Vraag
Reacties
Oplossing
Peetster
Level 1

Wel wifi maar lage internetsnelheid en uitval

Hallo,

Ik denk trek toch de stoute schoenen aan en ga het toch maar weer proberen op het forum.

Tijdje geleden weer ziggo klant geworden na een 1 jarig uitstapje naar t-mobile.

Daarvoor jaren klant geweest bij ziggo met modem van Cisco 3925. Binnen een maand een bezoek van een monteur gehad om aop te vervangen omdat het internet onstabiel was.

Toen de monteur er was werd er gezegd, meneer er kan van alles zijn wat stoort op de wifi, magnetron, deurbel enz.

Dus eigenlijk zegt de monteur: Kijk op mijn laptop is alles goed met een draadje in de modem dus ik ben hier voor niets. 

Dag later was het al weer raak. 

Vroeger nooit last van gehad en ik zit in hetzelfde huis.  Ben nu alles bedraad aan het maken omdat het internet vaak uitvalt vooral als ik thuis kom na 16:00. Maar eigenlijk vind ik dit van de zotte. Pas splinternieuwe computer gekocht, weer kakt de internet in tot totale verlies van internet. 

Heb gevraagd om ipv4 firmware om poorten open te zetten of eventueel maar een goede modem te kopen. 

Wat is er nou aan de hand? Ik krijg sterk het idee dat als mensen in mijn buurt thuis komen van het werk ze tegelijk op internet zitten waardoor de snelheid inkakt. 

Vind het zo jammer want het tv gedeelte ben ik zeer content mee. eigenlijk wil ik niet weer overstappen. ik hoop dat iemand me misschien toch nog kan helpen. 

mvg Peter

0 Kudos
Oplossing
66 Reacties 66
Meldingen
Aan Uit
Peetster
Level 1
Topicstarter

@Mark Ziggo weer ellende. Internet kakt weer in. 

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Peetster wrote:

Zou je me op de hoogte willen houden?

Zo te zien wordt er vandaag al aan gewerkt. Ik kan maandag weer kijken wat er gedaan is, er staan nu nog geen updates in het ticket.

Peetster
Level 1
Topicstarter

@Mark Ziggo Weet niet wat ze gedaan hebben en of er wat is gedaan maar het is weer drama. Word er nu wel beetje flauw van. Kom je thuis van je werk, kinderen hebben filmpjes die blijven laden en papa kan niet eens ff muziek streamen. Ik kan wel de volle mep betalen maar krijg geen goede geleverde dienst. Dat ik niet de volledige snelheid haal snap ik ook wel maar dat verliezen verbinding en traag internet uit het stenen tijdperk begin ik wel een beetje zat te worden. 

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

Geweldig weer ?

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Dan ga ik ook een monteur bij jou thuis langssturen, wellicht is er ook in jouw individuele aansluiting iets aan de hand waar nog verbetering in zit. Deze staat gepland op woensdag 2 december a.s., tussen 08:00 en 13:00. Komt dit slecht uit? Dan kun je de afspraak via Mijn Ziggo verzetten.

0 Kudos
Peetster
Level 1
Topicstarter

@Mark Ziggo dat is leuk dat je al een afspraak hebt ingepland wanneer ons dit dus niet uitkomt, maar wat schiet ik hiermee op, er is nl al een keer iemand hier geweest van jullie en volgens hem was het goed en niet zeuren zeg maar.

Tevens wat er in de mail staat die ik krijg dat het me sowieso 50 euro gaat kosten als die monteur komt schiet me zo totaal het verkeerde keelgat in. We hebben hier vanaf dag 1 dat we zijn overgestapt op Ziggo internet bagger internet hier, steeds “zeuren” en ik schiet niks op, maar betalen mag ik wel steeds. Word hier zo ontzettend kwaad van. Wel betalen maar bagger kwaliteit! Ik had toch wel iets meer van jullie verwacht!!

Zeker nadat je in eerdere reacties al aangaf dat het niet aan ons perse ligt maar in de wijk.

0 Kudos
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Peetster wrote:

dat is leuk dat je al een afspraak hebt ingepland wanneer ons dit dus niet uitkomt...

Zoals gezegd, de afspraak kun je makkelijk zelf verzetten. Anders zijn we eerst een paar dagen bezig om via berichten over en weer een datum/dagdeel te vinden waarop het voor beide partijen mogelijk is.
Op deze manier kun jij direct in onze agenda een wijziging plannen, dat scheelt een hoop tijd.

Peetster wrote:

...wat schiet ik hiermee op, er is nl al een keer iemand hier geweest van jullie en volgens hem was het goed en niet zeuren zeg maar.

Volgens mij is het niet goed, de verbinding tussen het modem en onze centrale is meetbaar niet OK. Dat kan een monteur ook zien in de historie als hij die erbij pakt. Ik heb dat in de bon ook vermeld.

Peetster wrote:

Zeker nadat je in eerdere reacties al aangaf dat het niet aan ons perse ligt maar in de wijk.

Er is ook een probleem in de wijk, maar voorlopig is er nog geen zicht op een oplossing daarvoor. Omdat de problemen in de wijk het meest zichtbaar zijn in de signaalwaardes van jouw modem lijkt het mij daarom niet onverstandig om sneller actie te ondernemen (in plaats van afwachten tot verder onderhoud wordt ingepland). Wellicht is er niet alleen in de wijk iets mis, maar daarnaast ook nog in jouw individuele aansluiting. Dat kan ik door de problemen in de wijk niet goed beoordelen, maar een monteur op locatie kan dat wel.

Peetster wrote:

Tevens wat er in de mail staat die ik krijg dat het me sowieso 50 euro gaat kosten als die monteur komt schiet me zo totaal het verkeerde keelgat in.

Ik steek mijn hand ervoor in het vuur dat die kosten niet in rekening gebracht zullen worden (en als dat toch gebeurt vergoed ik ze persoonlijk). De standaard tekst in de mail kan ik echter niet veranderen en ik snap dat dat jou in het verkeerde keelgat schiet, mijn excuses dat ik dat niet vooraf heb toegelicht.

0 Kudos