NielsBarneveld

Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wel wifi, maar geen internet verbinding

Ik ben niet de eerste met dit probleem maar ieder ander had een paar variabelen die ik niet of anders had dus hierbij...

 

Een aantal keer per dag valt de internet verbinding weg op de wifi. 

Het signaal is nog wel goed, wat de balkjes boven in de telefoons zijn nog "vol".

Na 30sec tot 2min komt het allemaal wel weer terug.

Bekabeld geen probleem.

 

Setup:

Technicolor tc7210 + unifi cloudkey en 3 unifi acces points door het huis heen (woonkamer, 1ste verdieping en zolder. Wifi bereik hierdoor goed)

Wifi signaal op de technicolor uitgeschakeld zodat de unifi ap's de wifi verzorgen. ook geprobeerd met techincolor, maakte geen verschil voor het probleem.

 

Ik hoop dat iemand kan helpen.

20 Reacties 20
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

je heb een oud modem die een moderator kosteloos kan omruilen voor een connectbox

 

maar gezien het modem verouderd is zou mogelijk de hoofdaansluiting ook verouderd kunnen zijn

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Oh oke, zou dat het probleem kunnen oplossen?

 

Hierbij de foto, het gaat om een nieuwbouwhuis van 2018.

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @NielsBarneveld

Welkom op de Community!
Ook fijn dat er in dit topic al een reactie staat, want geen internet verbinding is natuurlijk niet wenselijk. 

Als ik je laatst geplaatste foto bekijk, vallen de 2 splitters eerder op dan de hoofdaansluiting. Ik adviseer om een POA splitter op de hoofdaansluiting te plaatsen. Het lijkt mij daarom goed om zowel een nieuw modem als nieuwe splitter te sturen.

PostNL bezorgt dit gratis materiaal zo snel mogelijk. Laat je weten hoe het daarna gaat?

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Super, dan ga ik dat meteen installeren als het binnen is.

 

Wat bedoel je precies met de splitters? De eerste splitter zit op de hoofdaansluiting (witte kastje, waar de kabel met groen uit komt).

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, graag gedaan! Op dit moment loopt er vanuit de hoofdaansluiting een kabel naar een splitter die onder de hoofdaansluiting zit. Ik heb je net een splitter gestuurd die je direct op de hoofdaansluiting kan zetten, die komt dan in plaats van de splitter die onder de hoofdaansluiting zit.
 

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

ah op die manier.
ik wacht het pakketje af en zal weer reageren als het erin zit.

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb alles binnen en net aangesloten en dit zijn de gegevens.

 

Ik heb de cloudkey en accesspoints nog niet aangesloten dus alles draait nu op de 2,4 en 5 ghz van de modem.

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Erik P  Inmiddels een kleine week verder en de verbinding lijkt wel beter maar valt nog steeds af en toe weg.

 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Het is dan de wifi verbinding die af en toe nog weg valt, @NielsBarneveld? De bekabelde verbinding houdt wel stand? 🙂 

 

Dat de wifi af en toe wegvalt is niet heel raar, maar wel irritant. Ik raad je aan om daarvoor dit topic eens door te nemen!

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zulke lijstjes heb ik al meerdere keren doorlopen.

Het probleem is niet dat de wifi wegvalt maar de internet verbinding wel. Er is dus wel bereik/verbinding maar geen toegang tot internet. Via de kabel hebben we nergens last van.

 

Ik heb door het huis heen 3 unifi access points hangen dus de dekking is perfect.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je een foto maken van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt)

 

en een printscreen van de down en upstream

https://community.ziggo.nl/deel-je-tips-en-suggesties-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van...

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@anoniemforum De hoofdaansluiting heb ik al aangepakt met een nieuwe splitter die ik toegestuurd gekregen had. Dus dat is allemaal uptodate.

 

hierbij de screenshots

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

er zit ruis op de downstream

 

kun je toch een foto van het aop maken een foto zegt meer dan 1000 woorden

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

tuurlijk, hierbij

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

kun je het plastic kapje van de splitter verwijderen daarna de splitter stevig in het aop duwen en het modem 30 seconde van de stroom

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

D08D7819-1647-4274-8651-66A1D92EBEB9.jpeg

 de tv’s die op de splitter met de gele cirkel erom zitten hoeveel meter coax is daar voor gebruikt? en kun je eens foto’s maken van de connector die in de tv’s gaan

en van die splitter dichterbij zodat kan zien wat erop de splitter staat

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hier de foto.

De lengtes heb ik geen idee van. maar als ik naar de bouwtekening kijk is de langste route naar de tv in de woonkamer rond de 15 meter. die andere gebruiken we niet dus die kan ik er ook wel uithalen.


Bij de tv staat een ziggo mediabox dus dat is gewoon een coax kabel van 1,5 meter naar de muur.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

15 meter is best lang ik raad je aan om die splitter waar de tv’s op zit te vervangen door een versterker dan de modem en versterker op de poa-01-b en de tv’s op de versterker

 

https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/29734

 

zorg wel dat de uitgangen waar niks op zit zijn afgesloten met een afsluitweerstand

http://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/505/afsluitweerstand.html?gclid=EAIaIQobChMIga2h2pP18AIVS...

 

 

NielsBarneveld
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik heb geen idee of het echt 15 meter is. Het is een nieuwbouwhuis en de kabels lagen er dus al. Ik weet niet hoe die kabels lopen, het zou ook 8tot10 kunnen zijn als de kabels niet de langste weg naar de tv nemen.

 

Maar hoe kunnen de kabels die naar de tv lopen het wifi verbinding probleem oplossen?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@NielsBarneveld, hoelang is de kabel die van de hoofdaansluiting (AOP) naar je modem gaat? En heb je je modem al helemaal terug gezet naar de fabrieksinstellingen toevallig. Mocht je dit niet hebben gedaan, dan kun je het reset knopje voor 30 seconden ingedrukt houden. Ook kun je eens de splitter verwijderen en de rechtstreekse connectie testen. Merk je daar nog verschil in. 

Als dat allemaal niet werkt, is het misschien een idee om een monteur te sturen. Hier vind je de voorwaarden van de monteur. Daar moet je dan mee akkoord gaan.

Uitgelicht topic