Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Be rt wrote:
Dan is het volgende aan de hand.
Je hebt nu 2 DHCP servers in je netwerk in 2 verschillende IP ranges.
Als een apparaat een IP adres krijgt van de Mediabox XL, dan heeft hij geen internet verbinding.
Door de actieve DHCP server in de Mediabox XL is het niet mogelijk om de Connect box en de Mediabox XL op elkaar aan te sluiten.
Daarnaast zit er nog een bug in de Mediabox XL die met deze aansluiting problemen gaat geven met de apps, on-demand, replay en de gids.
Het is jammer dat Ziggo deze mogelijkheid nog steeds promoot, het gaat iedere keer toch weer fout.
Ik geef je in het volgende topic de stappen om eruit te komen en dat topic is inmiddels bekeken door meer dan 70.000 mensen en dat is niet omdat het thuisnetwerk zo goed werkt, helaas.
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL.
Sjakie82 wrote:
Daarin kun je ook zien dat ik gisterenochtend de Connect Box heb gereset naar fabrieksinstellingen. Dat heb ik gedaan terwijl ik met de klantenservice van de Ziggo aan de telefoon zat. De medewerker wilde de Connect Box vanaf afstand resetten, maar tot 2 keer toe lukte dat niet. Ik heb hem toen handmatig gereset. Na volledig nieuwe opstart heb ik de SSID en het wachtwoord weer gewijzigd. Dat is denk ik rond 10.00 uur gisterenochtend geweest. Ondertussen heeft het probleem zich alweer zeker 3 à 4 keer voorgedaan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.