Hallo,
Ik denk trek toch de stoute schoenen aan en ga het toch maar weer proberen op het forum.
Tijdje geleden weer ziggo klant geworden na een 1 jarig uitstapje naar t-mobile.
Daarvoor jaren klant geweest bij ziggo met modem van Cisco 3925. Binnen een maand een bezoek van een monteur gehad om aop te vervangen omdat het internet onstabiel was.
Toen de monteur er was werd er gezegd, meneer er kan van alles zijn wat stoort op de wifi, magnetron, deurbel enz.
Dus eigenlijk zegt de monteur: Kijk op mijn laptop is alles goed met een draadje in de modem dus ik ben hier voor niets.
Dag later was het al weer raak.
Vroeger nooit last van gehad en ik zit in hetzelfde huis. Ben nu alles bedraad aan het maken omdat het internet vaak uitvalt vooral als ik thuis kom na 16:00. Maar eigenlijk vind ik dit van de zotte. Pas splinternieuwe computer gekocht, weer kakt de internet in tot totale verlies van internet.
Heb gevraagd om ipv4 firmware om poorten open te zetten of eventueel maar een goede modem te kopen.
Wat is er nou aan de hand? Ik krijg sterk het idee dat als mensen in mijn buurt thuis komen van het werk ze tegelijk op internet zitten waardoor de snelheid inkakt.
Vind het zo jammer want het tv gedeelte ben ik zeer content mee. eigenlijk wil ik niet weer overstappen. ik hoop dat iemand me misschien toch nog kan helpen.
mvg Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hey @Peetster, ik kan m'n vinger er niet helemaal achter krijgen, maar er is wel iets mis op wijkniveau. Als ik de ping op jouw modem vergelijk met een modem die wel een stabiele/goede verbinding heeft (de mijne) zie ik een behoorlijk verschillend beeld, bij jou zitten er veel hogere pieken in, zonder dat er veel meer dataverbruik plaatsvindt. Datzelfde beeld zie ik ook op andere modems in de wijk, dus het is ook niet iets wat bij jou thuis veroorzaakt wordt.
Een monteur in de wijk heeft niets kunnen vinden, zoals je zelf ook al zegt gaat het heel lang goed en dan ineens een hele korte dip. De wijk is bij dezen op de lijst gezet voor onderhoud, ik hoop dat dat snel ingepland kan worden en de dips daarna verleden tijd zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag Peter,
Kun je de down- en upstreamwaarden en de historie hier plaatsen (bij voorkeur screenshots)? https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/wat-zijn-goede-waarde-downstream-upstream-39456
Tom. wrote:
Instructies:
Ah, dat is de betere link!
Ik heb na dat ik vandaag thuis kwam mijn modem weer van de stroom gehaald. Hierbij de foto’s.
Zou je wat foto's kunnen maken van je aop (hoofdaansluiting) en wat daar op aangesloten zit?
(Bijvoorbeeld Splitter, Kabels, Modem, Signaal versterker)
(Zit bij veel mensen in de meterkast)
Verders geen andere splitters of signaalversterker in gebruik?
Nee direct naar de modem met standaard bijgeleverde kabel. En naar de horizon box met de standaard kabel.
Oké duidelijk.
Heb je toevallig je horizon box met een internet kabel of via Wifi verbonden?
Heb je Bosch of Siemens apparaten met wifi in huis?
Horizon box is WiFi uitgezet. Ook geen ethernet aangesloten. Voor de rest Apple producten. En een Sony Android tv.
Wel oude router op zolder van Apple die ik ook al had voor deze modem. Die draait op eigen netwerk met ander kanaal
Oké want de horizon box veroorzaakt vaak uitval als die met wifi of internet kabel verbonden is.
(Die moet alleen met het internet verbonden worden als je die als modem gebruikt)
Zou je het voor de zekerheid toch nog even willen controleren?
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/uit-het-thuisnetwerk-verwijderen#/
Wat wil ruis zeggen @Marco1861. En bedankt voor je tijd he
Hij staat op gateway modus dus dat is goed.
Geen internet kabel of draadloos selecteren.
Het staat goed ingesteld dus je kunt het menu verlaten.
@Tom. probeerde het bericht te verwijderen,want ik was er al achter gekomen. bedankt Tom.
Nu kon ik het vast leggen. Op 5 ghz 5 meter van de modem af.
Nog een meting.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.