Vraag
Reacties
Aankondigingen
RemcoVanEwijk
Level 1

Wel wifi, geen internet

Ik loop al jaren te tobben met de wifi. Dit is mijn laatste strohalm voordat ik Ziggo opzeg (geen dreigement).

Het probleem doet zich dagelijks voor een wifi teken met een uitroepteken ernaast. Wel wifi maar geen internet. De vast bedrade pc doet het nog prima en signaalsterkte is goed. Na het uit- en weer aanzetten van de wifi werkt het weer.

Mijns inziens ligt het niet aan de wifi maar aan het modem. Ik kan wel op het modem inloggen maar de heldesk niet. Schijnt volgens de monteur van Ziggo die afgelopen vrijdag langs kwam bij meer modems in de straat het probleem te zijn.

De monteur heeft de coax kabel bij het ISRA vervangen. Moet ik dan 50 euro voor betalen maar lost het probleem niet op. Ik heb ook aangegeven dat we op de vast bekabelde PC wel internet hebben en voldoende signaalsterkte en downloadsnelheid maar toch werd de kabel vervangen.

Alle UTP kabels zijn ook al preventief vervangen.

Ik weet het even niet meer. De flauwe checklsten van de website heb ik al eens doorgenomen maar dat is iets te simpel voor dit probleem. Wi o wie kan mij helpen?

0 Kudos
31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Beste @RemcoVanEwijk  ik zie in dit topic Wel wifi geen internet

 

Dat het zelfde probleem 8 maanden geleden ook al aan de gang is.

Zou je voor de zekerheid foto van de AOP waar Ziggo het huis binnen komt kunnen plaatsen en hoe staat je wifi ingesteld.

 

Log in op http://192.168.178.1

Ga naar Geavanceerde Instellingen:

Draadloos

 

Als de 2,4 GHz en de 5GHz op automatisch staan, kan je die beste handmatig zetten op:

2,4 GHz 1,6,11 (20/40 MHz

5 GHz op 36,38,40,48 (Hoger wordt niet ondersteund nog)(20/40/80)

 

Heb je ook toen de stappen van @Be rt  geprobeerd Zie foto
Problemen met trage/slechte verbinding op Android met IPv6?

 

 

RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

O ja, TV blijft gewoon werken. Netflix e.d. werkt gewoon. Dit is ook vast bekabeld.

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Welk modem heb je in gebruik?

Wifi is een lastig ding, niet alle apparaten maken op dezelfde wijze verbinding met Wifi en hebben andere instellingen in het modem of wifipunt nodig, hier is het met de volgende stappen gelukt, hopelijk werkt het bij jou ook zo.

Wifi verbindingsproblemen met verschillende apparaten - mogelijke oplossingen.

Jan F.
Level 20

Toevallig ook een netwerkkabel in uw mediabox XL, of heeft u die niet?

0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

De 2.4 Ghz staat op een vast kanaal, ver van de andere in de buurt vandaan. De 5Ghz staat uit.

Het is wel lastig want ik heb geen probleem met het wifi signaal. Sterk genoeg en switcht automatisch tussen de twee acces points. Het probleem is alleen dat er geen internet is via wifi. Bekabelde apparatuur hebben dan nog steeds internet, dus het ligt niet aan de verbinding?

#Bert, “de DHCP pagina de DHCPv6-server” mijn modem heeft dit schijnbaar nog niet.

Ik heb een recorder nog in huis staan maar daar zijn geen problemen mee. Deze zit alleen via de coax. Mijn tv heeft wel een vaste netwerkkabel.

Nogmaals, ik heb geen probleem met verbinden van wifi maar wel om data binnen te halen. Signaalsterkte is echt voldoende en ik ben gewoon verbonden. En als er geen internet is op het modem waarom doen de vast bekabelde apparaten het dan wel?

RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Nog even voor de zekerheid. Ik heb alleen de optie voor DHCPv4.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Met wat voor apparaten heb je problemen met Wifi.

Graag zo veel mogelijk informatie over merk, model en systeemsoftware.

Welke modem heb je in gebruik?

En wat voor extra wifipunt?

RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Ik heb een connect box. CH7465LG-ZG.

Problemen met een Samsung S8+, een Samsung S9 en een Iphone 7+.

 

De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 5.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
MAC-adres : 38:43:7D:75:AF:CF
Serienummer Connect Box : DEAP800416D7
Beschikbaarheid : 2day(s)11h:16m:22s
Netwerk toegang : Toegang tot internet

 

Internet informatie

Hieronder vind je jouw internet instellingen:

MAC-adres : 38:43:7D:75:AF:D1
 
IPv4 adres : 83.86.133.219
Standaard gateway : 83.86.132.1
IPv4-leasetijd : D:5 H:14 M:36 S:50
IPv4-lease verlopen : Wed Jan 15 23:12:32 2020
IPv4-DNS-servers : 89.101.251.228 89.101.251.229
0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Compal Broadband Networks, Inc

Model CH7465LG

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Oeps, nu wordt het lastiger om te vinden.

