YvonnevtW

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel wifi, geen internetverbinding

Ik woon sinds 3 maanden in een ander huis waar ik net als voorheen Ziggo heb gekozen. Ook heb ik vodafone op mijn mobiel. Al vanaf de eerste dag heb ik geen bereik bij vodafone en krijg ik de melding dat ik alleen jan bellen via de wifi. In de winkel van Ziggo/vodafone konden ze mij hier niet bij helpen.

Vervelender vind ik dat het internet regelmatig storing geeft. Ik heb 2 jongens die graag op de  Playstation spelen. Deze staat op zolder. Ik daarom meteen 3 wifi-boosters bijbesteld om te zorgen voor goede wifi. Nu doet de wifi het prima, ook op zolder, maar geeft de playstation regelmatig aan: geen internetverbinding. Ook beneden bij het kijken van youtube filmpjes loopt hij regelmatig vast. Ik heb het idee dat dit steeds meer wordt en vaker voorkomt de laatste tijd. Ik ben niet technisch aangelegd, dus vind het heel lastig om hier een goede oplossing voor te krijgen. Wie kan me verder helpen?

25 Reacties 25
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Onvoldoende signaal op het mobiele netwerk betekent waarschijnlijk dat je precies tussen twee of drie masten in woont en/of teveel demping door bijvoorbeeld beton/isolatie in huis.

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemorgen @YvonnevtW en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag een topic bent gestart! Heb je al gekeken naar de vraag die expert @tobiastheebe gesteld heeft? Gebruik anders ook de stappen op deze pagina om problemen met de (draadloze) internetverbinding op te lossen. Laat maar weten of het lukt, anders helpen wij je hier graag verder. 

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het lijkt me niet te lukken om downstream/upstream te vinden. Ik heb zo veel mogelijk foto's gemaakt. Hoop dat je er wat mee kan...

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De installatie ziet er prima uit.

 

De downstream/upstream-gegevens zijn niet zichtbaar via de SmartWifi app. Hiervoor moet je inloggen op de webinterface van het modem, zie deze instructies.

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, zou krijg ik inderdaad veel meer gegevens te zien. Heb van alles maar even screenshots gemaakt, want het was nogal een lijst.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

In de downstream is vrij veel ruis aanwezig op de hogere kanalen. Ook in de upstream zie ik ruis op 58,8 MHz.

 

Zou je ook een screenshot willen plaatsen van de gegevens op het tabblad 'Netwerk historie'?

 

Heb je de afgelopen 2 weken nog problemen ervaren?

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij deze. Ik merk vooral problemen als mijn jongens boven op de playstation spelen en er zit beneden iemand op de tablet of telefoon. Dan verliest hij regelmatig connectie. Ik heb er zelf niet zo veel kast van, maar de jongens klagen dagelijks. De playstation geeft dan aan dat de wifi ok is, maar de internetverbinding niet. Soms zie je dan dat de wifi booster rood gaat knipperen en weer opnieuw connectie maakt, maar dat gebeurt gelukkig bijna nooit. Meestal stokt het beeld of verliest hij even kort connectie, maar dit geeft volgens de kinderen veel problemen bij het spelen. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

De log meldt geen enkele gebeurtenis tussen 30-11 en vandaag, dat is nogal vreemd. Ik heb de moderators gevraagd om het signaal verder onder de loep te nemen.

 

Welk type boosters gebruik je?

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb bij het afsluiten van mijn abonnement 3 boosters gekregen: deco M4R, dacht ik.

1 staat in de meterkast, 1 in een van de slaapkamers op de 1e verdieping en 1 op de voorzolder. De boosters geven eigenlijk altijd goede verbinding aan en branden ook altijd met wit lichtje. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2179Oplossingen
  • 15499Likes

Hoe zijn deze verbonden met de modemrouter en zijn ze als access points geïnstalleerd?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@YvonnevtW Zojuist heb ik even een blik geworpen op de verbinding tussen jouw modem en het  netwerk, en die ziet er goed uit. Kun je zoals gevraagd door expert @tobiastheebe controleren of de TP Link Deco's ingesteld staan als accespoints en dus niet als router? Op het moment dat zowel het SmartWifi modem als de TP LInk Deco's in router modus staan, zorgt dat voor een netwerkconflict omdat beide apparaten IP adressen willen gaan uitdelen. 

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat wil ik graag doen, maar weet niet hoe?

Waar kan ik vinden hoe de Deco's ingesteld staan? Ik heb een Deco app, maar daar valt weinig op te zien.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@YvonnevtW Dat kan ik je uitleggen. Om te zien in welke modus je TP Link Deco's staan ingesteld volg je de volgende stappen:
 

  • Open de TP Link Deco app op je smartphone
  • Navigeer vervolgens naar "Meer" ( het symbool met 9 kleine vierkantjes rechtsonderin beeld).
  • Klik daarna op het Tandwiel (Geavanceerd).
  • Bij "Bewerkingmodus" zie je Accespoint of Draadloze Router staan. Zorg er voor dat Accespoint ingesteld staat. 
YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij staat er helemaal niks. Alleen meldingen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@YvonnevtW Dat is vreemd! Je hoort namelijk hetzelfde te zien. Kun je anders een afbeelding/screenshot delen van het menu wat je ziet?

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb ik in het vorige bericht al gedeeld. Ik zeg al, ik kan uit de app echt totaal geen info halen, behalve dat alle deco's online zijn. Daar heb ik nu ook een screenshot van gedeeld

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@YvonnevtW Zo te zien zit je in het verkeerde scherm. Kun je linkboven op de pijl naar links klikken tot je in dit scherm zit? 

  • Klik dan op de toets rechtsonderin beeld.
     
  • Navigeer vervolgens naar "Meer" ( het symbool met 9 kleine vierkantjes rechtsonderin beeld).
  • Klik daarna op het Tandwiel (Geavanceerd).
  • Bij "Bewerkingmodus" zie je Accespoint of Draadloze Router staan. Zorg er voor dat Accespoint ingesteld staat. 
YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Daar zit ik in, maar krijg ik precies dezelfde schermen te zien. Ik kan overal op klikken, maar krijg echt geen verder info of icoontjes te zien.

YvonnevtW
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook staat er bij mij maar 1 apparaat online. Wat ook raar is, want ik heb een telefoon, mijn 2 jongens hebben beide een telefoon en mijn dochter heeft een tablet die ook allemaal op de wifi zitten?? Lijkt wel alsof de app niet volledig werkt ofzo?

Uitgelicht topic