Hallo,
Ik denk trek toch de stoute schoenen aan en ga het toch maar weer proberen op het forum.
Tijdje geleden weer ziggo klant geworden na een 1 jarig uitstapje naar t-mobile.
Daarvoor jaren klant geweest bij ziggo met modem van Cisco 3925. Binnen een maand een bezoek van een monteur gehad om aop te vervangen omdat het internet onstabiel was.
Toen de monteur er was werd er gezegd, meneer er kan van alles zijn wat stoort op de wifi, magnetron, deurbel enz.
Dus eigenlijk zegt de monteur: Kijk op mijn laptop is alles goed met een draadje in de modem dus ik ben hier voor niets.
Dag later was het al weer raak.
Vroeger nooit last van gehad en ik zit in hetzelfde huis. Ben nu alles bedraad aan het maken omdat het internet vaak uitvalt vooral als ik thuis kom na 16:00. Maar eigenlijk vind ik dit van de zotte. Pas splinternieuwe computer gekocht, weer kakt de internet in tot totale verlies van internet.
Heb gevraagd om ipv4 firmware om poorten open te zetten of eventueel maar een goede modem te kopen.
Wat is er nou aan de hand? Ik krijg sterk het idee dat als mensen in mijn buurt thuis komen van het werk ze tegelijk op internet zitten waardoor de snelheid inkakt.
Vind het zo jammer want het tv gedeelte ben ik zeer content mee. eigenlijk wil ik niet weer overstappen. ik hoop dat iemand me misschien toch nog kan helpen.
mvg Peter
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@pita4z1gg0 hahahaha dat vind ik nog goed vergeleken met hier ik ga ook maar is een filmpje maken
Peetster wrote:
En sonos. Die ook al weer bedraad heb omdat ik nog niet eens spotify er naar kan streamen of Q-Music te luisteren zonder dat het uitvalt. Zelfs de achter luidsprekers vallen soms uit tijdens tv kijken.
Kreeg je via wifi bij de Sonos boxen te zien dat hij geen contact met de server kon maken?
Want bij mij viel het internet bij de Sonos ook vaak weg en dan werkte het even als je het modem had herstart.
Heb jij toevallig IPv6 aanstaan op jou modem?
Dan zou je die eens naar IPv4 kunnen laten zetten.
Ik heb zelf ook meerdere Sonos boxen en dit was voor mij de oplossing.
Ook is het aan te raden om bij jou 5 Ghz netwerk de naam te veranderen, als die het zelfde is als jou 2,4 Ghz netwerk.
Daar raken sommige apparaten door van slag.
@Arjan25 bedankt voor het meedenken. Ik zit op ipv4. En alles wat je aanhaalt is al gedaan.
Peetster wrote:
Nu net ong. 10 min geleden klaagt mijn dochter weer dat YouTube weer niet verder wilde afspelen. Zij had dus geen internet meer. Ik meteen een Speedtest gedaan op mijn telefoon op 5ghz. Hieruit zag ik dat het internet weer schommelde en dus traag was tussen 3 tot 7 mb. Snel naar mijn bedrade Mac gelopen. Hier de Speedtest app gestart en gebeurde precies hetzelfde herstelde alleen snel weer en liep uiteindelijk na nog een test weer al schommelend naar 250 mb aan het einde. Toen deed het internet weer bij mijn dochter en kon ze weer YouTube kijken. Dit was een lichte dip die we vaker hebben.
Hmm, ik kan rond dat tijdstip geen bijzonderheden vinden in de verbinding tussen ons en jouw modem. Ook de capaciteit op de centrale is dik in orde.
Afgelopen weekend (vr t/m zo) was er een storing in jouw omgeving, die is inmiddels opgelost maar ik weet niet of daarmee ook de problemen die jij ervaart zijn opgelost. Dat zou een mooi toeval zijn, ik ben erg benieuwd of je nog nieuwe voorbeelden hebt van momenten waarop het internet traag werd/wegviel!
@Mark Ziggo ik houd je op de hoogte.
Wat is de afstand over het algemeen tussen de wifi apparaten en het modem ?.
Ik weet niet wat je kennis niveau is maar kan je dit verhaal ? https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi
Ik zeg nu niet dat het zo is maar het kan invloed hebben.
Overigens er is ook een groot verschil in wifi adapters ( wifi netwerkkaarten in je apparaten ) verschil in snelheid en bereik vooral de oudere wifi kaarten zijn veel langzamer en hebben minder bereik .
Post hier is wat merk en typen nummers van je apparaten.
@Ronihd bedankt voor het meedenken. Maar die fase ben ik al voorbij. Dit is het eerste wat ik als opmerkingen kreeg toen ik voor het eerst contact zocht met dit forum.
Vandaag ga ik mijn modem in bridge zetten. En mijn oude AirPort Extreme modem aansluiten. Als het dan stabiel blijft weet ik genoeg. Dat de modem die ik ontvangen heb ruk is. En anders zit er een mega stoorzender bij mij in de buurt die alle WiFi wegdrukt.
Peetster wrote:@Ronihd bedankt voor het meedenken. Maar die fase ben ik al voorbij. Dit is het eerste wat ik als opmerkingen kreeg toen ik voor het eerst contact zocht met dit forum.