Toch nog even dit voor de zekerheid:

1. Log in op de modem
2. Ga naar 'Geavanceerde instellingen'
3. Klik op 'DHCP'
4. Vink bij automatische instellingen onder 'DHCPv6 Server' Stateful aan
5. Klik eronder op 'Wijzigingen toepassen'

 

0 Kudos
Henno
Level 17

@RemcoVanEwijk , ik las het draadje en heb nog een paar vragen

  • Waarom 5 GHz uitzetten als je wel apparaten hebt die het ondersteunen, je gooit het kind met het badwater weg.?
  •  2.4 GHz op een vast kanaal zetten, ver uit de buurt van anderen is niet de correcte  manier om WiFi kanalen te kiezen. Je mag op de 2.4 GHz band alleen kanaal 1, 6 of 11 gebruiken. Kanalen stapelen elkaar daar, maar overlappen niet. Je kunt dus alleen een kanaal kiezen waar een andere zender zo zwak mogelijk is. Op de 5 Ghz band geld dit trouwens ook, maar daar dragen zenders niet zover.

gr, Henno

0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

#Bert, ik heb de optie 'DHCPv6 Server niet op mijn modem.

#Henno, ik ga het proberen. Wel vreemd dat ik kanalen kan kiezen die niet de juiste zijn.

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid

Wel vreemd dat ik kanalen kan kiezen die niet de juiste zijn.

Ja. Wat Henno beweert zijn de juiste kanalen voor 2.4 Ghz.

Zo perfekt mogelijke Wifi vraagt studie en overleg met je buren als je rare dingen gaat doen. Daar hebben zij last van. Zie bv.
https://www.metageek.com/training/resources/why-channels-1-6-11.html

Bottom-line: Wifi niet gebruiken voor vast opgestelde apparaten. Sluit die bekabeld aan.

 

0 Kudos
Henno
Level 17

@RemcoVanEwijk, als je een idee wil krijgen wat voor WiFi zenders er allemaal in de lucht zitten dan adviseer ik je de volgende app op een van de Samsungs te zetten:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vrem.wifianalyzer&hl=nl

Meten is weten.

 

gr, Henno

0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Volgende actie ondernomen;

2,4 GHz op kanaal 13 gezet

5 GHz op kanaal 13 (kanaalbreedte 20/40)

Gekke tekens uit wifi wachtwoord gehaald

SSID van 2,4 en 5Ghz aparte namen gegeven

Wifi-gastnetwerk even uitgeschakeld.

2e zender in woonkamer als repeater geprogrammeerd met aparte SSID.

ps, wifianalyzer had ik al.

 

 

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

5 GHz op kanaal 13 (kanaalbreedte 20/40)” ??? @RemcoVanEwijk 

Waarschijnlijk een vergissing, 5 GHz heeft kanaal 36 - 140.

 

0 Kudos
Henno
Level 17
RemcoVanEwijk wrote:

Volgende actie ondernomen;

2,4 GHz op kanaal 13 gezet

5 GHz op kanaal 13 (kanaalbreedte 20/40)

Gekke tekens uit wifi wachtwoord gehaald

SSID van 2,4 en 5Ghz aparte namen gegeven

Wifi-gastnetwerk even uitgeschakeld.

2e zender in woonkamer als repeater geprogrammeerd met aparte SSID.

ps, wifianalyzer had ik al.

 

 

@RemcoVanEwijk op kanaal 13 heb je zeker overlap (=interferentie) met kanaal 11. Daarmee verstoor je je eigen zender en die op kanaal 11 zit. Die kan je dus niet gebruiken.

Je zit vast aan 1, 6 of 11.

Op 5 Ghz is het ook zaak om overlap te vermijden, daarom begin ik meestal met een 20 MHz breed kanaal, het liefst in het laagste segment, vanaf 36, omdat veel mobiele telefoons de hogere niet aankunnen.

gr, Henno

0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Ik ben aan het rommelen, sorry.

2,4 GHz nu op kanaal 11 gezet

5 GHz stond op kanaal 36 (kanaalbreedte op 20MHz gezet)

Nu even kijken of het werkt.

0 Kudos
RemcoVanEwijk
Level 1
Topicstarter

Nog steeds trage verbindingen. Het aantal meldingen van “wel wifi geen internet” is wel minder. Vannochtend wel weer een keer. Ziggo heeft wel een nieuw modem toegstuurd omdat ze er zelf niet in kunnen. Ik ben benieuwd.

Oh ja, ik heb de leasetijd bij DHCPv4-server op 360.000 seconden gezet i.p.v. 3600. Leek mij een beetje snel om elk uit te vernieuwen. Wat is normaal?

Bij de netwerkhistorie kom ik deze meldingen tegen;

Illegal - Dropped INPUT packet: SRC=31.13.64.53 MAC=00:01:5C:77:48:46;CM-MAC=38:43:7d:75:af:cf;CMTS-MAC=00:01:5c:77:48:4e;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

0 Kudos