet iets wat bij jou thuis veroorzaakt wordt.

Een monteur in de wijk heeft niets kunnen vinden, zoals je zelf ook al zegt gaat het heel lang goed en dan ineens een hele korte dip. De wijk is bij dezen op de lijst gezet voor onderhoud, ik hoop dat dat snel ingepland kan worden en de dips daarna verleden tijd zijn.

Bekijk in context

Ga naar reactie
66 Reacties 66
Meldingen
Aan Uit
Marco1861
Level 3

Goedemiddag Peter,

 

Kun je de down- en upstreamwaarden en de historie hier plaatsen (bij voorkeur screenshots)? https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wat-zijn-goede-waarde-downstream-upstream-39456

0 Kudos
Marco1861
Level 3
Peetster
Level 1
Topicstarter

Ik heb na dat ik vandaag thuis kwam mijn modem weer van de stroom gehaald. Hierbij de foto’s. 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?

(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)

(Zit bij veel mensen in de meterkast)

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Verders geen andere splitters of signaalversterker in gebruik?

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Nee direct naar de modem met standaard bijgeleverde kabel. En naar de horizon box met de standaard kabel. 

0 Kudos
Tom.
Level 18

Oké duidelijk.

Heb je toevallig je horizon box met een internet kabel of via Wifi verbonden?

 

Heb je Bosch of Siemens apparaten met wifi in huis?

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Horizon box is WiFi uitgezet. Ook geen ethernet aangesloten. Voor de rest Apple producten. En een Sony Android tv. 

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Wel oude router op zolder van Apple die ik ook al had voor deze modem. Die draait op eigen netwerk met ander kanaal

0 Kudos
Tom.
Level 18

Oké want de horizon box veroorzaakt vaak uitval als die met wifi of internet kabel verbonden is.

(Die moet alleen met het internet verbonden worden als je die als modem gebruikt)

 

Zou je het voor de zekerheid toch nog even willen controleren?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/ 

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

 

0 Kudos
Marco1861
Level 3

Pre RS en Post RS in downstream... Volgens mij is dat ruis. Wellicht kan @hanh of @Be rt hier meer duiding aan geven. 

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Wat wil ruis zeggen @Marco1861. En bedankt voor je tijd he

0 Kudos
Tom.
Level 18

Hij staat op gateway modus dus dat is goed.

Geen internet kabel of draadloos selecteren.

 

Het staat goed ingesteld dus je kunt het menu verlaten.

 

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

@Tom. probeerde het bericht te verwijderen,want ik was er al achter gekomen. bedankt Tom. 

Peetster
Level 1
Topicstarter

Nu kon ik het vast leggen. Op 5 ghz 5 meter van de modem af.

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Nog een meting. 

0 Kudos