Tja , oké heb ik misschien gemist en of niet goed alles terug gelezen.
Peetster wrote:Vandaag ga ik mijn modem in bridge zetten. En mijn oude AirPort Extreme modem aansluiten. Als het dan stabiel blijft weet ik genoeg. Dat de modem die ik ontvangen heb ruk is. En anders zit er een mega stoorzender bij mij in de buurt die alle WiFi wegdrukt.
Ik mag aannemen dat je al eens met een wifi analyzer op je laptop/tablet de boel in de gaten hebt gehouden ?
Nou dat word dus niks modem is te oud er voor.
Bloed sacherijnig bah.
Dan maar me tijd uit zitten, slecht humeur krijgen, gezeik van de kinderen aanhoren, betalen voor slechte WiFi/lage snelheid en soms complete internet uitval. Maar ik heb hier geen zin meer in. Ik snap zeer goed dat het vaag is wat ik hier meemaak. Soms gaat het dagen goed! Maar dan gaat het weer mis.
Nogmaals 1 jarig uitstapje gehad naar tmobile glasvezel. Huawei modem. Geen van deze klachten gehad. Alleen veel algehele storingen. En slechte tv box. Vandaar weer terug bij ziggo.
Maar na dit jaar, exit ziggo ben er klaar mee. Want als de monteur komt toen hij mijn aop vernieuwde “ meneer bedraad werkt het prima dus er stoort iets op uw WiFi, Maar dat kan van alles zijn. Magnetron,deurbel, nou tot ziens meneer het ligt aan u” waar kan de rekening heen? Onee u zit nog in de aansluit fase”.
Er moet iets in de verdeel kast zijn wat er voor zorgt dat ik een algehele dip krijg. Of deze modem functioneert niet goed. Of er trekt iemand in mijn buurt de boel leeg.
Ik kan geen goed gebruik maken van jullie dienst waar ik voor betaal. En daar baal ik ontzettend van.
@Mark Ziggo Misschien om alles uit te sluiten toch maar een ander modem sturen ?
Mogelijk dat dat toch het probleem van @Peetster misschien kan oplossen ?
Ik denk ik gooi het ff in de groep !
Hey @Peetster, er is zeker wel iets aan de hand met de verbinding en zo te zien ligt dat niet aan de wifi.
Zoals je zelf ook al aangeeft, het gaat soms dagen goed en dan ineens is het weer mis. Dat betekent ook dat ik dagen moet gaan meten om te kijken wanneer het mis gaat en wat dan de oorzaak is. Zoals je in onderstaande grafieken ziet zijn er meerdere periodes waarin de verbinding tussen ons en jouw modem slecht is (negeer te piek op 10-11, dat was mijn server die raar deed). Alle blauwe blokjes zijn packetloss.
En dat lijkt veroorzaakt te worden door slecht signaal op het coax netwerk, tussen jouw modem en de centrale. In onderstaande grafiek kan ik zien dat niet alleen jouw modem, maar ook andere modems in jouw omgeving hier last van hebben, dus het lijkt me ook geen probleem wat bij jou in huis speelt.
Ik zet dit door naar ons Netwerkbeheer om in de gaten te houden, de verstoring is nu weer weg maar zodra die weer terugkeert proberen we zsm een monteur op locatie te krijgen om de oorzaak te kunnen vangen en oplossen.
@Mark Ziggo super bedankt. Ik gaf de hoop al op? we wachten even af.
Hallo @Mark Ziggo het is weer zover. Kreeg weer klachten over niet ladende YouTube filmpjes. Dit is op 5ghz op mijn vaste computer.
Peetster wrote:Hallo @Mark Ziggo het is weer zover. Kreeg weer klachten over niet ladende YouTube filmpjes. Dit is op 5ghz op mijn vaste computer.
Probeer eens http://www.speedtest.nl/
Hey @Peetster, ik kan m'n vinger er niet helemaal achter krijgen, maar er is wel iets mis op wijkniveau. Als ik de ping op jouw modem vergelijk met een modem die wel een stabiele/goede verbinding heeft (de mijne) zie ik een behoorlijk verschillend beeld, bij jou zitten er veel hogere pieken in, zonder dat er veel meer dataverbruik plaatsvindt. Datzelfde beeld zie ik ook op andere modems in de wijk, dus het is ook niet iets wat bij jou thuis veroorzaakt wordt.
Een monteur in de wijk heeft niets kunnen vinden, zoals je zelf ook al zegt gaat het heel lang goed en dan ineens een hele korte dip. De wijk is bij dezen op de lijst gezet voor onderhoud, ik hoop dat dat snel ingepland kan worden en de dips daarna verleden tijd zijn.
@Mark Ziggo het is wel een dagelijks dingetje. Elke dag hoor ik wel gemopper. Meestal treft het dan maar 1 iPhone en maak ik er geen melding van hier. In het weekend word er tegelijk meer gebruik van internet gemaakt. Ik hoop dat het snel ingepland word. Snap nu wel waarom de meeste buren glasvezel internet hebben in mijn straat. Zou je me op de hoogte willen houden? Zit er nu al een beste tijd mee vind ik zelf.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.