Frenneke
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wel wifi geen internet

Goedenavond,

Sinds kort heb ik de deco boosters in gebruik om beter wifibereik in huis te hebben. Helaas komt het bijna dagelijks voor dat de boosters op rood staan en ik de melding krijg dat er geen internetverbinding is. Door elke keer de stekker uit de connectbox te halen is het weer even opgelost maar dit is natuurlijk geen blijvende goede oplossing. Wat kan ik doen om een stabiele verbinding te houden?

9 Reacties 9
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4464Posts
  • 234Oplossingen
  • 1472Likes

Bij gebruik van een eigen router wordt aanbevolen om het modem in bridge mode te (laten) zetten of de eigen router als access point te configureren (instructies voor Deco). Is een van beide nu het geval?

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Frenneke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Modem staat niet in bridge. Voor ik de boosters kreeg wel en maakte toen gebruik van een eigen router (nooit problemen toen met de internetverbinding). Boosters staan in ap mode.

Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

SNR (dB)

Modulatie

Kanaalnummer

1

610000000

4

38

256 qam

2

2

618000000

3.9

38

256 qam

3

3

626000000

4

38

256 qam

4

4

634000000

3.9

38

256 qam

5

5

642000000

4

38

256 qam

6

6

650000000

4

38

256 qam

7

7

658000000

4

38

256 qam

8

8

666000000

4.1

38

256 qam

9

9

674000000

4

38

256 qam

10

10

682000000

4.1

38

256 qam

11

11

690000000

4.3

38

256 qam

12

12

698000000

4

38

256 qam

13

13

706000000

4

38

256 qam

14

14

714000000

4

38

256 qam

15

15

722000000

4.3

38

256 qam

16

16

730000000

4.5

38

256 qam

17

17

738000000

4.1

38

256 qam

18

18

746000000

4

38

256 qam

19

19

754000000

3.9

38

256 qam

20

20

810000000

2.7

38

256 qam

27

21

826000000

2.4

38

256 qam

29

22

834000000

1.9

38

256 qam

30

23

842000000

1.5

38

256 qam

31

24

850000000

1

37

256 qam

32




Gebundelde downstream-kanalen 

Kanaal

Locked Status

RxMER (dB)

Fouten voor RS

Fouten na RS

1

Locked

38.9

11

0

2

Locked

38.9

10

0

3

Locked

38.6

7

0

4

Locked

38.9

11

0

5

Locked

38.9

10

0

6

Locked

38.9

16

0

7

Locked

38.9

10

0

8

Locked

38.9

8

0

9

Locked

38.9

3

0

10

Locked

38.9

13

0

11

Locked

38.6

18

0

12

Locked

38.6

17

0

13

Locked

38.6

15

0

14

Locked

38.9

8

0

15

Locked

38.6

15

0

16

Locked

38.6

16

0

17

Locked

38.6

15

0

18

Locked

38.6

13

0

19

Locked

38.6

14

0

20

Locked

38.6

12

0

21

Locked

38.6

15

0

22

Locked

38.6

21

0

23

Locked

38.6

568

79

24

Locked

37.6

1284

553

 

Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal

Frequentie (Hz)

Vermogen (dBmV)

Symbol Rate (ksps)

Modulatie

Kanaalnummer

1

52000000

41.5

5120

64 qam

1

2

58800000

41.3

5120

64 qam

4

3

35999956

41.3

5120

64 qam

3

4

44500000

41.5

5120

64 qam

2




Gebundelde upstream-kanalen 

Kanaal

Kanaal soort

T1 Timeouts

T2 Timeouts

T3 Timeouts

T4 Timeouts

1

ATDMA

0

0

1

0

2

ATDMA

0

0

0

0

3

ATDMA

0

0

0

0

4

ATDMA

0

0

0

0

 

 

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4464Posts
  • 234Oplossingen
  • 1472Likes

Op het signaal is ruis aanwezig, o.a. door instraling van 4G.

 

De aansluitwijze modem op versterker niet meer de juiste. Je hebt een splitter (POA-01-B) nodig om tussen AOP en versterker te plaatsen, op deze splitter moet vervolgens het modem aangesloten met een nieuwe IEC/F-aansluitkabel. De signaaldemper op de ingang de versterker moet tenslotte worden verplaatst naar het modem.

 

Er zijn twee TV-kabels met afgeschreven stekkers op de versterker aangesloten, deze stekkers maken de installatie erg ruisgevoelig en moeten vervangen worden door hedendaagse exemplaren. Dat geldt ook voor eventueel verder verouderd aansluitmateriaal in huis.

Frenneke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Oké, dus eea moet aangepast worden. Blijft het wel apart dat we geen problemen hadden toen het modem in bridge mode stond? Probleem is nu ontstaan na het in gebruik nemen van de boosters.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4464Posts
  • 234Oplossingen
  • 1472Likes

In router mode is de Connect Box wat gevoeliger dan in bridge mode. Verder is het mogelijk dat het modem eerder (voordat je de Deco AP's gebruikte) een andere kanalenset koppelde met lagere frequenties, die zodoende minder last had van instraling en de onjuiste aansluitwijze.

 

Als na het aanpassen van de installatie de problemen met de internetverbinding onverhoopt blijven optreden, dan zou je op dat moment moeten inloggen op de Connect Box (deze dus niet opnieuw opstarten) om te kijken welke status deze aangeeft in de interface. Ook de LED's aan de voorzijde geven mogelijk een indicatie.

Frenneke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik begin het een beetje te begrijpen. Morgen eens bellen met Ziggo voor een monteur. De laatste die hier geweest is heeft immers op deze manier alles aangesloten welke dus niet juist zou zijn.

Bedankt voor je antwoorden, hoop het op deze wijze opgelost te krijgen.

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4464Posts
  • 234Oplossingen
  • 1472Likes

Graag gedaan, ik hoop ook dat het aanpassen en vernieuwen van de installatie de problemen oplost. De monteur zal vermoedelijk ook een nieuw AOP plaatsen. De basis is dan in ieder geval in orde.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1277Posts
  • 113Oplossingen
  • 172Likes

Goedemorgen @Frenneke! Wat ontzettend balen dat je steeds geen verbinding had met internet! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je nog niet hebt gebeld. 
Hoe gaat het momenteel? Ervaar je nog problemen of werkt het al beter?

Frenneke
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Maud,

Ik heb de wifi in het modem uitgezet en modem opnieuw opgestart. Tot nu nog geen uitval gehad. Ik wacht het nog even af en hoop dat dit de simpele oplossing is.

Uitgelicht topic