Theo_H

Level 4
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Wel wifi , maar geen facetime en safari laad niet alle pagina's

Vandaag was ik bij mijn moeder om te helpen om een streaming begrafenis te volgen.

Ze heeft alleen Ipad.  Maar ze kon wel websites als google laden, dus er was wel wifi verbinding.

Ook de website van de kerkonline was bereikbaar echter als je dan op link klikt met de streaming dienst dan werkt het niet.

Ook sommige websites willen niet laden, dan krijg ik foutmelding "safari kan de pagina niet openen omdat er geen serververbinding mogelijk is.

 

Via ziggo verbinding wilde het gewoon niet lukken. Daarna mijn iphone maar als hotspot ingesteld, de ipad daarmee verbonden en het werkte allemaal wel.

Mijn conclusie.... het ligt aan ziggo en niet aan apparatuur.

Ziggo gebeld naar support afdeling, op hun verzoek een reset gedaan van modem, maar dat hielp niets.

 

Eind januari verviel analoog en is mijn moeder overgestapt op mediabox, lijkt mij dat dit geen impact zou moeten hebben, maar het is mij te toevallig, want voorheen werkte het wel.

 

Iemand een idee?

 

 

 

 

 

 

 

1 Reactie 1
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Theo_H,

Wat een heftig verhaal! Wat enorm naar dat er uitgerekend tijdens een begrafenisdienst iets niet goed ging!
Ik ben blij dat de begrafenis uiteindelijk via een hotspot bekeken kon worden, maar je bent natuurlijk niet altijd in de buurt van je moeder.
Laten we daarom kijken wat er mis ging!

Kun je -om te beginnen-up- en downstreamwaardes van het modem van je moeder delen?
En weet je toevallig of de websites in andere browser wel werkt?
Soms helpt het ook als je een alternatieve DNS (bijvoorbeeld) van Google instelt.
Op deze pagina wordt dit uitgelegd.

Uitgelicht topic